Kenapa PR PERAK utamakan beli TOYOTA CAMRY dari tolong RAKYAT?

CG Sponsors




azam575

CG Hardcore Club
Joined
Jul 19, 2007
Messages
98,955
Reaction score
830
Points
576
Salam,

hehehehe... 1st post aku dlm seksen POLITIK huhuhuhu.....

Aku heran ngan PR Perak nie... apasal dok mikir nak beli TOYOTA CAMRY dari pikir masalah rakyat kat PERAK nie... huhuhuhu... Masalah LALAT kat MANJUNG dan masalah2 lain.....:(( aku HERAN lah......

Kata nak tolong Negara ISLAM tapi kenapa beli KERETA bukan dari NEGARA ISLAM :((

Kata nak tolong bagi org Islam ado tanah tapi kenapa byk bagi tanah kat CHER :((

Erm,,,,... aku blur ler... aku rasa mcm nie lah gamaknya akan jadi kat memana PARTI bila dpt KUASA.... rakyat dilupakan.... dok pikir benda lain plak.... TOLONG RAKYAT lah wei..... TOLONG...... rakyat yang pilih ko PR..... huhuhuhu... patut kena tukau nama parti ke PARTI PENGERAS RAKYAT :mad:


hehhe sekadar pandangan aku jer..... aku tak fanatik memana parti.... aku fanatik pada RAKYAT......:)paid

====================

Terimaksih aku ucapkan pada mereka yang beri pandangan bernas....dan ada juga FORUMER yang mungkin akalnya SINGKAT jadi uka menghentam FORUMER lain tanpa bukti yg kukuh dan hanya mengikut EMOSI yang pada akhirnya MENJADI DOSA yang belum tentu dimaafkan oleh org lain huhuhuh... ANda sendiri nilaikan :D

Originally Posted by kenanga View Post
Tunjuk belang pungkoq hang! Dulu kecoh tak bagi pakai, sekarang ni kerajaan Terengganu pakai kereta2 Merc org UmNO tak bising pun....
Originally Posted by bugger_gawat View Post
apa yang ***** sangat sape yang buat thread ni.***** ayun malikolll toi la budak nie....
Aku pon tak tau nak cakap apo ntah hehehehe.... maybe dlm minda mereka bila dengar perkataan POLITIK...satu jer dlm fikiran mereka... BERGADUH dan MAKI HAMUN huhuhuhuhu :)cgrock

Jadi nasihat saya.... tolong jgn tunjukkan Akal kita yang SINGKAt tapi berikan pandangan yang bernas dan JADILAH RAKYAT YANG KRITIS.....huhuhuhu seperti Forumer ini

By ADR
Ini satu cabaran bagi Proton..untuk meningkatkan produktiviti, kualiti dann ti..tii yg lain lagi. Ayuh Proton bangun dari lamunan terhenti mu...pastikan next 5 year proton enter F1..ada berani ?
byk lagi forumer2 yang memberi idea2 bernas... TERIMA KASIH.... anda lah RAKYAT YANG KRITIS....:)paid:)cgrock

Moga... MALAYSIA nie akan bertambh MAKMUR bila ramai rakyat nyer berfikiran KRITIS dan tidak ANGGUK2 sahaja :D
 
Last edited:
Sponsored Post

tapirbawaklori

Super Active Member
Joined
Oct 24, 2007
Messages
8,149
Reaction score
207
Points
73
apa la ko merepek ni...:)....keh keh...

takyah la susah payah pk pasal negeri perak ngan selangor tu...baik pk negeri lain yang lagi banyak kebulur ngan org miskin...

Toyota camry tu tuk elakkan maintenance tinggi berbanding perdana v6 tu....

memang la camry tu bukan barang org islam...dah org Islam sendiri buat proton cam hampeh....lagi satu..kalau beli proton pun bukan org islam gak yang banyak kaya...cina yg kaya....

pasal proton selalu poblem dan tak tahan lama....dah tu ko anta kat mekanik cina gak....

nanti pakai toyota camry ni...bila rosak anta la kat org islam lak..:)
 

akay

Banned
Joined
Jan 30, 2008
Messages
14,865
Reaction score
17
Points
115
kalu kerajaan yang da pegang 50 taun tu pon xpenah pikir hal rakyat tp lebih pikir kan poket sendri lagi la teruk nak banding ngan beli camry..
atleast baru cadangan x mcm kat ganu da beli bru nak kecoh..
 

akuorang

Fun Poster
Joined
Dec 8, 2008
Messages
372
Reaction score
20
Points
15
biasa lah akhir zaman.... islam dijadikan alat utk mengaburi mata.. kalo betul nk menegak kn islam knapa lantik pembantu dr bkn islam(timb.men.besar).. mana diorg blja ntah.. haram hukumnya melantik pembantu kamu dr bukan islam. kerana bkn islam adalah musuh kamu dan sentiasa mencari jalan utk memusnahkn agama mu.. ni tup2 naik perintah lantik pembantu bkn dri org islam.dari situ aku dh tau x kn tertegaknya negara islam.. aku harap org melayu islam sedar keadaan ni.. blom yg lain2 lg.. aku bkn org politik tp aku melayu islam malaysia..
 

