BTC USD 22,916.0 Gold USD 1,867.71
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Kenapa KPKT nak sangat bawa masuk pakar HDB SG?

maxpda

Legendary Member
gem
Messages
11,192
Joined
Jan 15, 2007
Messages
11,192
Reaction score
1,370
Points
201
60 thn perintah tu ja kt dpt org melayu ramai2 kena halau secara terhormat dr bandar hehehe
Ambik tanah melayu buat perumahan mewah. Owner tanah selalu dapat rumah. Tapi akhirnya jual x mampu bayar maintenance pun.. Akhirnya bersepah.. Kawasan tu jadi majoriti bukan melayu..
Masa pru menang besar..
 
Sponsored Post

SMI6

Super Active Member
gem
Messages
5,467
Joined
Jan 3, 2016
Messages
5,467
Reaction score
1,467
Points
156
Nak salahkan siapa lagi, melayu ada tanah jual kat cina.
Abang ipar aku rumah taman kawasan melayu pun dijualnya kat cina sebab harga ditawarkan tinggi.
membongak je cina beli rege tinggi :ROFLMAO:

cina kalau beli rumah lagi mintak murah ada.

rege 450 mintak 310k ada yg mintak 260k pun ada. Tu belum org india beli rumah lagi pening. No rumah 231 campur tolak darab jadi 10 tak ong, nak cari no rumah sama dgn birthday dia :ROFLMAO: rumah dekat simpang tak mau sebenarnya nak mintak rege rendah kalau bagi tau kat tuan rumah gaduh je nanti.
 

Penbiru

CG Top Poster Club
gem
Messages
29,156
Joined
Jan 12, 2008
Messages
29,156
Reaction score
6,001
Points
481
Awards
1
Modus operandi mcm biasa la

Tanah rizab melayu dalam bandar dibangunkan dengan konod/ apartment

PAstu xdak orang melayu beli

Terpaksa buka utk jual kat orang lain...

Ganti tanah rizab melayu tu kat Royal Belum nu hahaha
cara nak menguasai kawasan ekonomi....melayu sibuk nak jual tanah pusaka...nak modal jadi founder...hahaha
 

Encik Sponge

Super Active Member
gem
Messages
5,812
Joined
Jul 22, 2013
Messages
5,812
Reaction score
1,082
Points
151
cara nak menguasai kawasan ekonomi....melayu sibuk nak jual tanah pusaka...nak modal jadi founder...hahaha

Bab tanah milikan ni pernah sembang dengan sorang pakcik ni masa di Jelutong, Penang

Dia kata ada tanah dalam saiz buat sebiji rumah, anak ada 5 orang...

HArta itu ja yang ada... dah tu cara mudah nak bagi sorang sikit, jual je la tanah tu... bagi anak2 pakat merasa. Kalau bagi tanah kang memang dapat sekangkang kera betul la.. nak bagi kena adil takut satgi bergaduh anak2 putus adik beradik

So xleh gak nak salahkan juga bab jual ni

Yang hanat nya tanah melayu, pindah milik ke kompeni kroni dgn harga murah guna kedudukan, pastu tukar syarat dan jual ke kompeni lain dengan harga berganda.... Ini yg puak 50 tahun buat
 

Penbiru

CG Top Poster Club
gem
Messages
29,156
Joined
Jan 12, 2008
Messages
29,156
Reaction score
6,001
Points
481
Awards
1
Bab tanah milikan ni pernah sembang dengan sorang pakcik ni masa di Jelutong, Penang

Dia kata ada tanah dalam saiz buat sebiji rumah, anak ada 5 orang...

HArta itu ja yang ada... dah tu cara mudah nak bagi sorang sikit, jual je la tanah tu... bagi anak2 pakat merasa. Kalau bagi tanah kang memang dapat sekangkang kera betul la.. nak bagi kena adil takut satgi bergaduh anak2 putus adik beradik

So xleh gak nak salahkan juga bab jual ni

Yang hanat nya tanah melayu, pindah milik ke kompeni kroni dgn harga murah guna kedudukan, pastu tukar syarat dan jual ke kompeni lain dengan harga berganda.... Ini yg puak 50 tahun buat
konsep aku pula....anak anak carilah harta sendiri.....bukan kerja aku cari harta nak bagi kat anak anak...aku dah bagi pendidikkan cukup untuk mereka dapat kerja dan cari ..kerja..kerja keras dan cari duit beli harta....rumah yg ada aku tak bagi jual...jadikan rumah warisan...berkumpul adik beradik..raya atau bila bila...kalau bagi duit esok esok mereka dok sendiri...jauh jauh..payah nak berjumpa....kalau sesiapa yg tak nak rumah tu...bagi lah siapa yg nak duduk...tak perlu ada iri hati...sebab bila jual habis dah warisan family...
 

