BTC USD 56,805.4 Gold USD 1,777.13
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Kemaskini Maklumat Pengeluaran Akaun 1 KWSP - iSinar

Sponsored Post

anbusan

Super Active Member
Joined
Jan 22, 2006
Messages
7,972
Reaction score
191
Points
83
10k da kena zakat ea?
index.jpg




Tapi zakatkan je tak perlu pening. hanya 2.5% hehe
 

cek mek molek

CG Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
78,606
Reaction score
12,491
Points
1,906
Ahli KWSP boleh pinda jumlah permohonan i-Sinar mulai 8 Mac ini

4 March 2021

MGF141120_PC-MENTERI-KEWANGAN.jpg

Tangku Zafrul Abdul Aziz

KUALA LUMPUR – Ahli-ahli Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) akan diberikan kelonggaran untuk membuat pindaan pada butiran permohonan seperti jumlah dipohon, maklumat bank, alamat, nombor telefon serta mod bayaran di laman i-Sinar Online mulai 8 Mac ini.

Menteri Kewangan, Datuk Seri Tengku Zafrul Abdul Aziz yakin perkembangan ini sangat ditunggu-tunggu oleh rakyat.




”Adalah diharapkan kemudahan i-Sinar ini akan sedikit sebanyak dapat mengurangkan beban yang ditanggung,” katanya dalam kenyataan Laporan Laksana Ke-43 hari ini.
Menurutnya, permohonan baharu i-Sinar yang memansuhkan semua kriteria akan dibuka pada tarikh tersebut.
Permohonan dibuka kepada semua ahli di bawah umur 55 tahun, tertakluk kepada baki di dalam Akaun 1 ahli.



Dalam pada itu, beliau memberitahu, permohonan yang dibuat sebelum 25 Februari akan diberi kelulusan secara berperingkat dan bayaran akan dibuat bermula 2 Mac lalu.
Ia melibatkan permohonan yang masih menunggu keputusan kelulusan dan yang berstatus tidak lulus, sebelum penambahbaikan i-Sinar tanpa kriteria dibuat. – MalaysiaGazette

 

apoeki

Super Active Member
Joined
Aug 7, 2012
Messages
6,538
Reaction score
554
Points
121
Dalam akuan kwsp tuan total ada berapa semua, kalau dah lebih nisab, setiap kali pengeluaran kena zakat, cara senang kira..
klo mcm aku acc shariah kne keluar lg x?
 

zackpenang

Fun Poster
Joined
Jan 9, 2010
Messages
324
Reaction score
150
Points
23
klo mcm aku acc shariah kne keluar lg x?
Saya pun acc syariah, tetap kena keluar, sebab pihak kwsp melabur dalam company yang patuh syariah sahaja, pihak kwsp tak declare pun pihak mereka sudah mengeluarkan zakat bagi pihak kita macam yang tabung haji buat..
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register