Kementerian nafi harga gula akan naik lagi

CG Sponsors




alisha_qistina

Super Active Member
Joined
Jun 27, 2008
Messages
6,407
Reaction score
256
Points
81
TEMERLOH 13 Jan. – Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob menafikan spekulasi kononnya harga gula akan dinaikkan sekali lagi menjelang perayaan Tahun Baru Cina ini.

Beliau sebaliknya memberi jaminan bahawa harga bahan itu tidak akan dinaikkan lagi sama ada sebelum ataupun selepas musim perayaan tersebut.

Justeru, beliau menyifatkan berita dan spekulasi tentang kenaikan harga gula itu disebarkan oleh pihak tidak bertanggungjawab sema-mata untuk meraih keuntungan.

“Perbuatan mereka itu boleh menyebabkan rakyat menjadi panik dan ini tentunya akan mendorong orang ramai membeli gula dengan kuantiti yang banyak.

“Ini akan menyebabkan gula habis di pasaran bukan dalam tempoh yang sepatutnya,'' katanya kepada Utusan Malaysia hari ini. - Utusan
 
Sponsored Post

ckama33

Active+ Member
Joined
Nov 7, 2007
Messages
3,946
Reaction score
158
Points
33
sekarang cakap tak nak... nanti naik, salahkan lagi dunia kerana kenaikan harga konon.... susah kerajaan sekarang... PRU13 TUKAR KERAJAAN!!!!
 

pedagang cyber

Active+ Member
Joined
Mar 28, 2007
Messages
2,961
Reaction score
19
Points
25
naik lg pun xpe biar harga makan naik...biar rakyat mengamuk..org msia baik hati naik tinggi pun tak apa.
 

puyong

Super Active Member
Joined
Jan 29, 2007
Messages
6,474
Reaction score
15
Points
65
aku tak pcaya..kalau naik aku pcya...
 

KoDai_OmaK_Den

Junior Member
Joined
Sep 30, 2009
Messages
55
Reaction score
0
Points
6
nanti mesti naik punya sebab minyak naik. sebab tu dia naik awal-awal dah... ingat gula hantar pakai basikal ke?

:-?
 

atlantis

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Feb 3, 2008
Messages
35,221
Reaction score
767
Points
161
jamin taik kucing..

nanti salahkan pengguna konon panik dan beli dgn banyak.
kurang gula ni sejak merdeka.
tak reti2 lagi ke?
 

am2020

Active+ Member
Joined
Nov 1, 2009
Messages
2,731
Reaction score
8
Points
25
yer la..kalu ura2 naik..gerenti naik punya...kalu ura2 turun..mmg mustahil..
 

Uzyr R

Super Active Member
Joined
Jul 23, 2008
Messages
7,750
Reaction score
86
Points
70
boleh caya ke tak naik lagi? sblm ni pn ckp mcm tu jgk tapi tetap naik.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register