Kenapa Bangsa Cina dan India Tak Minat Join Tentera Dan Polis

CG Sponsors




Sebab Musabab Bangsa Cina Dan India Tak Minat Join Tentera/Polis


  • Total voters
    0
  • Poll closed .

tesco

Permanently Banned - Multiple ID
Joined
Nov 9, 2008
Messages
344
Reaction score
2
Points
15
Kenapa yer???? Bangsa Cina dan India kurang berminat menyertai pasukan beruniform ni ....kekadang aku tertanya-tanya gak apa puncanya...kalau nak di katakan soal gaji...sekarang ni pun rata-rata gaji seorang Konstable atau Prebet dah cecah RM1100 sebulan dan kalau nak dibandingkan dengan kerja mereka buat sekarang ada yang bekerja di sektor-sektor yang mereka terima pendapatan dalam RM500 ke RM600 jer...

Dan ada yang sanggup jadi promoter Supermarket jer dengan gaji RM400 sebulan...Kalau nak dikatakan diskriminasi ..tak mungkin coz mereka ni memang tak pernah antar borang atau pergi temuduga langsung so cam mana nak pilih mereka ni....so apa pandangan korang...meh kita vote:D
 
Sponsored Post

azarulez

Super Active Member
Joined
Jul 9, 2008
Messages
8,347
Reaction score
1,147
Points
151
Kenapa yer???? Bangsa Cina dan India kurang berminat menyertai pasukan beruniform ni ....kekadang aku tertanya-tanya gak apa puncanya...kalau nak di katakan soal gaji...sekarang ni pun rata-rata gaji seorang Konstable atau Prebet dah cecah RM1100 sebulan dan kalau nak dibandingkan dengan kerja mereka buat sekarang ada yang bekerja di sektor-sektor yang mereka terima pendapatan dalam RM500 ke RM600 jer...

Dan ada yang sanggup jadi promoter Supermarket jer dengan gaji RM400 sebulan...Kalau nak dikatakan diskriminasi ..tak mungkin coz mereka ni memang tak pernah antar borang atau pergi temuduga langsung so cam mana nak pilih mereka ni....so apa pandangan korang...meh kita vote:D
sebab diorg join kongsi gelap..nak lawan polis..mana blh join polis..:eek::eek:
 

vardenq

Banned
Joined
Jul 25, 2008
Messages
1,503
Reaction score
18
Points
25
Kenapa yer???? Bangsa Cina dan India kurang berminat menyertai pasukan beruniform ni ....kekadang aku tertanya-tanya gak apa puncanya...kalau nak di katakan soal gaji...sekarang ni pun rata-rata gaji seorang Konstable atau Prebet dah cecah RM1100 sebulan dan kalau nak dibandingkan dengan kerja mereka buat sekarang ada yang bekerja di sektor-sektor yang mereka terima pendapatan dalam RM500 ke RM600 jer...

Dan ada yang sanggup jadi promoter Supermarket jer dengan gaji RM400 sebulan...Kalau nak dikatakan diskriminasi ..tak mungkin coz mereka ni memang tak pernah antar borang atau pergi temuduga langsung so cam mana nak pilih mereka ni....so apa pandangan korang...meh kita vote:D

join tentera? ceh..bg diorang pon ni bkn tnh nenek moyang diorang. baik diorg pakat2 bisnes ngan kaum2 sndiri.gemokkn geng2 sndiri.kautim ngan melayu? btuahla
 

jutaONEprepaid

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Apr 8, 2007
Messages
15,681
Reaction score
2
Points
115
mybe diaorang lebih suka berniaga agaknya...
 

razif1224

Super Active Member
Joined
Oct 29, 2006
Messages
5,113
Reaction score
38
Points
70
sbb payment skit, keja teruk...
 

kizuro

Active+ Member
Joined
May 11, 2008
Messages
3,795
Reaction score
2
Points
25
mungkin sebab mojoriti....rata2 askar&polis dimonopoli dengan org melayu...lagi2 askar...mungkin ada yang berminat tapi dibantah oleh org tua...so membantutkan cita2 diorg la...tapi ntah la
 

AlchemisT

Permanently Banned - , Newbie hacker password stea
Joined
Feb 19, 2008
Messages
11,718
Reaction score
328
Points
131
zaman da berubah...
 
Sponsored Post
Top
Log in Register