Kempen galakkan seks di setiap IPT sempena Valentine's Day

CG Sponsors




alonso

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Mar 1, 2008
Messages
62,520
Reaction score
426
Points
531
KUALA LUMPUR: Kempen ‘no panties’ (tanpa seluar dalam) yang dipromosikan di kalangan penuntut wanita di institusi pengajian tinggi (IPT) sempena Hari Kekasih mendapat reaksi negatif daripada kebanyakan pelajar yang rata-rata mengutuk tindakan individu atau kumpulan tidak bertanggungjawab mempromosikannya.

“Sebagai masyarakat Timur yang berpegang pada adat dan budaya, tidak sepatutnya perkara ini berlaku, lebih-lebih lagi di kalangan pelajar yang seharusnya mengisi waktu terluang dengan perkara berfaedah.


“Malah daripada sudut agama sudah jelas Hari Kekasih diharamkan, apatah lagi menyambutnya dengan pelbagai cara yang bertentangan ajaran Islam.


“Justeru, pelajar khususnya beragama Islam perlu menjauhi perkara ini supaya perjuangan mereka menuntut ilmu di menara gading mendapat keredaan Allah,” katanya, semalam.


Adyani yang juga pelajar tahun kedua Fakulti Pendidikan Universiti Malaya berkata, sepatutnya sambutan seumpama ini tidak perlu wujud kerana banyak cara lain boleh dilakukan untuk menghargai pasangan masing-masing.


Pelajar Universiti Kuala Lumpur (UniKL), Norizzati Abdullah, 20, pula menyifatkan kempen yang menyarankan gadis tidak memakai seluar dalam ketika keluar dengan pasangan sempena Hari Kekasih sebagai menjijikkan dan memalukan wanita.


“Lebih mendukacitakan kerana ia mendapat sambutan beberapa pelajar Melayu beragama Islam. Jelas menunjukkan mereka hanya mempunyai ilmu tinggi tapi pegangan agama cetek.


“Ibu bapa perlu memainkan peranan dengan memantau tindak-tanduk anak mereka yang menuntut di IPT supaya perkara sebegini dapat dihindari,” katanya.


Harian Metro semalam turut melaporkan, wanita Pertubuhan Jamaah Islah Malaysia (JIM) Selangor mengecam kempen itu di kalangan penuntut wanita di IPT.


Ketuanya, Dr Ruziaton Hasim, berkata sungguh menyedihkan apabila usaha itu tidak dilihat sebagai tindakan menjijikkan di kalangan penuntut wanita, malah disambut dengan gembira.


Malah, pertubuhan bukan kerajaan itu juga berharap semua pelajar wanita, terutama golongan Muslim, menjauhi promosi itu kerana ia jelas bertentangan dengan ajaran Islam serta amalan murni masyarakat.


Sementara itu, “Haram bagi setiap umat Islam menyambut Hari Kekasih,” kata Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria, yang mengingatkan umat Islam, khususnya remaja, supaya tidak terpengaruh dengan budaya Barat yang meraikan Hari Kekasih atau ‘Valentine’s Day’ yang disambut hari ini.


Sebagai umat Islam, Harussani berkata, konsep menyambut Hari Kekasih setiap 14 Februari perlu ditolak berikutan ia sebenarnya hari memperingati kematian seorang paderi anti-Islam, Saint Valentine, yang dijatuhkan hukuman bunuh pada tarikh itu.


Katanya, jika ada individu menyambut Hari Kekasih, secara tidak langsung mereka turut menyokong kematian paderi itu.
 
Sponsored Post

little_lily

Legendary Member
Joined
Jun 23, 2008
Messages
14,859
Reaction score
101
Points
123
kang mesia dpt bala kiter gak yg kener #:-S#:-S
 

hairel.jay

Active Member
Joined
Feb 11, 2009
Messages
1,235
Reaction score
2
Points
25
ni tak lain tak bukan..nak lariskan produk laa..
 

hairl

Active+ Member
Joined
Aug 22, 2007
Messages
3,053
Reaction score
24
Points
25
aku cadangkan buat la kempen anti valentine....lg bgs...tahukah anda pada tarikh 14hb 2 inilah kejatuhan kerajaan islam andalusia....jadi sama2 insaf atas apa yg terjadi...bangkitlah wahai umat islam...
 

girlsilver

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Dec 1, 2009
Messages
10,744
Reaction score
194
Points
123
aku cadangkan buat la kempen anti valentine....lg bgs...tahukah anda pada tarikh 14hb 2 inilah kejatuhan kerajaan islam andalusia....jadi sama2 insaf atas apa yg terjadi...bangkitlah wahai umat islam...
bkn xleh wat...tp krg dpt sambutan...slunya support org2 besar pyh dpt...cthnya..

tgk af ngan ak. nasyid....yg mn dpt sponsor yg kaw2?

cmtu gk aq.....krg sgt sponsor....klu bab konsert hiburan...pergghhhhhh lajusss jer bab2 tu ..pk pk kn

:D:D:D
 

hairl

Active+ Member
Joined
Aug 22, 2007
Messages
3,053
Reaction score
24
Points
25
bkn xleh wat...tp krg dpt sambutan...slunya support org2 besar pyh dpt...cthnya..

tgk af ngan ak. nasyid....yg mn dpt sponsor yg kaw2?

cmtu gk aq.....krg sgt sponsor....klu bab konsert hiburan...pergghhhhhh lajusss jer bab2 tu ..pk pk kn

:D:D:D
betul tu...emm apa2 pun ramai umat islam yg terikut-ikut dgn kempen mcm ni...
 

kawecool

Active Member
Joined
Nov 8, 2007
Messages
2,482
Reaction score
3
Points
25
Pelajar IPT skrg ***** xmacam pelajar IPT dulu..pelajar IPT dulu yg menggerakkan masyarakt terhadap sesuatu isu..skrg mmg xde ape2 pada pelajar IPT...mcm budak sekolah menengah jer.
 

hairl

Active+ Member
Joined
Aug 22, 2007
Messages
3,053
Reaction score
24
Points
25
Pelajar IPT skrg ***** xmacam pelajar IPT dulu..pelajar IPT dulu yg menggerakkan masyarakt terhadap sesuatu isu..skrg mmg xde ape2 pada pelajar IPT...mcm budak sekolah menengah jer.
aku stuju ngan ko...that why ramai tak bleh dpt kerja dan duk tnam anggur
 
Sponsored Post
Top
Log in Register