Kerajaan Baru Yang Memang Berserabut

Recommended Brokers


Poll : CariGold new board 2019

  • Fonts terlampau besar, boleh kecilkan sedikit

    Votes: 12 23.5%
  • Warna terlampau terang

    Votes: 3 5.9%
  • Sidebar besar agak mengganggu

    Votes: 23 45.1%
  • Sangat berminat dengan theme baru ini

    Votes: 16 31.4%
  • Serius, tak minat langsung

    Votes: 12 23.5%
Sponsored Post

kiddd2

CG Top Poster Club
Joined
Jun 7, 2011
Messages
21,436
Reaction score
2,253
Points
163
X sesuai mngkin pd ko, pd org lain ok je

Klu ko asik nmpk benda buruk je rezeki dpn mata pn x perasan..bkn aku ckp laa..lobai ckp :D

Ade ke aku pksa org brsyukur, tp klu org pksa aku brsyukur ok je, lg baik dari pksa mmfitnah :eek:
baik punya spin..

siap petik kata2 lobai lagi..

last2 keluar ayat penyelamat diri, fitnah..

apa2 hal ko setakat petik info dari tweeter je, ini bukan fitnah.. Kahhhhhhhh..
 

aiman27

Active+ Member
Joined
May 14, 2010
Messages
4,546
Reaction score
728
Points
0
pimpinan skg telah gagal.. duk main uturn byk.
 

papayaomela

Super Active Member
Joined
Jun 17, 2008
Messages
6,233
Reaction score
24
Points
0
Menang tak semestinya yang bagus, sebab rakyat termakan dengan janji parti dalam PRU. Padahal janji-janji tersebut tak ditunaikan langsung. Rakyat sekarang tertekan dengan kos sara hidup akibat daripada janji kerajaan yang tidak ditunaikan dalam PRU, contohnya menurunkan harga petrol RM1.50 seliter. Itu belum lagi cubaan pemimpin DAP nak menggugat institusi Raja di Malaysia. Maka itu kegagalan terbesar bagi Pakatan sebenarnya. Kena sedar itu.
Janji turun harga minyak sampai RM1.50 tu janji PRU13 bukan PRU14. Janji PRU14, takde nak turun harga petrol sampai RM1.50. Inilah bahananya bila dengar fitnah cai2 UMNO yg dok sebar benda ni.
 

papayaomela

Super Active Member
Joined
Jun 17, 2008
Messages
6,233
Reaction score
24
Points
0
adakah menjadi menteri dah kira maju? maju kemana? jangan bersikap takabur sebagaimana UMNO dahulu.
Dah maju la tu. Dulu ahli parlimen pembangkang. Skrg dah jadi menteri kabinet dan kerajaan.

Pas pulak dari dulu masih pembangkang. Tak maju2. Malah kebelakang pulak bila bekerjasama rapat dgn UMNO yg ada pemimpin2 kleptokrasi.
 

pemain

Active Member
Joined
Jul 10, 2008
Messages
1,403
Reaction score
74
Points
48
Dah maju la tu. Dulu ahli parlimen pembangkang. Skrg dah jadi menteri kabinet dan kerajaan.

Pas pulak dari dulu masih pembangkang. Tak maju2. Malah kebelakang pulak bila bekerjasama rapat dgn UMNO yg ada pemimpin2 kleptokrasi.
jawatan adalah tanggungjawab bukan kemajuan..
 

a2zextra

Legendary Member
Joined
Sep 7, 2013
Messages
16,390
Reaction score
263
Points
0
adakah menjadi menteri dah kira maju? maju kemana? jangan bersikap takabur sebagaimana UMNO dahulu.
Mewarisi sifat dan gaya kepimpinan UMNO terdahulu. Cuma jenama dan bangsa pemimpin itu berubah, watak yang serupa tetap dimainkan.
 

a2zextra

Legendary Member
Joined
Sep 7, 2013
Messages
16,390
Reaction score
263
Points
0
Dah maju la tu. Dulu ahli parlimen pembangkang. Skrg dah jadi menteri kabinet dan kerajaan.
Pemimpin Melayu dalam Pakatan banyak dicucuk hidung oleh pemimpin bangsa pendatang. Gaya kepimpinan yang meletakkan Islam dipimpin oleh agama lain sangat tak wajar dan berisiko di masa hadapan. Tunggu sahajalah.
 

imlo151

Fun Poster
Joined
Feb 26, 2011
Messages
708
Reaction score
0
Points
0
Assalammualaikum wbt.

Aku perhatikan setelah memerintah selama 20 hari ni, kerajaan pakatan harapan ni seolah-olah berada dalam keadaan berserabut. Cuba kita perhatikan perkara-perkara berikut:

1) Duit takde, tapi bagi BRIM.

2) Hutang menggunung katanya tapi bagi bonus kat penjawat awam.

3) Bagi bonus, bagi BRIM tapi buat tabung harapan untuk rakyat menderma tolong bayo hutang.

4) Kejap kata hutang 1 trillion, kejap kata 600 bilion.

5) Kejap kata tol bakal dihapuskan, lepas tu kata diskaun 50% untuk 2 hari sebelum hari raya.

6) Suruh rakyat derma lalu tabung harapan, tapi RTM beri piala dunia /EPL (kalau tak silap aku) percuma, dari mana dapat duit bayo lesen penyiaran?

7) Hapus GST 1/6/2018, tapi kutip SST bulan 9 nanti, tiada cukai untuk 3 bulan ke? raya keeling peniaga, pengimpot, pemborong, peruncit, pengilang boleh klepet dan klentong. (betulkan kalau aku tersilap)

8) Kejap kata HSR batal, kejap kata belum bincang kat kabinet lagi.

9) Kejap kata tiada dendam, tapi pecat guru agama kat Kelantan.

10) Kejap kata Permata diteruskan, kejap lagi kata akan diletakkan bawah Kementerian Pendidikan.

11) Aku tengok Tun Mahathir kalau buat 'pres konpren' pun dah macam pening-pening.

12) Takde perhatian menteri untuk penjelasan wabak virus terbaru di Miri, sarawak.

13) Menteri tak hadir majlis perpisahan untuk menghormati bersara wajib Ketua Pengarah RTM pada 28/5/2018

14) Menteri gagal beri perhatian kepada peningkatan harga barang sebelum raya aidilfitri.

15) Menteri perumahan benarkan warga asing menyewa rumah PPRT

Ke aku yang silap paham kat sini dan tak paham cara mentadbir sesebuah negara? Entahlah aku tengok pun jadi berserabut.
hai, saya dari masa depan. dah setahun memerintah,masih lagi serabut nampaknya
 
Sponsored Post
Top
Log in Register