kat mana lepak malam nie

CG Sponsors




underscore

Legendary Member
Joined
Sep 20, 2008
Messages
11,478
Reaction score
4,238
Points
196
BUDAYA lepak malam

Antara keunikan masyarakat Malaysia yang menarik perhatian pelancong dan diplomat asing ialah budaya lepak malam di restoran terutama di bandar besar.

Lihatlah di restoran-restoran mamak dan kopitiam yang menjadi tumpuan pengunjung, saban malam. Disebabkan sambutan ramai, makin banyak restoran 24 jam beroperasi di Lembah Klang.

Antara yang popular ialah sebuah restoran besar menggabungkan dua konsep iaitu restoran biasa dan kopitiam di Jalan Yap Kwan Seng, Kuala Lumpur. Adakalanya sehingga pukul 3 pagi, restoran tersebut masih dipenuhi pelanggan. Walaupun sebahagian yang datang melakukan urusan seperti perbincangan skim jualan langsung dan politik tetapi rata-rata kebanyakan pengunjung boleh dikatakan sekadar minum sambil berbual.

Pernah jadi perdebatan agar kerajaan menghadkan operasi restoran 24 jam bagi mengekang budaya negatif di kalangan rakyat negara ini tetapi ia kemudian tenggelam.

Sememangnya isu berkenaan menarik untuk terus diperdebatkan kerana ada aspek baik dan buruknya.

Yang pasti, Awang perhatikan ialah semakin ramai lelaki, kebanyakannya berstatus suami suka melepak di tempat-tempat sebegitu. Mengapa mereka tiada di rumah bersama isteri dan anak- anak biarpun jam sudah pukul 2 pagi? Bagaimana kita mahu memperkukuhkan masyarakat penyayang kalau si ketua keluarga kerap hilang pada larut malam?

Awang tidak mahu mengulas panjang kerana kerap juga minum teh tarik dan kopi putih bersama rakan-rakan di restoran sedemikian dengan komitmen kononnya tidak mahu pulang lewat tetapi selalu juga terlajak.

Masalahnya kita orang lelaki sentiasa lupa bahawa isteri dan anak-anak di rumah juga mempunyai hak ke atas kita. Ini termasuk masa untuk kita bersama mereka. Semoga tahun baru nanti, Awang akan lebih berdisiplin dalam hal ini untuk kurang berjaga malam di luar dan lebih masa bersama keluarga. Bagaimana dengan anda yang lain?

BISIK-BISIK AWANG SELAMAT


aku lepak kat umah jer... :">
 
Sponsored Post

GT

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Nov 14, 2008
Messages
38,557
Reaction score
245
Points
123
Aku malam2 lepak kat CG... kat atas katil.... so bini tak marah....
 

neceolite

Active Member
Joined
Mar 4, 2007
Messages
2,074
Reaction score
4
Points
25
hehe .. lepak tu ok .. tapi jgn le selalu and balik lewat sangat ... aku baru je lepas balik dari BBQ dinner ..... :p
 

lutttfi

Permanently Banned - Multiple ID
Joined
Dec 26, 2007
Messages
7,423
Reaction score
58
Points
70
ak lepak kat tmpt keje ak skang.
besela wireless free..
da ade kemudahan..gunela..
 

lutttfi

Permanently Banned - Multiple ID
Joined
Dec 26, 2007
Messages
7,423
Reaction score
58
Points
70
ak lepak kat tmpt keje ak skang.
besela wireless free..
da ade kemudahan..gunela..
 

brozul

Super Active Member
Joined
Jun 11, 2008
Messages
8,469
Reaction score
28
Points
70
aku slalu lepak umah ler memalam...
 

wicked_game

Active Member
Joined
Nov 12, 2008
Messages
2,044
Reaction score
2
Points
25
kalo xde plan lepak rmh je.. layan CG minum air dlm peti.. jimat blanja.. :D
 

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
Sejak 1 setahun setengah tinggalkan dunia MLM dah tak lepak luar rumah sampai ke pagi...kalau dulu...

ASAL MALAM SAJA KELUAQ...
ASAL KELUAQ SAJA MALAM....
ASAL PAGI SAJA BALI...
ASAL BALIK SAJA PAGI...

Sekarang layan CG saja...
 
Sponsored Post
Top
Log in Register