Kerajaan akan lancar Perumahan Penjawat Awam 1Malaysia

CG Sponsors




balqis07

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jan 27, 2010
Messages
30,953
Reaction score
294
Points
136
JOHOR BAHRU: Kerajaan akan melancarkan Perumahan Penjawat Awam 1Malaysia (PPA1M) tidak lama lagi yang menyediakan rumah mampu milik kepada penjawat awam.

Ketua Setiausaha Negara, Datuk Seri Dr Ali Hamsa, berkata perumahan itu akan dibina di atas tanah kerajaan dan ditawarkan pada harga antara 20 dan 30 peratus lebih rendah berbanding pasaran.
"Sebagai projek perintis, sebanyak 10,000 unit kediaman berkenaan akan dibina di Putrajaya dan akan dilancarkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak tidak lama lagi.

"Kita juga akan mencari tanah milik kerajaan yang sesuai di bandar besar lain, termasuk di Johor Baharu untuk tujuan berkenaan," katanya pada Perjumpaan Bersama Penjawat Awam di Johor di Pusat Islam, di sini hari ini.

Katanya, PPA1M bertujuan membantu penjawat awam membeli rumah di bandar besar yang pada masa kini berada di luar jangkauan kuasa membeli mereka.

"Harga rumah mampu milik akan ditawarkan dalam lingkungan RM150,000 hingga RM300,000 dengan keluasan antara 1,000 hingga 1,500 kaki persegi serta dilengkapi segala kemudahan asas yang diperlukan," katanya. - BERNAMA
 
Sponsored Post

Berfikir

Active+ Member
Joined
Aug 10, 2011
Messages
4,858
Reaction score
108
Points
33
kalau gaji naik harga barang naik.
kalau buat gini harga barang tak naik,kakitangan gomen untung.
 

lambda123

Super Active Member
Joined
Aug 10, 2008
Messages
7,338
Reaction score
448
Points
81
Nanti bukan nyer org gomen dapat beli. Ini cerita 10 tahun lepas punya. Dah bnyk kali dgr.
 

poknik

Legendary Member
Joined
Dec 11, 2007
Messages
14,008
Reaction score
281
Points
131
Caya la najib.... tapi rasanya macam dah terlambat...

Next penggal la, kalo PR faktap, aku bagi can kat najib plak
 

dragger

Super Active Member
Joined
Aug 29, 2008
Messages
8,548
Reaction score
35
Points
70
5thn hangpa dok lena. dkt2 PRU baru nk cempegha umum itu ini. INI KALILAH
 

lanbai

Super Active Member
Joined
Feb 26, 2008
Messages
8,041
Reaction score
5
Points
70
Untungla pjwt awam.. Huhu
Ini kali la..
 

mr.nazc

Active Member
Joined
Sep 7, 2011
Messages
1,360
Reaction score
2
Points
25
Hahaha... Berbelah bagi hati korang lepas ni.
 

anoyz

Active+ Member
Joined
Nov 3, 2011
Messages
2,662
Reaction score
177
Points
33
apa ke hal ni umum projek lagi..?

dah bubar, hang tu bukan kerajaan dah..~X(
 

boyz371

CG Top Poster Club
ForexMart Fans
Joined
Aug 24, 2010
Messages
28,564
Reaction score
279
Points
131
"Sebagai projek perintis, sebanyak 10,000 unit kediaman berkenaan akan dibina di Putrajaya dan akan dilancarkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak tidak lama lagi.
hehhee iyela
 

Niyang

CG Top Poster Club
Joined
May 13, 2009
Messages
41,269
Reaction score
1,130
Points
201
time nih suma baru nk run.... alangkah bagusnyer tiap tahun ada PRU.... people will win...
 
Sponsored Post
Top
Log in Register