Kelas Nasi Ayam RM100

Recommended Brokers


AzahirZolkepli

Junior Member
Joined
Apr 6, 2014
Messages
95
Reaction score
3
Points
0
Salam..

Kalau aku buat kelas nasi ayam dengan harga rm100 ada org berminat tak..?

Bukan nasi ayam biasa tapi Nasi Ayam Hainan.. Cara pmbuatan dan resepi mmg khas aku modified utk memudahkan peniaga2..

Kalau bagi aku sendiri, rasa nasi ayam hainan ni mmg terbaik.. aku ajar rebus ngn panggang skali.. ayam confirm sedap, lmbut juicy moist2 gitu..
 
Sponsored Post
Sponsored Post

Kbyne

Legendary Member
Joined
Jan 23, 2011
Messages
11,491
Reaction score
445
Points
83
Location
Setapk,K.L.
Nasi ayam Hainan feveret aku,kemarin makan kat Paparich sepinggan RM15...mahal pun mahallah,tapi sedap...kopi dia pun sedap...:)cgrock
 
Sponsored Post

tokputih

CG Top Poster Club
Joined
Apr 24, 2008
Messages
26,995
Reaction score
761
Points
118
Nasi ayam Hainan feveret aku,kemarin makan kat Paparich sepinggan RM15...mahal pun mahallah,tapi sedap...kopi dia pun sedap...:)cgrock
Datang je kat melaka.. banyak tempat nasi ayam murah dan best
 
Sponsored Post

jaws_am

Super Active Member
Joined
May 29, 2008
Messages
9,898
Reaction score
1,401
Points
163
Location
wherever you are
Nasi ayam Hainan feveret aku,kemarin makan kat Paparich sepinggan RM15...mahal pun mahallah,tapi sedap...kopi dia pun sedap...:)cgrock
tn kbyne try masak sendiri..
lgi puas hati..

tgk resepi kt internet pun dh sedap..
atau gi kelas..

yg penting ayam kena segar..
combine kaedah memasak..

etc kukus dan bakar..

ada bnyk lgi kaedah memasak..

boleh cuba..

aku dh try 2-3 kaedah..

rasa lain2.. tp mmg puas hati..

bahan2 simple ja..
 
Sponsored Post
Sponsored Post

dausbiz

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Apr 27, 2015
Messages
50,137
Reaction score
1,419
Points
168
Location
www.kedaifirdaus.com
nasi ayam nie kalau pandai buat sedap

leh jadi kaya raya

leh untung lebih rm1,000 sehari kot

melayu cina india semua bangsa kat malaysia suka makan nasi ayam

satu perniagaan yang dasyat tau kat Malaysia
 
Sponsored Post
Sponsored Post
Sponsored Post

jaws_am

Super Active Member
Joined
May 29, 2008
Messages
9,898
Reaction score
1,401
Points
163
Location
wherever you are
masak ni nk sedap kne ade ksih syg jugak..wlupon sma resepi tp knapa air tgn rsa lain2?
setakat aku duk masak..
bukan berpunca dari air tangan..

sbb kdng2 jdi kdng2 x jdi..

___

Resepi semua sama, yg x sama..
kaedah memasak, teknik...

klo kita masak ayam..

cthnya mula2 kukus ayam..
jika Si A cuma kukus 30minit letak garam, beza dgn Si B Kukus 45 minit..

Selesai kukus Si B lumur madu dan garamm..

manakala Si A rest kan ayam Selama 30 minit untuk sejukkan ayam.. kemudian dilumurnya madu..

texture ayam dh berbeza.. rasa pun beza..

so kaedah dan teknik itu penting..
 
