BTC USD 40,165.3 Gold USD 1,827.81
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Kelab Penyokong PAS akan jadi dewan

Dengan terbukanya DEWAN baru untuk bukan ISLAM , adakah PAS semakin diterima rakyat ?


  • Total voters
    0

onizuka

Active Member
Joined
Mar 4, 2007
Messages
1,604
Reaction score
40
Points
30
Kelab Penyokong PAS (KPP) akan diangkat menjadi satu dewan yang setaraf dengan Dewan Ulama, Dewan Pemuda dan Dewan Muslimat dalam organisasi parti tersebut, kata Pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional PAS, Dr Mujahid Yusof Rawa.

"Sudah tentu, kerana itu asas kita. Hampir semua negeri dan kawasan ada kelab penyokong PAS," katanya ketika mengulas mengenai langkah PAS berhubung dengan keahlian bukan Islam.

mujahid rawaKetika dihubungi Malaysiakini, beliau berkata, kelab tersebut terletak di bawah lajnah yang dipengerusikannya itu dan keahliannya hingga kini mencecah antara 15,000 hingga 20,000 orangi.

Menurut Dr Mujahid lagi, kesediaan PAS untuk membuka keahlian kepada bukan Islam adalah rentetan daripada sokongan yang tinggi dan memberansangkan dalam pilihanraya umum 8 Mac lalu.

"Memandangkan bilangan sokongan (mereka) tinggi dan terlibat dengan formal dalam PAS, lebih baik kita buka keahlian dan menjadi sebahagian daripada organisasi PAS," tambahnya.

Bagaimanapun, kata beliau, nama dewan tersebut belum ditentukan lagi.

Idea membuka keahlian bukan Islam menjadi sebuah dewan adalah reaksi daripada kertas kerja yang beliau bentangkan sewaktu permukiman PAS di Langkawi minggu lalu.

Dibawa ke muktamar

Kertas kerja tersebut menyentuh tentang keahlian bukan Islam dalam organisasi PAS dan masa depan tanahair.

Ditanya bagaimana reaksi pimpinan PAS terhadap idea tersebut, beliau berkata secara umumnya, mereka bersetuju dan mahu ia disegerakan.

Sehubungan itu, kata Dr Mujahid, beliau akan menyediakan satu kertas kerja yang akan memperincikan aspek perlaksanaan teknikal sebelum ia diluluskan dalam muktamar tahun hadapan.

Katanya, ini kerana ia melibatkan pindaan perlembagaan parti, terutama tentang fasal keahlian.

"Ia juga termasuklah urusan pembudayaan ahli dan pengurusan organisasi. Tidak mudah untuk menjadikan ia satu budaya dan suasana baru dalam PAS.

"Saya berharap transisi membuka pintu kepada bukan Islam (menjadi ahli PAS) berlaku dengan teratur, terang dan lancar.

"Usul yang datang daripada PAS Pusat itu diharap akan diluluskan," katanya.

SATU FASA PEMBANGUNAN UMMAH MALAYSIA yang nampak lebih MESRA dan ISLAMIK:)paid
 
Sponsored Post

kemolok

Super Active Member
Joined
Oct 10, 2007
Messages
6,131
Reaction score
25
Points
70
memang makin ramai masuk kelab penyokong pas... aritu kat kg aku, masa ceramah PAS, ramai jugak india serah borang masuk kelab penyokong pAS..


nampaknya PAS telah diterima baik oleh rkyat berbilang kaum... mereka tidak lagi fobia dengan ISLAM dan PAS...
 

mido

Active+ Member
Joined
Feb 23, 2007
Messages
4,861
Reaction score
12
Points
25
tak salah pas nak terima bukan islam ke dalam partinya , tapi biarlah tukar nama pas tu, jgn ada lagi perkataan islam, dah tak sesuai.
hairan macam mana ahli pas boleh membiarkan pemimpin2 mereka mempermainkan perjuangan dan matlamat pas selama ini atau mereka sudah tidak kisah dgn perjuangan asal mereka.mereka sekarang hanya memikirkan macam mana nak berkuasa, biar hancur agama , bangsa dan negara tidak mengapa , janji dapat berkuasa
 

