Kecurian Komputer Riba Di UKM

CG Sponsors




izack1981

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Feb 15, 2007
Messages
10,380
Reaction score
61
Points
120

KOLEJ Keris Emas di UKM, Bangi dilaporkan kerap berlaku kes kecurian komputer riba milik pelajar universiti itu.

BANGI - Para pelajar Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) yang menetap di kolej kediaman kini dibelenggu kegelisahan apabila komputer riba mereka menjadi sasaran pencuri walaupun di simpan di dalam bilik.

Kejadian ini bukan disebabkan faktor kecuaian sebaliknya keadaan pintu bilik yang tidak selamat walaupun telah dikunci kerana kebanyakan bilik pelajar boleh dibuka hanya dengan menggunakan kad isian semula telefon bimbit.

Seorang pelajar, Siti Hajjar Mohd. Salleh, 20, berkata, bilik rakan sekelasnya dipecah masuk baru-baru ini dan komputer riba miliknya dicuri.

''Kawan saya pergi ke tandas selepas pulang dari kuliah tetapi apabila masuk semula ke bilik dia dapati komputer riba, telefon bimbit dan beg duit sudah lesap.

''Pada hal pintu bilik telah dikunci sebelum dia ke tandas dan sehingga kini tiada siapa yang ditangkap berhubung kes itu,'' dakwanya ketika ditemui Kosmo! di sini semalam.

Siti Hajjar yang merupakan pelajar tahun dua jurusan Geologi juga mendakwa, pihak pengurusan kolej lambat bertindak walaupun para pelajar telah membuat aduan berhubung keadaan pintu bilik yang kurang selamat itu.

Katanya, bimbang kejadian yang sama berulang, dia nekad tinggal di rumah sewa walaupun ditawarkan kolej kediaman.

Sementara itu, seorang lagi pelajar, Suzirina Muda, 25, memberitahu, kejadian kecurian komputer riba kini menjadi trauma kepada pelajar kerana membabitkan kerugian yang besar.
 
Sponsored Post

cay3869

Active+ Member
Joined
Mar 11, 2007
Messages
3,095
Reaction score
43
Points
30
kolej cantik, tp x selamat (bg kes kecurian laa)... hmmm
 

izack1981

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Feb 15, 2007
Messages
10,380
Reaction score
61
Points
120
Ni yang aku hangin dengan admin kolej ni. Barang da selalu kena curi depa x wat apa2 pun..
 

naj2921

Active+ Member
Joined
Apr 16, 2008
Messages
4,529
Reaction score
12
Points
25
teruk btol ukm... nasib aku tggal kolej rotu dulu..pencuri x berani nak masuk..:)):)):))
 

mmdhanz

Freshie
Joined
Jan 9, 2008
Messages
14
Reaction score
0
Points
3
pengawal keselamtan kolej ada bertugas ke????
kaum perempuan pun ada jugak yang jenis pencuri....sepakat dengan geng riba tu......pengarah kolej tu x turun padang ke?????
 

NEMO

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Jan 13, 2007
Messages
109,190
Reaction score
1,041
Points
1,101
keje org dalam ker ni
 

damiaphang

Super Active Member
Platinum Member
Joined
Apr 21, 2008
Messages
7,626
Reaction score
53
Points
70
betul tu...
adik akak pun dok ukm gak,
adik akak mana pegi pun bawak lap top akak,
kalu ilang kena la ganti balik kat akak:D:D:p

sebelum raya aritu lagi masalah ni timbul...
pihak ukm cam buat x tau jer...
satu hari pencuri nih masuk kolej mana ntah...
dpt tangkap ,budak2 belasah cam nak mampus...
last2 bleh terlepas plak...
orang kita gak budak bangi gak...

akak ader tanya adik akak minggu lps...
sejak ari tu takder lagi...
tp ntah la skrg...:-?
 

ratusanRM

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Apr 8, 2007
Messages
22,690
Reaction score
361
Points
131
laptop apesal lak tinggal kan kat asrama.... bawak le g kuliah :D:D:D
 

ratusanRM

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Apr 8, 2007
Messages
22,690
Reaction score
361
Points
131
satu lagik.... pasang la extra lock kat pintu bilik asrama..... blaja universiti, akai tarak guna kaa student UKM ni??? :(scam :(scam
 
Sponsored Post
Top
Log in Register