stennian

Fun Poster
Messages
930
Joined
Feb 2, 2013
Messages
930
Reaction score
228
Points
23
konsep aku pula....anak anak carilah harta sendiri.....bukan kerja aku cari harta nak bagi kat anak anak...aku dah bagi pendidikkan cukup untuk mereka dapat kerja dan cari ..kerja..kerja keras dan cari duit beli harta....rumah yg ada aku tak bagi jual...jadikan rumah warisan...berkumpul adik beradik..raya atau bila bila...kalau bagi duit esok esok mereka dok sendiri...jauh jauh..payah nak berjumpa....kalau sesiapa yg tak nak rumah tu...bagi lah siapa yg nak duduk...tak perlu ada iri hati...sebab bila jual habis dah warisan family...

Ada orang, pendidikan pun tak bagi dekat anak. Anak anak merempat terpaksa berhenti sekolah sebab bapak tak cukup duit.
 

dloanman

CG Top Poster Club
gem
Messages
34,398
Joined
Apr 15, 2012
Messages
34,398
Reaction score
2,952
Points
266
Awards
1
SEJAK saya berada dalam Kerajaan Pakatan Rakyat dulu lagi 2008 iaitu Kerajaan DAP Pulau Pinang setiap tahun DAP menghadap PAP Kerajaan Singapura untuk dapat nasihat membawa perancangan Devide & Rule, selepas PRU13 habis semua Kampung Melayu di Pulau Pinang ranap dan dibina kondominium.


Apa jadi dengan anak Qariyah? Orang Melayu terus hilang disebabkan kampung halaman sudah ranap dan orang Islam hanya mampu tengok Kondo yang tak mampu dibeli RM400,000 ke atas.

Di mana ada kampung Melayu di situlah pemaju masuk. HDB telah lama menjadi penasihat pembangunan di Batu Kawan SPS.

Salah satu sebab saya dipecat sebagai Ahli Majlis MPPP 26 September 2014 adalah kerana saya menyuarakan bantahan kebimbangan nasib kampung warisan makin ranap sebaik DAP mendapat kuasa selepas PRU13, saya sebutkan dalam ucapan saya di Muktamar PAS di Batu Pahat Johor 2014.

Kini Menteri DAP KPKT secara terang dan terancang menjemput HDB SG masuk. Apa akan jadi dengan tanah rizab Melayu di Tanah Melayu?

Kalau ini terus berlaku dalam 10-20 tahun Kampung Warisan Melayu pinggir bandar akan jadi seperti di Gelang Serai dan Pulau Pinang khususnya di Bandar bandar Utama.

Di Penang sebelah pulau, SPS dan SPT sudah ranap. Majoriti orang Melayu sudah lari dan kini jadi minoriti

Sasaran agenda DAP nak bina terowong atau Jambatan ke-3 sekarang adalah dengan menghala dari Georgetown terus ke SPU Parlimen Kepala Batas dan Tasek Gelugor untuk diranapkan. Kini SPU dan SPT dikuasai PN agak tergugatlah DAP.

Ambillah iktibar di Singapura dan Pulau Pinang, sedarlah wahai anak muda. Penyelamatnya adalah gelombang Tsunami Hijau dalam PRN15 kali ini perlu dijadikan realiti.

Gelombang Hijau harus tumbangkan Kerajaan PH DAP Pulau Pinang. Bacalah risalah di bawah ini.

ISZUREE IBRAHIM – HARAKAHDAILY 20/1/2023


Sapo org Penang dlm cg sila Komen. Bro dausbiz blh komen?
 

maxpda

Legendary Member
gem
Messages
11,192
Joined
Jan 15, 2007
Messages
11,192
Reaction score
1,370
Points
201
membongak je cina beli rege tinggi :ROFLMAO:

cina kalau beli rumah lagi mintak murah ada.

rege 450 mintak 310k ada yg mintak 260k pun ada. Tu belum org india beli rumah lagi pening. No rumah 231 campur tolak darab jadi 10 tak ong, nak cari no rumah sama dgn birthday dia :ROFLMAO: rumah dekat simpang tak mau sebenarnya nak mintak rege rendah kalau bagi tau kat tuan rumah gaduh je nanti.
Cina beli rumah cash dia bagi...mana xgelap mata...
Xpayah tunggu loan bang..
 
Sponsored Post

Top
Log in Register