BTC USD 37,171.4 Gold USD 1,797.94
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Santai Kenapa org masih merokok di kedai makan degil dan tak hiraukan org lain?

TT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgem
Messages
163,456
Joined
Jan 13, 2009
Messages
163,456
Reaction score
22,262
Points
1,831
Awards
1
Bapak mber ak sebulan rm700-800 duit rokok dia. Terkejut dengar semalam dia cite bila tanya beli apa dalam plastik merah. 7-8 karton sekali beli dgn tokan. Rokok gudang baru

2021_11_21_09.27.01.jpg
 
Sponsored Post

azmann33

Legendary Member
gem
Messages
11,455
Joined
Mar 2, 2009
Messages
11,455
Reaction score
1,337
Points
201
dulu perokokabai jarak 3 meter utk isap rokok.
Skrg perokok yang dah vaksin abaikan SOP di kedai.
mrk ingat dah cucuk kebal kot.....tak hormat org lain,sengaja nak bagi jangkit org sihat.
 

Penbiru

CG Top Poster Club
gem
Messages
24,686
Joined
Jan 12, 2008
Messages
24,686
Reaction score
4,118
Points
261
Awards
1
dulu perokokabai jarak 3 meter utk isap rokok.
Skrg perokok yang dah vaksin abaikan SOP di kedai.
mrk ingat dah cucuk kebal kot.....tak hormat org lain,sengaja nak bagi jangkit org sihat.
kadang nak marah pelanggan hisap rokok....tapi sekarang tuan kedai pun join sekali.....ironinya kat kedai dia 3-4 notis larangan merokok.....mereka bukan kebal tapi *****
 

Penbiru

CG Top Poster Club
gem
Messages
24,686
Joined
Jan 12, 2008
Messages
24,686
Reaction score
4,118
Points
261
Awards
1
Bapak mber ak sebulan rm700-800 duit rokok dia. Terkejut dengar semalam dia cite bila tanya beli apa dalam plastik merah. 7-8 karton sekali beli dgn tokan. Rokok gudang baru

2021_11_21_09.27.01.jpg
aku pernah jumpa org mcm ni...buka puasa....minum air seteguk dua....terus hisap rokok...dan aku memang menjauhkan diri org mcm ni
 

sranua

Fun Poster
Messages
380
Joined
Jul 25, 2012
Messages
380
Reaction score
28
Points
20
As salam nak cerita perangai perokok dalam beberapa situasi:-
1. Bulan Ramadan- tunggu hidangan untuk berbuka puasa, tuan kedai dah letak kurma. Kuih beli kat bazar pun ada. Meja sebelah ada dua org budak muda. Bila azan, makan kurma dan minum air, makan seketul kuih. Juadah tak sampai lagi ni. Tapi budak muda tu dah buka puasa minum air, kat tangan dah ada rokok cuma tak dinyalakan...agaknya dia respek tgk kami sekeluarga. Faham dan minta tuan kedai batalkan order, bayar air dan terus bangun cari masjid.
Kesian pulak tgk dia nak merokok.

2. Ada mak, dan dua anak laki yg dah besar panjang...agaknya belajar di IPT. Sorang tu selamba je hisap vape depan mak dia. Mak dia pun nampak tak kisah dan boleh terima yg anak dia hisap vape....Itulah bdk sekarang kalau mak ayah dia pun tak hormat, jangan haraplah dia nak hormat org lain.

3. Pasangan muda bersama anak sulung yg masih baby dalam stroller. Yg laki dengan seluar pendek tak tutup lutut..dok leka hisap vape..kendian hembus asap pada anak dia. Geleng kepala aku tgk..ko nak mati sorang tak kisahla...ni anak yg baby pun nak bawak mati bersama.
 

