BTC USD 61,407.8 Gold USD 1,766.76
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Kementerian Pertahanan perinci pelarasan gaji

eboss

CG Hardcore
Paid Membership
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
KUALA TERENGGANU 11 Dis. - Kementerian Pertahanan telah

mengadakan perbincangan dengan Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) berhubung pelarasan skima gaji Angkatan Tentera Malaysia (ATM).

Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, beliau sendiri telah berbincang dengan Ketua Pengarah JPA Datuk Seri Abu Bakar Abdullah untuk memperincikan tentang pelarasan gaji tentera, supaya sekurang-kurangnya bersamaan dengan Polis Diraja Malaysia (PDRM) mengikut pangkat.

"Tetapi sebenarnya jika mengikut Perlembagaan Malaysia, skima perkhidmatan ATM hendaklah berada di atas lain-lain perkhidmatan.

"Asas itu yang saya pegang walaupun ada yang pertikaikan tak perlu ada kenaikan gaji, kononnya askar banyak berehat dan tak berperang. Jadi, adakah perlu perang dulu baru nak naik gaji," katanya.

Ahmad Zahid berkata, ATM adalah pasukan profesional yang memainkan peranan tersendiri termasuk ketika negara aman.- Bernama
 
Sponsored Post

eboss

CG Hardcore
Paid Membership
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
Abangbeca tentu seronok
 

mujhi

Active Member
Joined
Jul 19, 2007
Messages
1,571
Reaction score
36
Points
40
dah bocor rahsia songlap hampir 1 bilion tunjuk baik lah.
 

msazmer

Super Active Member
Joined
Feb 26, 2008
Messages
5,836
Reaction score
22
Points
70
Kementerian pertahanan je ke gaji naik? kementerian lain takde ke?
 

n3scAf3 AIs

Active Member
Joined
Sep 30, 2009
Messages
1,473
Reaction score
28
Points
30
"Asas itu yang saya pegang walaupun ada yang pertikaikan tak perlu ada kenaikan gaji, kononnya askar banyak berehat dan tak berperang. Jadi, adakah perlu perang dulu baru nak naik gaji," katanya.

yg nih aku suka...hehehe..:)paid:)paid
 

Shukz Isma

Super Active Member
Paid Membership
Joined
Sep 6, 2007
Messages
5,511
Reaction score
15
Points
70
hahaa,tajuk sedap,naik naiknya 10tahun kedepan.haha
 

myrayyan

Legendary Member
Joined
Apr 12, 2010
Messages
14,177
Reaction score
75
Points
130
naik ke xnaik ke sama aje bgi aku sbb kontrak dah tamat..udah2lah tu naik gaji tggu aku masuk balik gomen baru naik plak..skrg ni naik xmemberi pe2 makna buat aku..ha3x
 

Uzyr R

Super Active Member
Joined
Jul 23, 2008
Messages
7,750
Reaction score
86
Points
70
saje je tu nk sedapkan hati askar2 kita..hehe
 

Bionik

Super Active Member
Joined
Nov 16, 2009
Messages
8,222
Reaction score
59
Points
70
Jika mengikut Perlembagaan Malaysia, skima perkhidmatan ATM hendaklah berada di atas lain-lain perkhidmatan.
Ini semua pasai gaji Polis naik hari tu...
Walaupun gaji naik, duit minum teh tetap ada jugak berlaku...#:-S

"Polis sentri. One Two jaga.
Polis mati. Pencuri jaga." ...:D:eek::D
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register