Kelebihan rpm tinggi dan rendah

CG Sponsors




mohdamin

Active Member
Joined
Aug 1, 2007
Messages
1,270
Reaction score
20
Points
35
saya nak tanya sapa yang terror bak automotive ni

1. apa kelebihan rpm tinggi nie sebenarnya. ada sesetengah kereta RPMnya 5000 aje. tapi hp sampai 290( subaru). macam enjin vtec typer r RPM 8000. tapi hp 225 aje.

2. kenape toque enjin diesel tinggi daripada petrol. tapi hakikatnya pick up enjin petro


sapa2 boleh jawab soalan di atas
 
Sponsored Post

moneymaker3000

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Mar 24, 2007
Messages
25,268
Reaction score
526
Points
176
cube bayangkan budak kecil, tenaga sikit tapi berlari pada kadar 15kmj. Kemudian bayangkan orang dewasa, tenaga byk dan dia berlari pada kadar 16kmj. Cuba fikirkan apa perbezaannya :D
 

ecram_93

Active Member
Joined
Feb 17, 2010
Messages
1,009
Reaction score
2
Points
25
cube bayangkan budak kecil, tenaga sikit tapi berlari pada kadar 15kmj. Kemudian bayangkan orang dewasa, tenaga byk dan dia berlari pada kadar 16kmj. Cuba fikirkan apa perbezaannya :D


... :-?:-?:-? ...
 

Q-pid

Active Member
Joined
Apr 2, 2009
Messages
2,043
Reaction score
21
Points
25
bro, num 2 tu pembakaran sempurna bro..petrol lagi cepat dr diesel...sbb tu pickup...ni secara general je la...

yang num 1 tu, ty pk bro money maker nye soklan...da lebih kurng la tu...nak senang, mntak hint skit dr dia...huhuhu
 

taufic

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Feb 6, 2008
Messages
14,651
Reaction score
693
Points
161
higher rpm
rasa macam tangki minyak bocor
laju saja minyak abeh
 

TITANIUM

Super Active Member
Joined
Feb 25, 2008
Messages
6,365
Reaction score
13
Points
65
Starting meter RPM 7k......giler kentang. Mane nk cari kete camtu ek...:D:D:D:D
huhuhuhu....F1 jer mcm tu.......
klu start jalan bawah rpm 7....mati enjin....
susah giler nk drive F1......
 

kerunai

CG Top Poster Club
Joined
Sep 2, 2007
Messages
24,973
Reaction score
46
Points
120
setakat subarau tu honda buruk JDM pun leh makan la ...ape ade hal subaru ??
 
Sponsored Post
Top
Log in Register