kenapa kalau azan Subuh jer anjing2 kat sekitar tempat aku tinggal meraung-raung???

CG Sponsors




tergezut

Super Active Member
Joined
Dec 12, 2010
Messages
6,177
Reaction score
0
Points
65
buleh jadi jugak, sbb setahu aku anjing ade beberapa kelebihan, pendengaran yg tajam
 
Sponsored Post

Berfikir

Active+ Member
Joined
Aug 10, 2011
Messages
4,858
Reaction score
108
Points
33
tak nak dengar bunyi anjing.duduk putrajaya.
aku dah duduk sini 4 bulan.
sekor anjing pun tak jumpa.:)cgrock
 

mahir_tg

Super Active Member
Platinum Member
Joined
Jan 29, 2012
Messages
8,260
Reaction score
20
Points
65
Ada seorang paderi bertanyakan kepada Ahli Sufi iaitu Abu Yazid Al Bustami bahawa apakah maksud jika anjing menyalak?

Anjing menyalak bermaksud: Awas! Celaka bagi penghuni-penghuni neraka dari kemurkaan Allah yang maha berkuasa...
Yang ni sy leh setuju gak..;)
 

namasaya

Active+ Member
Joined
Mar 30, 2011
Messages
4,345
Reaction score
32
Points
30
dia nak tlg kejut org xnak bgn subuh la 2...:)
 

nimda

Fun Poster
Joined
May 24, 2010
Messages
974
Reaction score
12
Points
15
Saudara saudari sekalian, boleh rujuk hadis kt sini:

http://www.muslimaccess.com/sunnah/fiqh/4e.htm

Fiqh 4.127: On Hearing the Sound of a Cock, a Donkey, and a Dog

Abu Hurairah reported that the Prophet, peace be upon him, said, -Seek refuge with Allah against the devil when you hear the sound of a donkey, for it sees the devil, and when you hear a cock, pray to Allah for His bounty, for it sees an angel.' (Bukhan and Muslim)

Abu Daw'ud's version reads, "When you hear the barking of dogs and braying of donkeys during the night seek the refuge of Allah from them, for they see what you don't."
 

marlen

Legendary Member
Joined
May 27, 2008
Messages
16,925
Reaction score
31
Points
125
sini anjing jarang dgr..tp slalu dgr bunyi burung..burung tu slalu bunyi dkt2 nak azan..pastu senyap..
 

Lan Prepaid

Fun Poster
Joined
Apr 30, 2008
Messages
588
Reaction score
13
Points
15
Aku perasan setiap kali azan anjing akan menyalak. Bukan waktu subuh je
 

qubs

Super Active Member
Joined
Oct 4, 2010
Messages
9,577
Reaction score
198
Points
73
anjing pnye la bgn subuh time azan
kita nie subuh pn lmbt
 

akira8456

Super Active Member
Joined
Sep 12, 2009
Messages
6,291
Reaction score
11
Points
65
Ada seorang paderi bertanyakan kepada Ahli Sufi iaitu Abu Yazid Al Bustami bahawa apakah maksud jika anjing menyalak?

Anjing menyalak bermaksud: Awas! Celaka bagi penghuni-penghuni neraka dari kemurkaan Allah yang maha berkuasa...
meremang bulu roma aku,magrib2 selalu anjing datang dari mana ntah mengajuk azan kat rumah aku
 
Sponsored Post
Top
Log in Register