BTC USD 49,776.7 Gold USD 1,843.90
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Kelantan kekal rekod tanpa rasuah selama 18 tahun

kuhik

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jun 12, 2007
Messages
39,519
Reaction score
1,312
Points
191
Kelantan kekal rekod tanpa rasuah selama 18 tahun

Salmah Mat Husain I Foto Rizal Tahir
Tue | Nov 11, 08 | 6:57:49 pm MYT

http://www.harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=17859&Itemid=1

KOTA BHARU, 11 Nov (Hrkh) - Kelantan mengekalkan rekod bersih apabila hampir tiada laporan rasuah dan salah laku di kalangan pegawai dan kakitangan kerajaan negeri sepanjang tempoh 18 tahun.

Menteri Besar, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat memberitahu tiada laporan salah laku atau kegiatan rasuah �di kalangan kakitangan pentadbiran awam sejak 1990 sehingga sekarang.

"Setiapkali mesyuarat Exco bersidang lebih 100 surat dari pelbagai jabatan diangkat ke mesyuarat itu.

"Malah kadang-kadang melebihi 200 kertas berhubung permohonan rakyat dibincangkan," katanya selepas merasmikan Sambutan Hari Kualiti Peringkat Negeri 2008 di Dewan Teratai, Kota Darulnaim, di sini hari ini.

Menurutnya perkembangan itu membuktikan kakitangan kerajaan negeri tekun melaksanakan tanggungjawab mereka sebagai penjawat awam.

"Bagaimanapun saya tak boleh la nak kata puas hati, itu terpulang kepada ketua-ketua jabatan mereka," ujarnya.Image

Beliau juga berkata, bagi mewujudkan budaya kerja kualiti di kalangan kakitangan awam setiap mereka perlu ikhlas dalam melaksanakan tanggungjawab yang diamanahkan.

Katanya, ikhlas ialah ajaran Islam yang tiada dalam fahaman agama lain kerana perkataan itu menyentuh kalbu.

Tuan Guru Nik Abdul Aziz juga berkata, kempen anti rasuah atau apa sahaja tidak akan berjaya sekiranya perasaan ikhlas tidak bertapak di hati seseorang.

"Kerajaan Malaysia sendiri sejak sekian lama telah memerangi rasuah, tetapi sehingga sekarang tidak berakhir sama ada di peringkat kerajaan atau parti.

"Semua yang berlaku kerana tiadanya rasa keikhlasan dalam jiwa apabila melaksanakan tanggungjawab.

"Apa yang menjadi keutamaan mereka ialah wang," ujarnya.

Hadir sama Setiausaha Kerajaan Negeri, Dato' Mohd Aiseri Alias, Speaker Dun Kelantan, Ustaz Nasuruddin Daud, anggota-anggota Exco dan pegawai-pegawai kanan lain.

Sementara itu, Pejabat Tanah dan Jajahan Pasir Mas mendapat Anugerah Kualiti Darulnaim sempena program berkenaan. Hasil kemenangan itu, pejabat terbabit menerima wang tunai RM10,000, piala pusingan, piala iringan dan sijil penghargaan. - mj_



p/s : Alhamdulillah, inilah keberkatan dari Allah jika pemimpin dan parti yang memperjuangkan Islam untuk memerintah. kalau guna bangsa untuk memerintah alamatnya rasuah, baling kerusi, gaduh, main nombor ekor aje lah kerja. Perjuakgn Islam ada jaminan dari Allah, perjuangkan Melayu apa jaminannya? hidup Islam!! Takbir!!!
:D
 
Sponsored Post

harraz asyraaf

Super Active Member
Joined
Jun 5, 2008
Messages
7,794
Reaction score
93
Points
70
Kelantan kekal rekod tanpa rasuah selama 18 tahun

Salmah Mat Husain I Foto Rizal Tahir
Tue | Nov 11, 08 | 6:57:49 pm MYT

http://www.harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=17859&Itemid=1

KOTA BHARU, 11 Nov (Hrkh) - Kelantan mengekalkan rekod bersih apabila hampir tiada laporan rasuah dan salah laku di kalangan pegawai dan kakitangan kerajaan negeri sepanjang tempoh 18 tahun.

Menteri Besar, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat memberitahu tiada laporan salah laku atau kegiatan rasuah �di kalangan kakitangan pentadbiran awam sejak 1990 sehingga sekarang.

"Setiapkali mesyuarat Exco bersidang lebih 100 surat dari pelbagai jabatan diangkat ke mesyuarat itu.

