Kekasih saya lebih suka berzina dari berkahwin

CG Sponsors




underscore

Legendary Member
Joined
Sep 20, 2008
Messages
11,484
Reaction score
4,242
Points
196
Saya masih bujang berumur 27 tahun mempunyai kekasih dan sudah 2 tahun bercinta, kami kerap kali melakukan hubungan suami isteri secara haram.

namun apabila saya mengajak kekasih saya untuk berkahwin dia menolak dan katanya dia masih belum bersedia, dan dia merasa bahagia dengan kehidupanya sekarang.

Dosakah jika saya berkahwin dengan orang lain??

Jika saya pernah dengan berzina dengan seseorang wajibkah saya menikahinya?

Berikan penjelasan, Salam



Saudara yang dirahmati Allah,

..bersyukurlah, kerana Allah membuka pintu kesedaran untuk Anda sebelum mati.

Bila memang masa lalu itu terlanjur suram, tutuplah dan tak usah ditengok lagi. Berjalanlah lurus ke depan dengan memenuhi hari-hari Anda dengan amal dan ketaatan kepada Allah.

Hadits Qudsi :
”Hai hamba-hambaKu, sesungguhnya kalian selalu berbuat dosa pada malam dan siang hari, sedang Aku mengampuni dosa-dosa semuanya. Oleh karena itu, mohonlah ampun kepadaKu, niscaya aku akan mengampuni kalian.” (HR.Muslim)

”Hai anak Adam, selama kamu berdoa dan berharap kepadaKu, nescaya aku akan memberi ampunan kepada kalian atas semua dosa yang kalian lakukan tanpa Kupedulikan. Hai anak Adam, seAndainya dosa-dosamu mencapai langit, kemudian kalian memohon ampun kepadaMu, niscaya Aku akan mengampuni semua dosa yang telah kalian lakukan tanpa Kupedulikan. Hai anak Adam, seAndainya kalian datang kepadaKu dengan membawa dosa-dosa sepenuh bumi, kemudian kalian datang tanpa mempersekutukanku Aku dengan sesuatu pun, niscaya Aku akan datang dengan membawa ampunan sepenuh bumi.” (HR Tirmidzi)

Saya percaya bahawa keinginan Anda untuk menikahinya adalah kerana rasa tanggungjawab. Berterus teranglah secara serius tentang hal ini, bahawa Anda sudah bersedia rumahtangga, seperti membahagianya nafkah zahir dan batin.

Nasihatkan bahawa nafsu Anda dan Dia tidak akan habis, hanya nikah jalanterbaik.

Namun jika wanita tersebut masih suka secara haram terus menerus, bererti dia bukan wanita yang baik. Elok putuskan saja.

Allah swt Maha Pengampun, Anda tidak lepas dari ketentuan-Nya untuk,

1. Istighfar
2. Taubat
3. Mengerjakan amal kebaikan yang menghapus dosa,

firman Allah : ”sesungguhnya perbuatan-perbuatan yang baik itu menghapuskan dosa perbuatan-perbuatan yang buruk. Itulah peringatan bagi orang yang ingat.” (QS Huud :114)

Amal baik disini adalah meninggalkan zina dan berkahwin

Wallahu a’lam bishawab
 
Sponsored Post

underscore

Legendary Member
Joined
Sep 20, 2008
Messages
11,484
Reaction score
4,242
Points
196


Dosakah jika saya berkahwin dengan orang lain??

Jika saya pernah dengan berzina dengan seseorang wajibkah saya menikahinya?

:-?

masih belum terjawab soalan nih, :)paid
 

Rambaldi

Fun Poster
Joined
Dec 14, 2007
Messages
109
Reaction score
0
Points
10
Saya masih bujang berumur 27 tahun mempunyai kekasih dan sudah 2 tahun bercinta, kami kerap kali melakukan hubungan suami isteri secara haram.

namun apabila saya mengajak kekasih saya untuk berkahwin dia menolak dan katanya dia masih belum bersedia, dan dia merasa bahagia dengan kehidupanya sekarang.

Dosakah jika saya berkahwin dengan orang lain??

Jika saya pernah dengan berzina dengan seseorang wajibkah saya menikahinya?

Berikan penjelasan, Salam


1. Apa pulak dosa? Lagi elok nikah dgn org lain. Drp dok tunggu dia yg terang tang tang xmo kawin, just nak projek je.

2. Kalau dah berzina x wajib kawin dgn org tu. Yg wajib adalah both kene hukuman. Hukumannya 100 kali sebat Kalau both bujang
 

underscore

Legendary Member
Joined
Sep 20, 2008
Messages
11,484
Reaction score
4,242
Points
196
1. Apa pulak dosa? Lagi elok nikah dgn org lain. Drp dok tunggu dia yg terang tang tang xmo kawin, just nak projek je.

2. Kalau dah berzina x wajib kawin dgn org tu. Yg wajib adalah both kene hukuman. Hukumannya 100 kali sebat Kalau both bujang
Ada ke Negara yg buat Hukuman berzina 100 kali sebat,
 

underscore

Legendary Member
Joined
Sep 20, 2008
Messages
11,484
Reaction score
4,242
Points
196
romen jer tahu...kawen tatau
firasat aku, :-?

salah seorang mesti ada yg mandul

sebab dah 2 tahun pojek tapi x der paper pun

kalau kahwin mungkin x bahagia sebab x der zuriat
 

megazord

Fun Poster
Joined
Aug 19, 2009
Messages
385
Reaction score
1
Points
15
firasat aku, :-?

salah seorang mesti ada yg mandul

sebab dah 2 tahun pojek tapi x der paper pun

kalau kahwin mungkin x bahagia sebab x der zuriat
nie kes pkai kondom boss..
xpom kes pncut luar..
xjgk?? pom kes mkn ubat..
xjgk lg?? pom jgk kes men luar wktu subur..
 

MyRedz

Fun Poster
Joined
Dec 16, 2007
Messages
306
Reaction score
0
Points
10
wow..x kawen2..romen je keja..
cm keja bdak2 sekola zaman skung.
asyik romen je kerja
nak buat mcm filem hollywood je aksi2..
 
Sponsored Post
Top
Log in Register