BTC USD 35,460.5 Gold USD 1,834.58
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Kerajaan baharu bukan kerajaan PN, pemimpin Umno bidas Muhyiddin

Sponsored Post

g-man

Super Active Member
gem
Messages
6,710
Joined
Jan 16, 2011
Messages
6,710
Reaction score
1,073
Points
151
Fuiyoo..kerek nmpk maslan dgn rahman dahlan ni

Cam harem....umno bru pegang PM,dh tunjuk berlagak...
 

akecema

CG Top Poster Club
gem
Messages
24,078
Paid Membership
Joined
Jan 26, 2007
Messages
24,078
Reaction score
3,109
Points
266
Awards
1
Apehal la kluster mahkamah ni selalu buat masalah
 
This User is on vacation. Response time may be delayed. Vacation to Jan 25, 2022.

cek mek molek

CG Hardcore Club
gemgemgemgemgem
Messages
98,581
Paid Membership
Top Poster #3
Joined
Jun 3, 2013
Messages
98,581
Reaction score
15,816
Points
2,066
Awards
1
Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), Datuk Seri Mohd. Redzuan Yusof berkata, secara logiknya ketika ini wakil rakyat gabungan PN lebih besar berbanding dimiliki Barisan Nasional (BN).
https://www.utusan.com.my/.../nama-kerajaan-pn-wajar.../

Nama kerajaan PN wajar dipertahan​


1629633646446.png

MOHD. Redzuan Yusof (kiri) menyampaikan sumbangan kepada salah seorang penduduk yang terjejas dalam tragedi kepala air di Kampung Permatang Keramat, Yan. - UTUSAN/MOHD. RAFIE AZIMI

  • 22 Ogos 2021, 7:59 pm
YAN: Penggunaan nama kerajaan Perikatan Nasional (PN) wajar dipertahankan dan tidak perlu dijadikan sebagai modal cakap-cakap politik oleh pihak tertentu.

Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), Datuk Seri Mohd. Redzuan Yusof berkata, secara logiknya ketika ini wakil rakyat gabungan PN lebih besar berbanding dimiliki Barisan Nasional (BN).

“Saya tahu mengenai kenyataan Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Ahmad Maslan dan Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan berhubung perkara ini. Itu mungkin pendapat mereka.

“Tetapi secara logiknya kalau kita lihat hari ini, wakil-wakil rakyat gabungan PN lebih besar daripada BN,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita selepas menyampaikan sumbangan kepada mangsa-mangsa tragedi kepala air di Kampung Permatang Keramat, Yan dekat sini hari ini.

Ahmad Maslan menerusi laman Facebooknya semalam berpandangan, kerajaan baharu yang dibentuk kini bukanlah kerajaan PN sebaliknya ‘kerajaan Malaysia’ yang dianggotai parti-parti Barisan Nasional (BN), PN, Gabungan Parti Sarawak (GPS) dan Parti Bersatu Sabah (PBS).

Sementara itu, Abdul Rahman pula menerusi status yang turut dimuat naik di Facebook turut menyifatkan jenama PN sebagai kerajaan Persekutuan telah berakhir semalam dengan pelantikan Datuk Seri Ismail Sabri sebagai Perdana Menteri.

Mohd. Redzuan menambah, beliau mengharapkan supaya pendekatan tanpa mengira parti dapat diterapkan dalam pembentukan kerajaan kali ini.

“Itu bererti kita mengutamakan kerjasama antara satu sama lain. Siapa berkebolehan untuk membantu secara langsung atau tidak, mereka boleh tampil ke depan dan itu tidak seharusnya dilihat sebagai satu masalah,” katanya.

Sementara itu katanya, soal pembentukan Kabinet turut tidak perlu diperdebatkan dengan perkara itu terpulang kepada pertimbangan Perdana Menteri.

“Terpulang kepada Perdana Menteri untuk membentuk Kabinet yang boleh menstabilkan keadaan politik, untuk kita sama-sama bekerja. Yang penting, pandemik Covid-19 ini dapat kita uruskan dengan baik dan ekonomi dibangunkan semula,” katanya.

Beliau dalam pada itu enggan mengulas ketika ditanya sama ada wajar Bersatu diberikan jawatan Timbalan Perdana Menteri setelah Presidennya, Tan Sri Muhyiddin Yassin ‘mengorbankan’ jawatan Perdana Menteri.

“Itu saya tak mahu komen. Kita serahkan kepada pucuk pimpinan parti kerana kita tahu Presiden parti ini orang yang bijak dan beliau tentu tahu ke mana arah tuju parti serta negara,” katanya.

 

zuljaalaa

Legendary Member
gem
Messages
11,897
Joined
Jun 3, 2006
Messages
11,897
Reaction score
56
Points
125
Alhamdullilah.. mereka akan gaduh dan terus bergaduh. sebab yang ada dalam tu adalah pengkhianat, penderhaka, pemimpin2 yang gila kuasa, kleptokrat dan penyamun2 tarbus.
mereka kononnya memperjuangkan MELAYU padahal melayu semakin dibangsatkan oleh mereka. mereka hanya menggunakan agama Islam untuk ditunggang untuk mendapat sokongan orang Islam.
Tak lama kerajaan ni rasanya
 

zuljaalaa

Legendary Member
gem
Messages
11,897
Joined
Jun 3, 2006
Messages
11,897
Reaction score
56
Points
125
Tak sabar nak tengok reaksi MP Umno yang perjuangkan full lockdown & tutup kilang haritu. Kihkih
moratorium tanpa faedah jangan dilupa. i-citra account 1, kalau boleh nak lagi banyak RM20k ke.. huhuhu
 

hackerism_11

Fun Poster
Messages
595
Joined
Mar 11, 2013
Messages
595
Reaction score
47
Points
20
haha.. mcm la umno pgg majoriti.. sekali parti mahiadin tarik diri.. jadi la PM paling pendek.. seminggu je..
 

aim02Aug

Super Active Member
gem
Messages
8,413
Joined
Sep 5, 2011
Messages
8,413
Reaction score
1,314
Points
151
haha.. mcm la umno pgg majoriti.. sekali parti mahiadin tarik diri.. jadi la PM paling pendek.. seminggu je..
aritu Yidin siap dtg sidang dewan johor pujuk ahli dewan jgn bubar dun...

kenang lah sikit budi kwn2 yg bertolak ansur

xpayah lah mendongak langit sgt Maslan ooiii -ngko tu xlama lg bicara

kita bersatu je lah
 
Last edited:

akudotcom

CG Top Poster Club
gem
Messages
22,191
Top Poster #4
Joined
Jun 17, 2007
Messages
22,191
Reaction score
3,196
Points
261
Awards
1
Ermmm..kalau folo sejarah asal usul PN
Kata2 ahmad maslan tu memang betul dah 😂

2-D9-BD423-1-A23-4-D46-9721-A2-C7-DD5-C09-E6.jpg
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Latest Threads General Chat

Top
Log in Register