Kecantikan Lelaki,Kegagahan Wanita

CG Sponsors




brozul

Super Active Member
Joined
Jun 11, 2008
Messages
8,469
Reaction score
28
Points
70
Credits
0
Kecantikan Lelaki

Kecantikan seorang lelaki bukan kepada rupa fizikal tetapi pada murni rohani.Lelaki yang cantik,adalah:-
1) Lelaki yang mampu mengalirkan airmata untuk ingatan
2) Lelaki yang sedia menerima segala teguran
3) Lelaki yang memberi madu,setelah menerima racun,
4) Lelaki yang tenang dan lapang dada
5) Lelaki yang baik sangka
6) Lelaki yang tak pernah putus asa
Kecantikan lelaki berdiri di atas kemuliaan hati.Seluruh kecantikan yang ada pada Muhammad adalah kecantikan yang sempurna seorang lelaki.



Kegagahan Wanita
Kegagahan seorang wanita bukan kepada pejal otot badan,tetapi pada kekuatan perasaan. Perempuan yang gagah,adalah:-

1) Perempuan yang tahan menerima sebuah kehilangan
2) Perempuan yang tidak takut pada kemiskinan
3) Perempuan yang tabah menangung kerinduan setelah ditinggalkan
4) Perempuan yang tidak meminta-minta agar di penuhi segala keinginan

Kegagahan perempuan berdiri di atas teguh iman.Seluruh kegagahan yang ada pada Khadijah adalah kegagahan sempurna bagi seorang perempuan.


pendapat aku la, skang ni ramai tgk fizikal & harta...
jom bincang...:)cgrock
if dah ada, jgn segan angkat sepanduk...:)paid
 
Sponsored Post

MOD jr.

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
May 29, 2008
Messages
23,580
Reaction score
134
Points
133
Credits
0
bende baik kalau ada 14 kali repeat pun takpe :) banyak tul tersirat ye :)
 

badrush

Super Active Member
Joined
Sep 4, 2008
Messages
5,519
Reaction score
18
Points
65
Credits
0
banyak betul kata2 hikmat ko nih...

ko nih dah mcm penglipurlara nih..heheheh
 

Missy^Dreamy

Active+ Member
Joined
Sep 19, 2008
Messages
3,748
Reaction score
109
Points
33
Credits
0
brozul,

3) Perempuan yang tabah menangung kerinduan setelah ditinggalkan

yang ni MD rasa mcm sukar sket la.. memikirkan pun da rasa seksa, nak menghadapinya nnt, harap2 Allah kuatkan hati MD ni.
 

brozul

Super Active Member
Joined
Jun 11, 2008
Messages
8,469
Reaction score
28
Points
70
Credits
0
brozul,

3) Perempuan yang tabah menangung kerinduan setelah ditinggalkan

yang ni MD rasa mcm sukar sket la.. memikirkan pun da rasa seksa, nak menghadapinya nnt, harap2 Allah kuatkan hati MD ni.
sayang bini tinggal2kan...
 
Sponsored Post
Top
Log in Register