kenapa kalau azan Subuh jer anjing2 kat sekitar tempat aku tinggal meraung-raung???

CG Sponsors




ermm

Fun Poster
Joined
May 24, 2012
Messages
456
Reaction score
1
Points
15
itulah yg aku heran tu, abang aku cakap itu sebab bila azan subuh bunyi hantu2 smua lari pukang balik ... jadi anjing2 tu smua yg nampak hantu2 tu pun meraung dan menangis sebab ketakutan? masuk akal tak?

dan satu lagi abang aku kata kat tempat asrama dia belajar agama dulu pun camtu jugak tapi waktu azan maghrib kalau tak silap akulah.

kenapa yer? ermmmm
 
Sponsored Post

zuljaalaa

Legendary Member
Joined
Jun 3, 2006
Messages
11,884
Reaction score
51
Points
125
itulah yg aku heran tu, abang aku cakap itu sebab bila azan subuh bunyi hantu2 smua lari pukang balik ... jadi anjing2 tu smua yg nampak hantu2 tu pun meraung dan menangis sebab ketakutan? masuk akal tak?

dan satu lagi abang aku kata kat tempat asrama dia belajar agama dulu pun camtu jugak tapi waktu azan maghrib kalau tak silap akulah.

kenapa yer? ermmmm
cerita yg abg ko cerita tu, sesuai untuk diceritakan untuk budak berumur 4-6 tahun sahaja..
ko umur berapa?
 

kerunai

CG Top Poster Club
Joined
Sep 2, 2007
Messages
24,973
Reaction score
46
Points
120
anjing kt kawasan taman aku pun meraung, bukan meraung kalo dengar betul2 anjing tu macam jawab azan ,,,cuba ko record n dengar balik
 

blankoguy85

Super Active Member
Joined
Dec 14, 2011
Messages
7,577
Reaction score
66
Points
80
cerita yg abg ko cerita tu, sesuai untuk diceritakan untuk budak berumur 4-6 tahun sahaja..
ko umur berapa?
beliau mungkin umur 5 tahun nk masuk 6..
he heh e..

jgn marah ha TT :)cgrock
 

G.Spicy

Super Active Member
Joined
Mar 19, 2011
Messages
5,850
Reaction score
57
Points
70
Bunyi pembesar suara yang kuat.
Saya pernah tengok anjing meraung-raung bila kawan saya panaskan engin motosikalnya juga, bila bunyi motosikal iti di rem kan anjing pun meraung.
 

kkerisemas

Fun Poster
Joined
Oct 31, 2010
Messages
961
Reaction score
1
Points
15
Ada seorang paderi bertanyakan kepada Ahli Sufi iaitu Abu Yazid Al Bustami bahawa apakah maksud jika anjing menyalak?

Anjing menyalak bermaksud: Awas! Celaka bagi penghuni-penghuni neraka dari kemurkaan Allah yang maha berkuasa...
 

selambeyaya

Super Active Member
Joined
Mar 29, 2008
Messages
5,101
Reaction score
13
Points
65
Mungkin dia balas seruan tu, atau untuk kejutkan manusia2 yg tidor.
 

Keyrul37

Active+ Member
Joined
Apr 1, 2010
Messages
4,074
Reaction score
25
Points
25
itulah yg aku heran tu, abang aku cakap itu sebab bila azan subuh bunyi hantu2 smua lari pukang balik ... jadi anjing2 tu smua yg nampak hantu2 tu pun meraung dan menangis sebab ketakutan? masuk akal tak?

dan satu lagi abang aku kata kat tempat asrama dia belajar agama dulu pun camtu jugak tapi waktu azan maghrib kalau tak silap akulah.

kenapa yer? ermmmm

hantu???? hahaha...ko nk mcm budak2 baru cerai susu...:)):)):))
 
Sponsored Post
Top
Log in Register