BTC USD 38,065.9 Gold USD 1,775.88
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Santai Kenapa Kubur Orang Islam Berterabur?

Jackhalid

Super Active Member
Platinum Member
Joined
May 24, 2008
Messages
6,586
Reaction score
1,144
Points
151
As'kum WBT kpd CGrian semua.

Sejak dari kecik sampai skang, saya perhatikan yang kubur/pusara di Tanah Perkuburan Islam di mana2 tempat agak berterabur.

Kenapa yaa?

Sampai kadang2 kita nak berjalan pun susah. sedar2 rupanya kita dah terlangkah kubur orang. Isk isk

Ada apa-apa sebab yang munasabah ke utk menjelaskan kenapa perkara ni berlaku?

Bukan apa, saja nak tau & faham kalau2 ada sebab2 tertentu kenapa ia disusun sebegitu.

kan elok/kemas kalau pusara2 umat Islam disusun dgn teratur :)

Thanks
 
Sponsored Post

dr_zool

Legendary Member
Joined
May 26, 2009
Messages
13,409
Reaction score
59
Points
120
xsemue tempat
bergnantung pade kwsn gk
kubo seksyen 21 s.alam kemas jek tersusun
 

djae

Fun Poster
Joined
Feb 21, 2008
Messages
280
Reaction score
3
Points
15
Kawasan dulu dulu tak disusun. Hanya ikut kemahuan sendiri atau penggali kubur. Sekarang semua tanah kubur yang baru dibangunkan dah sistematik, teratur, ada no lot masing masing. Ini pun salah satu sebab oleh kerana kekurangan tanah terutamanya di kawasan bandar untuk dijadikan tanh kubur.
 

zerovirus

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Jan 25, 2009
Messages
182,141
Reaction score
79
Points
1,020
kadang tu wasiat si mati .... nak dikuburkan sebelah ahli keluarga ...
 

akunobita

Super Active Member
Joined
Nov 28, 2009
Messages
6,825
Reaction score
108
Points
73
yg aku hairannya kubur melayu sedap2 sahaja org musnahkan atas nama pembangunan dan sebagainya.

kubur cina di mana2 sahaja pun ada terutamanya di kawasan bukit.

apa kejadahnya.
mana ketuanan Melayu?
 

moneymaker3000

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Mar 24, 2007
Messages
25,268
Reaction score
526
Points
176
kawasan kubur lama je yang berterabur, yang baru nampak lebey tersusun
 

Jackhalid

Super Active Member
Platinum Member
Joined
May 24, 2008
Messages
6,586
Reaction score
1,144
Points
151
xsemue tempat
bergnantung pade kwsn gk
kubo seksyen 21 s.alam kemas jek tersusun

owh, ye ke? saye dok s.alam gak. seksyen 21 tu ada Nirvana punya tanah perkuburan kan? (kafir punya)

maybe i should go 1 day utk tengok2 tanah perkuburan Islam kat situ. huhu :D
 

Jackhalid

Super Active Member
Platinum Member
Joined
May 24, 2008
Messages
6,586
Reaction score
1,144
Points
151
Kawasan dulu dulu tak disusun. Hanya ikut kemahuan sendiri atau penggali kubur. Sekarang semua tanah kubur yang baru dibangunkan dah sistematik, teratur, ada no lot masing masing. Ini pun salah satu sebab oleh kerana kekurangan tanah terutamanya di kawasan bandar untuk dijadikan tanh kubur.

oic. camtu yer. mungkin gak coz tanah perkuburan yg saya pegi selama ni bleh dikatakan agak lama, kawasan ceruk2 kampung.

yup, kekurangan tanah menjadi masalah. nak mati pun pakai duit banyak skang nih. hurmmm :((

thx for the info yah :D
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register