Kehidupan

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jan 11, 2008
Messages
25,111
Reaction score
217
Points
123
tak salah pas nak terima bukan islam ke dalam partinya , tapi biarlah tukar nama pas tu, jgn ada lagi perkataan islam, dah tak sesuai.
hairan macam mana ahli pas boleh membiarkan pemimpin2 mereka mempermainkan perjuangan dan matlamat pas selama ini atau mereka sudah tidak kisah dgn perjuangan asal mereka.mereka sekarang hanya memikirkan macam mana nak berkuasa, biar hancur agama , bangsa dan negara tidak mengapa , janji dapat berkuasa

adoi....

jahatnya PAS....

atau jahatnya ahli UMNO.....?:-?
 

onizuka

Active Member
Joined
Mar 4, 2007
Messages
1,604
Reaction score
40
Points
30
MIDO ... aku tgk posting hang mcm x matang ja ....

apa kata hang pi balik ngaji ngan budak sekolah menengah tingkatan 1 hingga 3 belajaq sekali ngan budak budak tuh mcm mana NABI kita mula-mula mengembangkan syiar Islam di kota Mekah dan Madinah ..

FAKTA yang tertulis lagi de SAHEH kan ...

Malas la nak lawan post ngan otak yg beku dan x berkembang ... cuma aku rasa budak sekolah menengah lagi tau dari sesetengah FORUMERS disini apa itu ISLAM dan bagaimana ia berkembang ...
 

esohor

Active Member
Joined
Jun 12, 2008
Messages
1,524
Reaction score
0
Points
20
tak salah pas nak terima bukan islam ke dalam partinya , tapi biarlah tukar nama pas tu, jgn ada lagi perkataan islam, dah tak sesuai.
hairan macam mana ahli pas boleh membiarkan pemimpin2 mereka mempermainkan perjuangan dan matlamat pas selama ini atau mereka sudah tidak kisah dgn perjuangan asal mereka.mereka sekarang hanya memikirkan macam mana nak berkuasa, biar hancur agama , bangsa dan negara tidak mengapa , janji dapat berkuasa

:eek::eek::eek:
:eek::eek:
mula2 terkejut, pas tu tergelak.... :D :D

tuan mido paham ke apa yg tuan mido tulis ni :D :D
 

onizuka

Active Member
Joined
Mar 4, 2007
Messages
1,604
Reaction score
40
Points
30
MIDO bukannya reti apa pon .. tau taip aja ...

Dah nama Kelab Penyokong PAS .. mesti Cina-cina,India,kristian,buddha,hindu dan mcm-mcm lagi sokong PENTADBIRAN dan UNSUR-UNSUR ISLAM yang Dibawa Oleh PAS .......

Pesaipa nak ubah tu atau bubar nih .. tuan MIDO ???
 

shane

Legendary Member
Joined
Nov 7, 2007
Messages
14,046
Reaction score
244
Points
133
Matlamat & perjuangan tak berubah & di tentukan oleh Islam.

UMNO tu yg patut berbalik pada asal & guna nama Melayu asal: PeKeMBar, Pa Kaf Mim Ba Ro, buang rasuah, penyelewengan, kepentingan peribadi, pembaziran, perjuangan yg tersasar etc....terapkan nilai2 Islam.
 

maliq7776

Super Active Member
Joined
Mar 8, 2008
Messages
7,835
Reaction score
72
Points
75
tak salah pas nak terima bukan islam ke dalam partinya , tapi biarlah tukar nama pas tu, jgn ada lagi perkataan islam, dah tak sesuai.
hairan macam mana ahli pas boleh membiarkan pemimpin2 mereka mempermainkan perjuangan dan matlamat pas selama ini atau mereka sudah tidak kisah dgn perjuangan asal mereka.mereka sekarang hanya memikirkan macam mana nak berkuasa, biar hancur agama , bangsa dan negara tidak mengapa , janji dapat berkuasa

pak mido ni buat lawak ke ape:eek:

cube la tanamkan sifat2 islamik kat kelab penyokong amno hang tu:eek:

tgok, jadi ke tidak..silap hari bulan, kene bangkang kaw2:eek:
 

ayop

Active+ Member
Joined
Jun 17, 2008
Messages
4,041
Reaction score
0
Points
20
Harap2 matlamat dan perjuangan pas tak berubah...
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register