BTC USD 50,269.5 Gold USD 1,784.08
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Kemasukan warga Afrika dipantau Imigresen

alisha_qistina

Super Active Member
Messages
6,412
Joined
Jun 27, 2008
Messages
6,412
Reaction score
257
Points
81
KUALA LUMPUR - Kemasukan warga Afrika dipantau oleh pihak Imigresen untuk memastikan mereka masuk ke negara ini benar-benar pelancong.

Timbalan Menteri Dalam Negeri, Jelaing Mersat berkata, statistik Imigresen menunjukkan seramai 99,769 warga Afrika datang ke Malaysia antara Januari dan Oktober tahun ini.

"Sehingga 31 Oktober 2009, operasi penguatkuasaan yang dijalankan oleh Jabatan Imigresen Malaysia (JIM) mencatatkan 153 jumlah tangkapan atas pelbagai kesalahan di bawah Akta Imigresen 1959/63 Pindaan 2002.

“Antara yang ditangkap pihak Imigresen adalah 69 warga Nigeria, 25 warga Sudan, 16 warga Bostwana, 14 warga Algeria dan 10 warga Zimbabwe. Sebanyak 76 peratus yang ditangkap atas kesalahan tinggal melebihi tempoh,”katanya ketika menjawab soalan Senator Datuk Rizuan Abd Hamid pada Persidangan Dewan Negara, hari ini. –Bernama
 
Sponsored Post

jaih

Legendary Member
Messages
10,172
Joined
Jan 14, 2006
Messages
10,172
Reaction score
539
Points
171
dah buat onar...dah jadi masalah..baru nak pantau.....yg pendatang lain taknak pantau jugak ker..
 

zizan_1

Fun Poster
Messages
972
Joined
Jun 25, 2008
Messages
972
Reaction score
7
Points
15
Lembab... Dari dulu lagi dah nampak kesannya... Ni gara2 kononnya nak jadikan malaysia ni hub pendidikan...tapi realitinya...kolej2 yg ada ni nak buat duit jer...dan warga2 asing yg duk dtg study kat sini ni pun nak buat duit juga...bukannya nak study... Black money, geng peru la...dan mcm2 lagi...sapa yg jadi pelopor... Akhirnya malaysia ni jadi hub penjenayah antarabangsa...sbbnya ramai juga org yg kaya2 kat mesia ni...kekuatan polis pun hanya tahap biasa...jadi mcm mana nak uruskan penjenayah yg tahap antarabangsa ni...yg tahap local pun masih ramai lagi yg bermaharajalela... Kesian polis nak kena handle byk kes dek kerana warga asing ni... Patutnya kemasukan warga asing kedalam negara diketatkan lagi... Polisi hub pendidikan tuk warga asing pun kena kaji semula...xpayah sebuk nak sekolahkan anak org...sekolahkan anak bangsa n warga malaysia dulu...itu lebih penting...
 

anak_jatiperak

Super Active Member
Messages
5,360
Joined
Sep 5, 2009
Messages
5,360
Reaction score
6
Points
65
Salam....sepatutnya dema x bagi masuk ke malaysia bukan perkauman tapi bangsa Kulit Hitam ni memang brutal
 

mtx_69

Super Active Member
Messages
8,190
Joined
Aug 9, 2009
Messages
8,190
Reaction score
1,406
Points
141
pantau jgn tak pantau..
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register