Penbiru

CG Top Poster Club
gem
Messages
24,686
Joined
Jan 12, 2008
Messages
24,686
Reaction score
4,118
Points
261
Awards
1
As salam nak cerita perangai perokok dalam beberapa situasi:-
1. Bulan Ramadan- tunggu hidangan untuk berbuka puasa, tuan kedai dah letak kurma. Kuih beli kat bazar pun ada. Meja sebelah ada dua org budak muda. Bila azan, makan kurma dan minum air, makan seketul kuih. Juadah tak sampai lagi ni. Tapi budak muda tu dah buka puasa minum air, kat tangan dah ada rokok cuma tak dinyalakan...agaknya dia respek tgk kami sekeluarga. Faham dan minta tuan kedai batalkan order, bayar air dan terus bangun cari masjid.
Kesian pulak tgk dia nak merokok.

2. Ada mak, dan dua anak laki yg dah besar panjang...agaknya belajar di IPT. Sorang tu selamba je hisap vape depan mak dia. Mak dia pun nampak tak kisah dan boleh terima yg anak dia hisap vape....Itulah bdk sekarang kalau mak ayah dia pun tak hormat, jangan haraplah dia nak hormat org lain.

3. Pasangan muda bersama anak sulung yg masih baby dalam stroller. Yg laki dengan seluar pendek tak tutup lutut..dok leka hisap vape..kendian hembus asap pada anak dia. Geleng kepala aku tgk..ko nak mati sorang tak kisahla...ni anak yg baby pun nak bawak mati bersama.
itu lah hakikatnya generasi lelaki sekarang.....
 

TT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgem
Messages
163,456
Joined
Jan 13, 2009
Messages
163,456
Reaction score
22,262
Points
1,831
Awards
1
Perokok tegar dikompaun RM63,000 merokok di kedai makan

MELAKA – Jabatan Kesihatan Negeri (JKN) mengeluarkan kompaun sebanyak RM63,600 kepada perokok yang dikesan berdegil merokok di kawasan larangan terutama kedai makan.

Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan dan Anti Dadah negeri, Dr. Muhamad Akmal Saleh berkata, sebanyak 303 kompaun dan 278 notis dikeluarkan sehingga 7 Disember lalu membabitkan kesalahan merokok.

Katanya, tindakan itu diambil mengikut Peraturan-Peraturan Kawalan Hasil Tembakau (PPKHT) 2004.

“Sehingga 7 Disember lalu, sebanyak 303 kompaun berjumlah RM63,600 dikeluarkan kepada perokok tegar yang dicekup merokok di kawasan larangan terutama di kedai makan atau restoran.

“Daripada jumlah itu sebanyak RM42,455 kompaun telah diselesaikan oleh perokok terbabit,” katanya pada sidang akhbar selepas Operasi Khas Penguatkuasaan SOP Pelan Pemulihan Negara (PPN) Fasa 4 dan PPKHT di sekitar Ayer Keroh, malam tadi.

Dalam operasi itu, seramai 10 perokok dikenakan kompaun selepas didapati bertindak merokok di dalam sebuah kedai makan di Bukit Beruang di sini. – K! ONLINE

 

Megat Al Fateh

Active Member
Messages
1,735
Joined
May 6, 2019
Messages
1,735
Reaction score
899
Points
81
perokok ni dia mcm khayal bila tengah menyedut tu, tapi tak separah dadah

dia mcm tak boleh fikir dah org sekeliling.. sesak nafas ke, berbau busuk ke

tak nak peduli pun sebenarnya, kalau tak dia tak akan merokok dekat situ

itulah jawapan aku.. diorang ni mostly takde hati perut pun hehe
 

akudotcom

CG Top Poster Club
gem
Messages
22,374
Top Poster #4
Joined
Jun 17, 2007
Messages
22,374
Reaction score
3,213
Points
261
Awards
1
Mungkin diorg tgk Menteri isap vape dlm parlimen pun tade hal 😂
 

g-man

Super Active Member
gem
Messages
6,729
Joined
Jan 16, 2011
Messages
6,729
Reaction score
1,081
Points
151
Rokok pnye cite ni leh gaduh ooo
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register