BTC USD 23,531.6 Gold USD 1,916.41
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Kerajaan cadang potongan caruman KWSP 3.0 peratus selama 2 tahun

Kerajaan cadang potongan caruman KWSP 3.0 peratus selama 2 tahun


  • Total voters
    0

MrMama

Active Member
Messages
1,631
Joined
Aug 2, 2008
Messages
1,631
Reaction score
7
Points
25
Kerajaan cadang potongan caruman KWSP 3.0 peratus selama 2 tahun

KUALA LUMPUR 4 Nov. — Sebagai langkah untuk menambah pendapatan boleh guna pekerja, Kerajaan akan membenarkan pekerja untuk mengurangkan potongan caruman pekerja KWSP secara sukarela sebanyak 3 peratus selama dua tahun, mulai Jan 1, 2009, kata Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini
 
Sponsored Post

Ahmad07

Legendary Member
gem
Messages
10,366
Joined
Aug 11, 2007
Messages
10,366
Reaction score
879
Points
161
takde efek sangat pon... kalo gaji 2k, dapat extra 60 ringgit.. tu jer... tapi, alang2 ade tu, amik je la... hehehe.. kalo nak diikutkan, duit yg kite simpan dalam kwsp tu kite akan sedikit rugi, sebab dividen yg diberikan lebih rendah dari angka inflasi... nilai kuasa beli duit kite sentiasa menyusut...
 

eboss

CG Hardcore
gemgem
Messages
85,652
Paid Membership
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,896
Points
591
Kerajaan cadang potongan caruman KWSP 3.0 peratus selama 2 tahun

KUALA LUMPUR 4 Nov. — Sebagai langkah untuk menambah pendapatan boleh guna pekerja, Kerajaan akan membenarkan pekerja untuk mengurangkan potongan caruman pekerja KWSP secara sukarela sebanyak 3 peratus selama dua tahun, mulai Jan 1, 2009, kata Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini

Aku tak setuju. KWS nie banyak faedahnya untuk hari tua. Kalau ada duit ditangan banyak mana pun tak cukup. Kalau tambah lagi 3% lagi bagus. Tuan tanah buat poll
 

Saniboy

Fun Poster
Messages
183
Joined
Sep 9, 2007
Messages
183
Reaction score
0
Points
10
Aku tak setuju. KWS nie banyak faedahnya untuk hari tua. Kalau ada duit ditangan banyak mana pun tak cukup. Kalau tambah lagi 3% lagi bagus. Tuan tanah buat poll

Yang ni aku sokong. . .kalau kurangkan 3% pun berapa sangat la kita dpt. . .lain la gaji yang RM10k keatas. . .itu pun belum tentu depa mahu. .
 

Jeb

CG Top Poster Club
gem
Messages
39,506
Joined
Jan 2, 2007
Messages
39,506
Reaction score
125
Points
123
Aku tak setuju. KWS nie banyak faedahnya untuk hari tua. Kalau ada duit ditangan banyak mana pun tak cukup. Kalau tambah lagi 3% lagi bagus. Tuan tanah buat poll

ini betul aku stuju. kang duit tua makin ckit lak.dahtu makinckit r kalau nak kuakan duit pinjaman ke hape ke.
 
Sponsored Post

Top
Log in Register