Sponsored Post

tokputih

CG Top Poster Club
Joined
Apr 24, 2008
Messages
26,995
Reaction score
761
Points
118
kt mna tok?
1. Nasi hainan hijrah sari dekat sungai udang.. paling best la tok rasa

2. Nasi ayam hainan singapura berhadapan petronas air molek.. tok biasa makan sebelum subuh.. 5.30pg dah bukak

3. Nasi ayam gemas dekat bukit serindit atau jasin.. tapi yang ni ayam dia crispy sikit. Masih sedap..

4. Nasi ayam bukit duyong.. dekat dgn perigi hang tuah.. ni paling murah.. ramai tapau.. bukan hainan

5. Nasi ayam baba (melayu ye) ni kat taman merdeka.. yang best selain nasi ayam bnyk opsyen makanan chinese style. Malam menu dia lagi happening..
 
Sponsored Post

momoque

Legendary Member
Joined
Dec 26, 2011
Messages
10,778
Reaction score
313
Points
83
Nk rase dulu boleh?

Tunjukla gambar dulu
 

bell&ross

Active+ Member
Joined
Apr 3, 2009
Messages
3,502
Reaction score
117
Points
63
Salam..

Kalau aku buat kelas nasi ayam dengan harga rm100 ada org berminat tak..?

Bukan nasi ayam biasa tapi Nasi Ayam Hainan.. Cara pmbuatan dan resepi mmg khas aku modified utk memudahkan peniaga2..

Kalau bagi aku sendiri, rasa nasi ayam hainan ni mmg terbaik.. aku ajar rebus ngn panggang skali.. ayam confirm sedap, lmbut juicy moist2 gitu..
Bg test dulu..baru boleh register..lokasi mana tuan..?..

kuah steak/lamb pandai buat tak?
 
Last edited:

no trade

Super Active Member
Joined
May 16, 2008
Messages
7,961
Reaction score
152
Points
68
lokasi mana ni. belajar f2f ke?
 

AzahirZolkepli

Junior Member
Joined
Apr 6, 2014
Messages
95
Reaction score
3
Points
0
baru tanya pendapat..

aku memang meniaga nasi ayam hainan ni dah 2 tahun lebih.. Alhamdulillah ok.. tp kereta aku rosak pulak.. dari rm300 dah jadi dekat rm1k..

Tu yg aku fikir nam buat kelas tu.. limited je utk 10 orang.. cukup 10 orang aku buat kelas ni.. dan aku buat sekali je.. lokasi kat seri iskandar, perak..

gambar nnt aku upload.. semua dlm pc.. aku kt mamak sekarang ni..
 

blogpstr

Active Member
Joined
Aug 9, 2011
Messages
1,057
Reaction score
28
Points
0
baru tanya pendapat..

aku memang meniaga nasi ayam hainan ni dah 2 tahun lebih.. Alhamdulillah ok.. tp kereta aku rosak pulak.. dari rm300 dah jadi dekat rm1k..

Tu yg aku fikir nam buat kelas tu.. limited je utk 10 orang.. cukup 10 orang aku buat kelas ni.. dan aku buat sekali je.. lokasi kat seri iskandar, perak..

gambar nnt aku upload.. semua dlm pc.. aku kt mamak sekarang ni..
Menarik ni. Beso den buek guna resepi den sendirik jek. Sebab nasi ayam ni yang penting, sos dia.
 

silasroon

Active+ Member
Joined
Oct 10, 2016
Messages
3,035
Reaction score
688
Points
113
Masak ni seni. Rahsia atau trick masak memang ada pada tukang masak. Walaupun mengajar, confirm boleh dapat 100% rahsia tu ke TT??? Ke bagi 99.9 % je.

0.01% simpan untuk diri sendiri.:D:D
 

Kbyne

Legendary Member
Joined
Jan 23, 2011
Messages
11,491
Reaction score
445
Points
83
Location
Setapk,K.L.
Pendapat aku,ayam dia senang,nasik dia tu yg susah nak bikin,mesti berkilat,lembut,seroi,lemak,masin,sikit manis...nak guna stok rebusan ayam...
 
Sponsored Post
Top
Log in Register