"Malah kadang-kadang melebihi 200 kertas berhubung permohonan rakyat dibincangkan," katanya selepas merasmikan Sambutan Hari Kualiti Peringkat Negeri 2008 di Dewan Teratai, Kota Darulnaim, di sini hari ini.

Menurutnya perkembangan itu membuktikan kakitangan kerajaan negeri tekun melaksanakan tanggungjawab mereka sebagai penjawat awam.

"Bagaimanapun saya tak boleh la nak kata puas hati, itu terpulang kepada ketua-ketua jabatan mereka," ujarnya.Image

Beliau juga berkata, bagi mewujudkan budaya kerja kualiti di kalangan kakitangan awam setiap mereka perlu ikhlas dalam melaksanakan tanggungjawab yang diamanahkan.

Katanya, ikhlas ialah ajaran Islam yang tiada dalam fahaman agama lain kerana perkataan itu menyentuh kalbu.

Tuan Guru Nik Abdul Aziz juga berkata, kempen anti rasuah atau apa sahaja tidak akan berjaya sekiranya perasaan ikhlas tidak bertapak di hati seseorang.

"Kerajaan Malaysia sendiri sejak sekian lama telah memerangi rasuah, tetapi sehingga sekarang tidak berakhir sama ada di peringkat kerajaan atau parti.

"Semua yang berlaku kerana tiadanya rasa keikhlasan dalam jiwa apabila melaksanakan tanggungjawab.

"Apa yang menjadi keutamaan mereka ialah wang," ujarnya.

Hadir sama Setiausaha Kerajaan Negeri, Dato' Mohd Aiseri Alias, Speaker Dun Kelantan, Ustaz Nasuruddin Daud, anggota-anggota Exco dan pegawai-pegawai kanan lain.

Sementara itu, Pejabat Tanah dan Jajahan Pasir Mas mendapat Anugerah Kualiti Darulnaim sempena program berkenaan. Hasil kemenangan itu, pejabat terbabit menerima wang tunai RM10,000, piala pusingan, piala iringan dan sijil penghargaan. - mj_



p/s : Alhamdulillah, inilah keberkatan dari Allah jika pemimpin dan parti yang memperjuangkan Islam untuk memerintah. kalau guna bangsa untuk memerintah alamatnya rasuah, baling kerusi, gaduh, main nombor ekor aje lah kerja. Perjuakgn Islam ada jaminan dari Allah, perjuangkan Melayu apa jaminannya? hidup Islam!! Takbir!!!
:D

'Tipu' nih...

kalau betol, mesti Utusan Malaysia dah tulis...

so...'jgn' la pilih PAS...

huahauhau..
 

ADI78

Super Active Member
Joined
Aug 26, 2008
Messages
6,298
Reaction score
17
Points
65
utusan meloya tu kencing la wei....memacam fakta diputar belit...
tahniah...moga allah memberi keberkatan pada umatnya insya allah
ni elok pak mido yg bace ni
 

MrHighLander

Super Active Member
Joined
Oct 29, 2008
Messages
7,638
Reaction score
5
Points
65
huhuhu...bangga jugak aku sebagai rakyat kelantan...

tabik TGNA...
 

jkbkk75

Active Member
Joined
Jan 22, 2008
Messages
1,084
Reaction score
10
Points
25
Alhamdulillah...mudah mudahan Malaysia akan begini juga suatu hari nanti..
 

diniya

Active+ Member
Joined
Mar 14, 2008
Messages
2,575
Reaction score
0
Points
30
"Kelantan mundur.... Kelantan tak maju..."
"tebang pokok sesuka hati...."
itulah yg sering dilaungkan oleh juak2 Ameno yg tak puas hati...

ermmmmmm... biarlah sederhana jgn kaya tp lupa perintah agama.... :)
 

Kehidupan

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jan 11, 2008
Messages
25,111
Reaction score
217
Points
123
"Kelantan mundur.... Kelantan tak maju..."
"tebang pokok sesuka hati...."
itulah yg sering dilaungkan oleh juak2 Ameno yg tak puas hati...

ermmmmmm... biarlah sederhana jgn kaya tp lupa perintah agama.... :)

yup...

keutamaan diberikan kepada agama.....:)paid

 

DEKAN

Fun Poster
Joined
Oct 16, 2008
Messages
628
Reaction score
0
Points
10
Ader lagi ke orang nak 'baca' utusan????? ekekekeke HIDUP KEPIMPINAN ULAMA'!! :D
 

o_o2o_o3

Active+ Member
Joined
Dec 6, 2007
Messages
3,979
Reaction score
144
Points
33
Alhamdulillah... seiring dengan kemajuan
Hutang pun makin berkurangan
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register