BTC USD 57,033.7 Gold USD 1,787.77
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Kerajaan cadang potongan caruman KWSP 3.0 peratus selama 2 tahun

Kerajaan cadang potongan caruman KWSP 3.0 peratus selama 2 tahun


  • Total voters
    0

MrMama

Active Member
Messages
1,631
Joined
Aug 2, 2008
Messages
1,631
Reaction score
7
Points
25
Kerajaan cadang potongan caruman KWSP 3.0 peratus selama 2 tahun

KUALA LUMPUR 4 Nov. — Sebagai langkah untuk menambah pendapatan boleh guna pekerja, Kerajaan akan membenarkan pekerja untuk mengurangkan potongan caruman pekerja KWSP secara sukarela sebanyak 3 peratus selama dua tahun, mulai Jan 1, 2009, kata Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini
 
Sponsored Post

MrMama

Active Member
Messages
1,631
Joined
Aug 2, 2008
Messages
1,631
Reaction score
7
Points
25
adakah ini dapat membantu kita
 

Ahmad07

Legendary Member
Messages
10,366
Joined
Aug 11, 2007
Messages
10,366
Reaction score
879
Points
161
takde efek sangat pon... kalo gaji 2k, dapat extra 60 ringgit.. tu jer... tapi, alang2 ade tu, amik je la... hehehe.. kalo nak diikutkan, duit yg kite simpan dalam kwsp tu kite akan sedikit rugi, sebab dividen yg diberikan lebih rendah dari angka inflasi... nilai kuasa beli duit kite sentiasa menyusut...
 

eboss

CG Hardcore
Messages
85,652
Paid Membership
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
Kerajaan cadang potongan caruman KWSP 3.0 peratus selama 2 tahun

KUALA LUMPUR 4 Nov. — Sebagai langkah untuk menambah pendapatan boleh guna pekerja, Kerajaan akan membenarkan pekerja untuk mengurangkan potongan caruman pekerja KWSP secara sukarela sebanyak 3 peratus selama dua tahun, mulai Jan 1, 2009, kata Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini

Aku tak setuju. KWS nie banyak faedahnya untuk hari tua. Kalau ada duit ditangan banyak mana pun tak cukup. Kalau tambah lagi 3% lagi bagus. Tuan tanah buat poll
 

eboss

CG Hardcore
Messages
85,652
Paid Membership
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
Aku lebih suka kalau account yang tak aktif lebih dari 10 tahun macam akaun aku tu boleh dikeluarkan semua dengan syarat digunakan untuk tujuan perniagaan yang sah sebagai tambahan modal
 

Saniboy

Fun Poster
Messages
183
Joined
Sep 9, 2007
Messages
183
Reaction score
0
Points
10
Aku tak setuju. KWS nie banyak faedahnya untuk hari tua. Kalau ada duit ditangan banyak mana pun tak cukup. Kalau tambah lagi 3% lagi bagus. Tuan tanah buat poll

Yang ni aku sokong. . .kalau kurangkan 3% pun berapa sangat la kita dpt. . .lain la gaji yang RM10k keatas. . .itu pun belum tentu depa mahu. .
 

MOD jr.

CG Top Poster Club
Messages
23,582
Paid Membership
Joined
May 29, 2008
Messages
23,582
Reaction score
135
Points
133
3% je..alahai bengapyer menteri aku ....
 

Jeb

CG Top Poster Club
Messages
39,505
Joined
Jan 2, 2007
Messages
39,505
Reaction score
124
Points
123
Aku tak setuju. KWS nie banyak faedahnya untuk hari tua. Kalau ada duit ditangan banyak mana pun tak cukup. Kalau tambah lagi 3% lagi bagus. Tuan tanah buat poll

ini betul aku stuju. kang duit tua makin ckit lak.dahtu makinckit r kalau nak kuakan duit pinjaman ke hape ke.
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register