kawin n duduk asing...

CG Sponsors




Joined
Jan 22, 2008
Messages
5,049
Reaction score
5
Points
65
assalamualikum...
kepada semua warga cg...
aku n hubby dah kawin 4tahun+++...
kami duduk asing selepas 2 bulan menjadi pasangan suami isteri...
until now...dia keje di kuantan sebagai site supervisor..n aku kat kl....suami aku balik 2 minggu sekali...jumaat malam balik.. isnin petang balik ke kuantan semula... tu lah rutin dia setiap 2 minggu...
masalahnya sekarang.. aku sebagai manusia biasa.. selalu sangat curiga kat suami aku ni...aku terasa macam dia ada pompuan lain kat sana....yerlah boss dia kawin dua tanpa pengetahuan isteri pertama...baru2 ni aku gaduh ngan laki aku n dia cakap yang dia nak kawin lagi sorang... aku dah ada anak 2 orang...
apa pendapat korang yang membolehkan pekahwinan kami hanya satu!!!


alternatif...
1. aku benti keje n pindah kuantan....hubby aku tak bagi...
2. hubby benti keje n pindah kl... aku plak tak bagi sebab dia keje ngan ayah aku... aku nak dia warisi kerja ayah aku...tapi dia kata satu hari nanti dia akan pindah...


apa patut aku buat????
 
Sponsored Post

JamBu

Active Member
Joined
Jul 3, 2008
Messages
1,518
Reaction score
1
Points
25
adesssss
berat kes ko ni
ko je la berhenti keje
ikot laki ko ..
 

alonso

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Mar 1, 2008
Messages
62,520
Reaction score
426
Points
531
benti keje n ikut laki,
tp laki ko tak bg plk..kes berat neh..
 

jade

Active Member
Joined
Aug 7, 2008
Messages
1,244
Reaction score
8
Points
25
demi menjaga rumahtangga puan, elok puan ke kuantan saja,

napa lak hubby x bagi? dia ada pempuan lain ke kat sana?

bkn nak bersangka buruk pada suami, tp dia gak ckp nak kawin lg satu kan?

so, pendapat saya, elok puan ikut duk kat kuantan tu je..
 
Last edited:

amirrash

Active+ Member
Joined
May 27, 2008
Messages
2,842
Reaction score
10
Points
25
sangka baik je lah. tak semua lelaki perangai macam bos dia tu.
sabar je. cakap lebih pun payah gak.
 

badrush

Super Active Member
Joined
Sep 4, 2008
Messages
5,519
Reaction score
18
Points
65
pergh...

masalah rumah tangga...

aku cube selesaikan...

sebagai isteri...sentiasalah berdoa ntok kebaikan dan ketenangan suami tatkala selepas selesai solat..

kalo bleh,apabila suami pulang dan bertemu akak,masak la ntok dia..ingat,air tangan isteri adalah ubat ntok mengeratkan hubungan antara suami isteri..
 

sleepsheep

Active Member
Joined
Nov 23, 2007
Messages
2,263
Reaction score
2
Points
25
bos hubby ko ayah ko kan? suh jerk ayah ko transfer hubby ko blk kl..ekekeke....takpom suh ayah ko lantik ko jadi supervisor husband ko..balik kuantan...amacam??
 

arulgit

Active Member
Joined
Jan 6, 2007
Messages
2,061
Reaction score
13
Points
25
huhu..ni kes yg sll terjd apabila suami isteri berjauhan..tp tk semua begitu...
mgkn puan boleh cuba utk benti keje n ikut suami ke kuantan..apala sgt ilang keje dr ilang suami..btul tak?cuba pujuk elok2 bg die setuju puan benti keje n ikut die disana.klu dia sering kata tk buleh walhal yg mnta tu isteri sndiri (puan la) cuba selidik ape yg t'jd @ berlaku disana..bkn nk sgka buruk tp selidik utk kebahgian umah tngga puan..
 

