Kedai Minuman Bubblebee Milik Shuib Di Cawangan Kuantan Ditutup

CG Sponsors




nanad

Fun Poster
Joined
Jul 7, 2011
Messages
608
Reaction score
25
Points
20
New-Project-62-3.jpg






Semakin melebarkan sayap, pelawak dan pelakon Shuib Sepahtu kini semakin maju mengusahakan kedai minuman beraskan madu di seluruh Malaysia
Namun beigtu, dilaporkan bahawa cawangan terbaharu kedai minuman yang diberi nama BubbleBee milik pelawak itu yang terletak di Jalan Beserah, Kuantan, Pahang terpaksa ditutup gara-gara tidak didaftarkan lesen perniagaan dan juga kad kesihatan.




Tiada Lesen Dan Kad Kesihatan, Kedai Minuman Bubblebee Milik Shuib Di Cawangan Kuantan Ditutup


New-Project-62-3.jpg



Semakin melebarkan sayap, pelawak dan pelakon Shuib Sepahtu kini semakin maju mengusahakan kedai minuman beraskan madu di seluruh Malaysia.
133540415_698946180808025_8921945536307599532_n-819x1024.jpg


Sumber : Instagram Shuib Sepahtu
Namun beigtu, dilaporkan bahawa cawangan terbaharu kedai minuman yang diberi nama BubbleBee milik pelawak itu yang terletak di Jalan Beserah, Kuantan, Pahang terpaksa ditutup gara-gara tidak didaftarkan lesen perniagaan dan juga kad kesihatan.
Advertisement

Perkara tersebut disahkan sendiri oleh Majlis Perbandaran Kuantan (MPK) apabila mereka memuat naik satu hantaran di Facebook rasmi yang memaklumkan bahawa premis berkenaan telah beroperasi tanpa lesen sah.


Untitled-169.png


Ketika meninjau ruangan komen, seorang individu yang mendakwa dirinya salah seorang pekerja yang berkhidmat di bahagian pengurusan jenama cafe berkenaan telah tampil memberikan penjelasan sebenar tentang apa yang sebenarnya terjadi.

2-51.png




Sekadar info, kedai minuman Bubblebee di Jalan Beserah itu baru sahaja dilancarkan kelmarin beserta satu lagi cawangan yang terletak di Terminal Sentral Kuantan. Sehingga ke hari ini, terdapat lebih 27 cawangan BubbleBee telah dibuka di seluruh Malaysia.
 
Sponsored Post

kopirait

CG Top Poster Club
Top Poster #5
Joined
Apr 18, 2010
Messages
37,128
Reaction score
2,601
Points
206
kena scam dengan runner ke?
 

dloanman

CG Top Poster Club
Joined
Apr 15, 2012
Messages
24,155
Reaction score
1,866
Points
206
View attachment 332128





Semakin melebarkan sayap, pelawak dan pelakon Shuib Sepahtu kini semakin maju mengusahakan kedai minuman beraskan madu di seluruh Malaysia
Namun beigtu, dilaporkan bahawa cawangan terbaharu kedai minuman yang diberi nama BubbleBee milik pelawak itu yang terletak di Jalan Beserah, Kuantan, Pahang terpaksa ditutup gara-gara tidak didaftarkan lesen perniagaan dan juga kad kesihatan.




Tiada Lesen Dan Kad Kesihatan, Kedai Minuman Bubblebee Milik Shuib Di Cawangan Kuantan Ditutup


View attachment 332128


Semakin melebarkan sayap, pelawak dan pelakon Shuib Sepahtu kini semakin maju mengusahakan kedai minuman beraskan madu di seluruh Malaysia.
View attachment 332129

Sumber : Instagram Shuib Sepahtu
Namun beigtu, dilaporkan bahawa cawangan terbaharu kedai minuman yang diberi nama BubbleBee milik pelawak itu yang terletak di Jalan Beserah, Kuantan, Pahang terpaksa ditutup gara-gara tidak didaftarkan lesen perniagaan dan juga kad kesihatan.
Advertisement

Perkara tersebut disahkan sendiri oleh Majlis Perbandaran Kuantan (MPK) apabila mereka memuat naik satu hantaran di Facebook rasmi yang memaklumkan bahawa premis berkenaan telah beroperasi tanpa lesen sah.


View attachment 332130

Ketika meninjau ruangan komen, seorang individu yang mendakwa dirinya salah seorang pekerja yang berkhidmat di bahagian pengurusan jenama cafe berkenaan telah tampil memberikan penjelasan sebenar tentang apa yang sebenarnya terjadi.

View attachment 332131



Sekadar info, kedai minuman Bubblebee di Jalan Beserah itu baru sahaja dilancarkan kelmarin beserta satu lagi cawangan yang terletak di Terminal Sentral Kuantan. Sehingga ke hari ini, terdapat lebih 27 cawangan BubbleBee telah dibuka di seluruh Malaysia.
den raso mgkn sbb mslh urusan lesen berkait dgn covid, jadi ntah2 PBT kek sano tunda @ tutup urusan utk tempoh2 tertentu.
sbg contoh di shah alam, last week 14-15hb januari mbsa kluar notis tutup operasi sbb nk sanitize building.

smlm nk ke mbsa ado urusan, dapek notis mbsa tutup operasi 18-19hb januari sbb mslh kes covid19.
jadi esok baru den nk poie mbsa tapi urusan2 berkaitan mbsa sangkut lah last week.

so minggu ni tak tau laie, dapek info dbkl pun tutup sbb ado kes covid19...
 

theblur

Super Active Member
Joined
Apr 15, 2012
Messages
7,006
Reaction score
741
Points
121
kena scam dengan runner ke?
mustahil, apa la runner dapat kalau scam stakat berapa puluh ringgit tu.

ni saja nak cari kambing hitam. tak beraninya dia nak buat laporan polis utk cari runner tu.
 

nokia3210

Active Member
Joined
Sep 6, 2012
Messages
2,468
Reaction score
372
Points
46
tak berapa paham ni..depa meniaga dulu walaupun lesen dan kad kesihatan blm kuar? bukan tunggu lulus baru boleh meniaga?
 

kopirait

CG Top Poster Club
Top Poster #5
Joined
Apr 18, 2010
Messages
37,128
Reaction score
2,601
Points
206
mustahil, apa la runner dapat kalau scam stakat berapa puluh ringgit tu.

ni saja nak cari kambing hitam. tak beraninya dia nak buat laporan polis utk cari runner tu.
syarikat nampak gah pakai runner macam tak logik je.
 

Niyang

CG Top Poster Club
Joined
May 13, 2009
Messages
41,520
Reaction score
1,191
Points
201
masalah teknikal jerk ni kot... cawangan lain ok jerk.... tp aku x penah try... sedap ke?
 

Niyang

CG Top Poster Club
Joined
May 13, 2009
Messages
41,520
Reaction score
1,191
Points
201
Biasa ja..conflake madu aiskrim...
ooo.. sbb skrg perasan kt tepi jalan pun ade org jual... ade jerk cawangan dier buka kt area umah den... tp cam ntah la.. ilmu pelaris dier x cukup kuat utk menarik minat den kot... hehhehe
 

hitman25

Fun Poster
Joined
Oct 8, 2010
Messages
692
Reaction score
41
Points
20
ooo.. sbb skrg perasan kt tepi jalan pun ade org jual... ade jerk cawangan dier buka kt area umah den... tp cam ntah la.. ilmu pelaris dier x cukup kuat utk menarik minat den kot... hehhehe
Cwangan bt pahat pon x ramai orang...huhuhu
 
Sponsored Post
Top
Log in Register