Info Kenapa Kerajaan Singapura Menghalang Wanita Muslim Bertudung ?

CG Sponsors




akudotcom

Super Active Member
Top Poster #4
Joined
Jun 17, 2007
Messages
8,977
Reaction score
1,702
Points
151
kiranya kerajaan tu menyekat hak kebebasan asasi manusia la yer.
human right violator. kerana tidak membenarkan seseorang tu memakai ape yg mereka inginkan.

Lantak aa org nak pakai skirt ke nak pakai kain kapan ke..
biar lah mereka nak pakai ape mereka suka.

tak gitu abg jamil? :D :D :D :D
tu laaaa
Penat kita ckp ulang2

setiap negara mereka ada dasar polisi masing2

jika kita pelancong di negeri arab saudi,
Kita di wajib kan memakai jubah dan bertudung..Waima beragama hindu atau buddha pun, wajib

jika anda penduduk tempatan yg mahu bersiar2 di bandar, wanita di wajibkan berniqab dan memakai jubah hitam..tak bole pakai kaler2 ikut suka..manakala lelaki di wajibkan memakai jubah putih saja utk majlis kerajaan..haram pakai baju coat/suit

Cuba kita hantar anak kita pegi masuk sekolah tahfiz atau pondok, anak2 di haramkan memakai seluar jin & songkok
Adalah menjadi kesalahan dan bole di hukum
Wajib memakai jubah dan serban


jd sistem pemaksaan polisi ini, kita bole kata juga kerajaaan islam no 1 buat penindasan kepada manusia..kebebasan berpakaian

actually, takde siapa pun tindas siapa
mungkin pemikiran jumud aje
Tak mampu berfikiran bebas

1603417845735.jpeg

kita kene sesuaikan diri dgn persekitaran
 
Sponsored Post

akukuli

Active Member
Joined
Oct 17, 2013
Messages
2,271
Reaction score
79
Points
35
Uih dari semalam gaduh x setel lg ke

17 page dah, Kasi kesimpulan...
 

akudotcom

Super Active Member
Top Poster #4
Joined
Jun 17, 2007
Messages
8,977
Reaction score
1,702
Points
151
salah. Dr maza sendiri kata islam di buli di era PH. ini fakta
itu bukan islam yg kene tindas
Penceramah mcm zakir naik & zamri, ketua polis islam kita larang Mereka berceramah utk menimbulkan kekacauan saja

1603419506113.jpeg


mcm kita Kene scam jugak, takkan nak cakap polis tindas kita sbb lepaskan scammer :D
 
Last edited:

Mata_Pena

Active+ Member
Joined
Oct 22, 2008
Messages
4,878
Reaction score
1,637
Points
101
tu laaaa
Penat kita ckp ulang2

setiap negara mereka ada dasar polisi masing2

jika kita pelancong di negeri arab saudi,
Kita di wajib kan memakai jubah dan bertudung..Waima beragama hindu atau buddha pun, wajib

jika anda penduduk tempatan yg mahu bersiar2 di bandar, wanita di wajibkan berniqab dan memakai jubah hitam..tak bole pakai kaler2 ikut suka..manakala lelaki di wajibkan memakai jubah putih saja utk majlis kerajaan..haram pakai baju coat/suit

Cuba kita hantar anak kita pegi masuk sekolah tahfiz atau pondok, anak2 di haramkan memakai seluar jin & songkok
Adalah menjadi kesalahan dan bole di hukum
Wajib memakai jubah dan serban


jd sistem pemaksaan polisi ini, kita bole kata juga kerajaaan islam no 1 buat penindasan kepada manusia..kebebasan berpakaian

actually, takde siapa pun tindas siapa
mungkin pemikiran jumud aje
Tak mampu berfikiran bebas

View attachment 301098
kita kene sesuaikan diri dgn persekitaran
Arab saudi mmg human right violator.
Pasal dalam undang2 mereka sekat banyak benda.

Tapi negara yg katanya mengamal demokrasi dan kebebasan hak asasi manusia.. tapi sebaliknya berlaku. Hak kebebasan asasi manusia pula disekat.
 

jom

Active+ Member
Joined
Jun 18, 2012
Messages
2,610
Reaction score
86
Points
30
Pelik betul pemikiran melayu islam dekat sini. Terang2 penindasan berlaku boleh pulak ckp itu peraturan negara masing2. Peraturan tue satu penindasan.
 

eizzbizz

Super Active Member
Joined
Sep 2, 2009
Messages
8,446
Reaction score
489
Points
86
itu hanya doktrin2 palsu saja
Kita ada ketua agama seperti agong & sultan utk negeri

dan ada isteri2 mereka pun ada yg tak pakai tudung..ini menunjukkan ketua agama kita juga liberal
masih ada lagi org melayu islam percaya dgn DAP ... hahahaha
kira masih guna otak bawah dari level Ronnie Liu .
 

akudotcom

Super Active Member
Top Poster #4
Joined
Jun 17, 2007
Messages
8,977
Reaction score
1,702
Points
151
Berpakaian tu peraturan lah
Peraturan ni manusia juga yg buat
setiap pemerintahan, ada sbb2 tertentu mereka aturkan begitu
Ada yg terlampau bebas, dan ada jg terlampau menyekat kebebasan

tgk arab saudi dulu2
Org beragama mereka ikut peraturan

Kalau ingkar pd peraturan, dlm bahasa arab di panggil org yg kafir, yakni golongan yg ingkar..nanti masuk neraka kene denda etc

Agama islam kita bukan agama yg rigid
Rigid atau jumud tu sbb kita sendiri yg buat diri kita mcm tu

islam tu flexible
Kalau tak bole berdiri semayang, bole duduk
Kalau dlm perjalananan, rakaat tu bole di pendekkan atau di tangguhkan semayang

tuhan bukan bodo mcm kita
Diaa tau apa niat kita
Sebelum kita doa pun, tuhan da tau apa yg kita akan minta

ikutlah peraturan, n jgn jd kapir
Kalau tak mahu ikut, berhijrah lah
 
Sponsored Post
Top
Log in Register