tapirbawaklori

Super Active Member
Joined
Oct 24, 2007
Messages
8,149
Reaction score
207
Points
73
biasa lah akhir zaman.... islam dijadikan alat utk mengaburi mata.. kalo betul nk menegak kn islam knapa lantik pembantu dr bkn islam(timb.men.besar).. mana diorg blja ntah.. haram hukumnya melantik pembantu kamu dr bukan islam. kerana bkn islam adalah musuh kamu dan sentiasa mencari jalan utk memusnahkn agama mu.. ni tup2 naik perintah lantik pembantu bkn dri org islam.dari situ aku dh tau x kn tertegaknya negara islam.. aku harap org melayu islam sedar keadaan ni.. blom yg lain2 lg.. aku bkn org politik tp aku melayu islam malaysia..
mana la ko blaja ni?...melantik pembantu dari kalangan org islam takleh ker????setau aku jangan melantik pemimpin dari kalangan bukan islam....haram?????perghhh biar betul ko ni...aku tak pernah dgr lak....

buakn ker Islam melarang kita memandang rendah dan juga memandang serong pada semua manusia walaupun mereka bukan islam....lain la Rejim zionis tu....kalau pembantu bukan islam bercamour dgn org islam dalam pentadbiran dan ditakdirkan dia terbuka hatinya untuk islam kerana melihat pentadbiran islam itu sendiri kan ker pahala....

daripada 50 tahun diperintah oleh org Islam yang berpikiran sekular...aku rasa belum bole lagi tuk pertikaikan kerajann yang baru 9 bulan memerintah..APA YANG DAPAT DIHARAPKAN????????

logik la skit...yang dah 50 tahun sedia ada ni pun kucar kacir..
 

bahtiar

Active Member
Joined
Mar 6, 2007
Messages
1,872
Reaction score
180
Points
33
biasa lah akhir zaman.... islam dijadikan alat utk mengaburi mata.. kalo betul nk menegak kn islam knapa lantik pembantu dr bkn islam(timb.men.besar).. mana diorg blja ntah.. haram hukumnya melantik pembantu kamu dr bukan islam. kerana bkn islam adalah musuh kamu dan sentiasa mencari jalan utk memusnahkn agama mu.. ni tup2 naik perintah lantik pembantu bkn dri org islam.dari situ aku dh tau x kn tertegaknya negara islam.. aku harap org melayu islam sedar keadaan ni.. blom yg lain2 lg.. aku bkn org politik tp aku melayu islam malaysia..
haha...tang ni aku setuju benar....bila dpt kuasa..baru la tau penangan ca ya nun alip ni....tu sebab kerajaan BN takleh buat apa2...tang rasuah plak...golongan mana yg selalu memberi...dan golongan mn plak yg menerima??? lu pikirlah sendiri bak kata si nabil :D
 

akuorang

Fun Poster
Joined
Dec 8, 2008
Messages
372
Reaction score
20
Points
15
mana la ko blaja ni?...melantik pembantu dari kalangan org islam takleh ker????setau aku jangan melantik pemimpin dari kalangan bukan islam....haram?????perghhh biar betul ko ni...aku tak pernah dgr lak....

buakn ker Islam melarang kita memandang rendah dan juga memandang serong pada semua manusia walaupun mereka bukan islam....lain la Rejim zionis tu....kalau pembantu bukan islam bercamour dgn org islam dalam pentadbiran dan ditakdirkan dia terbuka hatinya untuk islam kerana melihat pentadbiran islam itu sendiri kan ker pahala....

daripada 50 tahun diperintah oleh org Islam yang berpikiran sekular...aku rasa belum bole lagi tuk pertikaikan kerajann yang baru 9 bulan memerintah..APA YANG DAPAT DIHARAPKAN????????

logik la skit...yang dah 50 tahun sedia ada ni pun kucar kacir..

aku x kn main ngan hukum agama ni..hadis ni sahih nanti aku cek balik hadis ni kt kitab mana..tapi mmg haram melntik pembantu dr kalangan bkn islam..x kira la pemerintah ke apa ke? kalo pemerintah nk tegak kan islam tapi pembantu dia nk jahanam kan islam macm mana lak ko kata boleh..:-?:-?:-?
 

kancil2020

Active Member
Joined
Oct 20, 2008
Messages
2,472
Reaction score
1
Points
25
tak salah kalau nak lantik orang bukan islam menjawat jawatan penting dalam negeri..
lagi pun perlantikan mendapat perkenan dari sultan..
so tak baik pertikaikan keputusan sultan..
boleh di anggap derhaka..
 

akuorang

Fun Poster
Joined
Dec 8, 2008
Messages
372
Reaction score
20
Points
15
haha...tang ni aku setuju benar....bila dpt kuasa..baru la tau penangan ca ya nun alip ni....tu sebab kerajaan BN takleh buat apa2...tang rasuah plak...golongan mana yg selalu memberi...dan golongan mn plak yg menerima??? lu pikirlah sendiri bak kata si nabil :D
itu lu pk la sendiri:D:D:D
 

tapirbawaklori

Super Active Member
Joined
Oct 24, 2007
Messages
8,149
Reaction score
207
Points
73
aku x kn main ngan hukum agama ni..hadis ni sahih nanti aku cek balik hadis ni kt kitab mana..tapi mmg haram melntik pembantu dr kalangan bkn islam..x kira la pemerintah ke apa ke? kalo pemerintah nk tegak kan islam tapi pembantu dia nk jahanam kan islam macm mana lak ko kata boleh..:-?:-?:-?
ooo...itu kalau kita tahu dia jahat la...

tapi camni la...kita ni patut sokong kearah kebaikan itu jer...jgn la kita ni bergaduh....

berkenaan pemerintahan tu...dorang pun tak sampai setahun lagi ...banyak masalah masalah yg ditinggalkan oleh pentadbiran sebelumnya....
tak salah bagi peluang....toksah la kita ni melatah...
 
Sponsored Post
Top
Log in Register