BTC USD 97,285.3 Gold USD 2,867.61
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Kelantan pertahan pilih syarikat dari China siapkan KB Sentral

Sponsored Post

Penjelasan Mengenai Lantikan Kontraktor Stesen Bas KB Sentral

Riuh rendah semalam bila tersebar surat Kerajaan Negeri Kelantan memberikan projek ini diberikan kepada Syarikat Perak Transit dan kontraktor utama pembinaannya adalah CCCC-ECRL. Isunya adalah beri kepada syarikat China.

Harini Timbalan Menteri Besar Kelantan dah jawab. Bila aku baca penjelasan Dato TMB, alahai mudah sangat. Okey walanon sekalin, korang baca betul-betul.

Pertama kita kena faham. Rakyat menanti projek ni dilaksana. Kerajaan Negeri pula terpaksa cari kontraktor lain selepas kontraktor sebelum ni tarik diri. Nak cari syarikat mestilah yang boleh membina dan mengoperasikan stesen bas itu mengikut standard yang telah ditetapkan oleh APAD dan Kementerian Pengangkutan Malaysia.

Perak Transit ni ada pengalaman membina dan mengoperasikan sekurang-kurangnya 4 buah stesyen pengangkutan bersepadu sebelum ini.

Kedua, CCCC-ECRL adalah syarikat yang sedang membina projek ECRL. Rekodnya setakat ini amat baik. Stesyen utama ECRL yang sedang dalam pembinaan di Tunjung dok bersebelahan dengan tapak KB Sentral ni. Nak masuk tapak KB Sentral memang kena akses tapak ECRL.

Kerajaan Negeri pula bercadang untuk mengadakan laluan sambungan terus antara stesyen utama ECRL dan KB-Sentral. Dalam masa yang sama jentera yang diperlukan untuk pembinaan bangunan KB-Sentral sudahpun ada di tapak bersebalahan.

Haaa, inilah sebab utama kenapa syarikat CCCC diutamakan.

Bagi mereka yang biasa dengan dunia pembinaan mesti tahu, kos logistik dan jentera pembinaan adalah tinggi dan menelan sebahagian besar kos pembinaan. Kalau beri CCCC, mereka dapat jimatkan kos sebab dah ada projek dan jentera kat lokasi tu. Pindah sebelah je.

Pada aku Kerajaan Negeri telah buat keputusan terbaik untuk keselesaan rakyat, jimatkan kos pembinaan dan menunjukkan tadbir urus terbaik.

Kalau walanon nak menyalak, kita abaikan sahaja. Mereka akan sentiasa menyalak, sebab itu kerja mereka. Baru boleh claim elaun.

Buat stesen bas pun salah, tak buat pun salah. Esok dah siap pun mesti salah. Korang tak percaya, tengok jelah nanti.


Salam Hormat,
Nurul Islam Mohamed Yusoff
 
Penjelasan Mengenai Lantikan Kontraktor Stesen Bas KB Sentral

Riuh rendah semalam bila tersebar surat Kerajaan Negeri Kelantan memberikan projek ini diberikan kepada Syarikat Perak Transit dan kontraktor utama pembinaannya adalah CCCC-ECRL. Isunya adalah beri kepada syarikat China.

Harini Timbalan Menteri Besar Kelantan dah jawab. Bila aku baca penjelasan Dato TMB, alahai mudah sangat. Okey walanon sekalin, korang baca betul-betul.

Pertama kita kena faham. Rakyat menanti projek ni dilaksana. Kerajaan Negeri pula terpaksa cari kontraktor lain selepas kontraktor sebelum ni tarik diri. Nak cari syarikat mestilah yang boleh membina dan mengoperasikan stesen bas itu mengikut standard yang telah ditetapkan oleh APAD dan Kementerian Pengangkutan Malaysia.

Perak Transit ni ada pengalaman membina dan mengoperasikan sekurang-kurangnya 4 buah stesyen pengangkutan bersepadu sebelum ini.

Kedua, CCCC-ECRL adalah syarikat yang sedang membina projek ECRL. Rekodnya setakat ini amat baik. Stesyen utama ECRL yang sedang dalam pembinaan di Tunjung dok bersebelahan dengan tapak KB Sentral ni. Nak masuk tapak KB Sentral memang kena akses tapak ECRL.