kni

Legendary Member
Joined
Dec 14, 2007
Messages
10,394
Reaction score
161
Points
138
assalamualikum...
kepada semua warga cg...
aku n hubby dah kawin 4tahun+++...
kami duduk asing selepas 2 bulan menjadi pasangan suami isteri...
until now...dia keje di kuantan sebagai site supervisor..n aku kat kl....suami aku balik 2 minggu sekali...jumaat malam balik.. isnin petang balik ke kuantan semula... tu lah rutin dia setiap 2 minggu...
masalahnya sekarang.. aku sebagai manusia biasa.. selalu sangat curiga kat suami aku ni...aku terasa macam dia ada pompuan lain kat sana....yerlah boss dia kawin dua tanpa pengetahuan isteri pertama...baru2 ni aku gaduh ngan laki aku n dia cakap yang dia nak kawin lagi sorang... aku dah ada anak 2 orang...
apa pendapat korang yang membolehkan pekahwinan kami hanya satu!!!


alternatif...
1. aku benti keje n pindah kuantan....hubby aku tak bagi...
2. hubby benti keje n pindah kl... aku plak tak bagi sebab dia keje ngan ayah aku... aku nak dia warisi kerja ayah aku...tapi dia kata satu hari nanti dia akan pindah...


apa patut aku buat????
pergh... berat masalah ni...
nampaknyer puan takde masalah hubungan suami isteri...
tapi puan ada masalah curiga...
mesti ada sebab kukuh yg buat puan curiga??? kalau puan wasangka sebab boss dia kawin 2, alasan tu langsung tak kukuh. sebab apa??? opismate saya ada 1 org dah kawin 2, dah hampir 9 tahun dia kawin 2, tapi sampai sekarang takdepun ada tanda2 yg menunjukkan saya ni akan berkawin 2...


utk alternatif 1, kalau puan duduk dekat dia pun, tapi perasaan curiga tetap ada... tak jadi gak... puan tak senang duduk kalau dia balik lambat sikit, atau kerja hari minggu... dgn kata lain.. puan akan start mengongkong dia. yg mana... puan kena sedar.. org lelaki tak suka dikongkong...


utk alternatif 2, puan akan dpt masalah besar... berhenti kerja dlm waktu skarang ni boleh buatkan dia tak bekerja ... peluang kerja skarang amat terhad... dan dia plak ada byk masa utk cari kerja... dan puan akan sentiasa syak wasangka... setiap kali dia kluar gi cari kerja... puan akan terpikir yg hubby puan gi cari isteri ke 2, bukan cari kerja...


langkah terbaik: puan buangkan perasaan curiga tu jauh2...
mintak doa moga dipermudahkan urusan keluarga puan... dan doakan boss yg beristeri 2 tu bahagia... amin...



dan apa yg saya paham... boss dia tu berkawin 2, yg mana, di bekerja dgn bapak puan? boss & bapak puan tu org yg sama?
 

sidang muda

Super Active Member
Joined
Jun 30, 2008
Messages
6,880
Reaction score
31
Points
70
assalamualikum...
kepada semua warga cg...
aku n hubby dah kawin 4tahun+++...
kami duduk asing selepas 2 bulan menjadi pasangan suami isteri...
until now...dia keje di kuantan sebagai site supervisor..n aku kat kl....suami aku balik 2 minggu sekali...jumaat malam balik.. isnin petang balik ke kuantan semula... tu lah rutin dia setiap 2 minggu...
masalahnya sekarang.. aku sebagai manusia biasa.. selalu sangat curiga kat suami aku ni...aku terasa macam dia ada pompuan lain kat sana....yerlah boss dia kawin dua tanpa pengetahuan isteri pertama...baru2 ni aku gaduh ngan laki aku n dia cakap yang dia nak kawin lagi sorang... aku dah ada anak 2 orang...
apa pendapat korang yang membolehkan pekahwinan kami hanya satu!!!








alternatif...
1. aku benti keje n pindah kuantan....hubby aku tak bagi...
2. hubby benti keje n pindah kl... aku plak tak bagi sebab dia keje ngan ayah aku... aku nak dia warisi kerja ayah aku...tapi dia kata satu hari nanti dia akan pindah...


apa patut aku buat????





ikut suami ko balik kuantan
tu yang sepatut nya ko wat
tak bagi pun kena ikut gak
 
Sponsored Post
Top
Log in Register