Kerajaan Negeri pula bercadang untuk mengadakan laluan sambungan terus antara stesyen utama ECRL dan KB-Sentral. Dalam masa yang sama jentera yang diperlukan untuk pembinaan bangunan KB-Sentral sudahpun ada di tapak bersebalahan.

Haaa, inilah sebab utama kenapa syarikat CCCC diutamakan.

Bagi mereka yang biasa dengan dunia pembinaan mesti tahu, kos logistik dan jentera pembinaan adalah tinggi dan menelan sebahagian besar kos pembinaan. Kalau beri CCCC, mereka dapat jimatkan kos sebab dah ada projek dan jentera kat lokasi tu. Pindah sebelah je.

Pada aku Kerajaan Negeri telah buat keputusan terbaik untuk keselesaan rakyat, jimatkan kos pembinaan dan menunjukkan tadbir urus terbaik.

Kalau walanon nak menyalak, kita abaikan sahaja. Mereka akan sentiasa menyalak, sebab itu kerja mereka. Baru boleh claim elaun.

Buat stesen bas pun salah, tak buat pun salah. Esok dah siap pun mesti salah. Korang tak percaya, tengok jelah nanti.


Salam Hormat,
Nurul Islam Mohamed Yusoff
Org lain tak peduli pun sebenarnya...
Nak ambik sykt ape pun pegi mampos...
Yg penting siap, tak jd projek sakit,tak membazir duit...
Yg main isu kapir ni sape sebenarnya? 🤣
 
Penjelasan Mengenai Lantikan Kontraktor Stesen Bas KB Sentral

Riuh rendah semalam bila tersebar surat Kerajaan Negeri Kelantan memberikan projek ini diberikan kepada Syarikat Perak Transit dan kontraktor utama pembinaannya adalah CCCC-ECRL. Isunya adalah beri kepada syarikat China.

Harini Timbalan Menteri Besar Kelantan dah jawab. Bila aku baca penjelasan Dato TMB, alahai mudah sangat. Okey walanon sekalin, korang baca betul-betul.

Pertama kita kena faham. Rakyat menanti projek ni dilaksana. Kerajaan Negeri pula terpaksa cari kontraktor lain selepas kontraktor sebelum ni tarik diri. Nak cari syarikat mestilah yang boleh membina dan mengoperasikan stesen bas itu mengikut standard yang telah ditetapkan oleh APAD dan Kementerian Pengangkutan Malaysia.

Perak Transit ni ada pengalaman membina dan mengoperasikan sekurang-kurangnya 4 buah stesyen pengangkutan bersepadu sebelum ini.

Kedua, CCCC-ECRL adalah syarikat yang sedang membina projek ECRL. Rekodnya setakat ini amat baik. Stesyen utama ECRL yang sedang dalam pembinaan di Tunjung dok bersebelahan dengan tapak KB Sentral ni. Nak masuk tapak KB Sentral memang kena akses tapak ECRL.

Kerajaan Negeri pula bercadang untuk mengadakan laluan sambungan terus antara stesyen utama ECRL dan KB-Sentral. Dalam masa yang sama jentera yang diperlukan untuk pembinaan bangunan KB-Sentral sudahpun ada di tapak bersebalahan.

Haaa, inilah sebab utama kenapa syarikat CCCC diutamakan.

Bagi mereka yang biasa dengan dunia pembinaan mesti tahu, kos logistik dan jentera pembinaan adalah tinggi dan menelan sebahagian besar kos pembinaan. Kalau beri CCCC, mereka dapat jimatkan kos sebab dah ada projek dan jentera kat lokasi tu. Pindah sebelah je.

Pada aku Kerajaan Negeri telah buat keputusan terbaik untuk keselesaan rakyat, jimatkan kos pembinaan dan menunjukkan tadbir urus terbaik.

Kalau walanon nak menyalak, kita abaikan sahaja. Mereka akan sentiasa menyalak, sebab itu kerja mereka. Baru boleh claim elaun.

Buat stesen bas pun salah, tak buat pun salah. Esok dah siap pun mesti salah. Korang tak percaya, tengok jelah nanti.


Salam Hormat,
Nurul Islam Mohamed Yusoff

walaun tak takut ke china tanah besar ni nanti letak signage bahasa cina gan English je..

bahasa kelate tak ada...

😂 😂
 
Kontraktor muselam terciduk dgn lobai

7641-E6-EE-0-D0-C-435-A-9-BA7-2-EB77-DC02296.jpg
 
Sponsored Post

Back
Top
Log in Register