Kat mana bole belajar mengaji Al Qur'an?

CG Sponsors




pokding

Active Member
Joined
Sep 26, 2009
Messages
2,416
Reaction score
20
Points
25
saya kat kelantan. ari tu pegi tempat ngajar al quran d pasir puteh. ustaz kat situ cakap, hanya ngajar budak2 jer... abis kita yg tua2 ni nk belajar kt mana ek? forumer dr negeri lain bole update tempat belajar kat negeri korang sendiri la...
 
Sponsored Post

Bro_Izantie

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Mar 15, 2009
Messages
17,073
Reaction score
927
Points
161
kat kampung baru KL ada satu...percuma jer...cuma seikhlas korang nak derma berapa utk tempat tu...korang try la risik merisik budak kg baru...
 

ANAZUHUD

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Oct 11, 2008
Messages
21,157
Reaction score
96
Points
125
kat kampung baru KL ada satu...percuma jer...cuma seikhlas korang nak derma berapa utk tempat tu...korang try la risik merisik budak kg baru...
lg satu tempat kat yayasan alquran kl tak silap aku free jer yang ngajar budak tahfiz nie alamat dia

Yayasan Sekolah Al-Quran Kuala Lumpur
Tingkat 7, Bangunan Wisma Warisan (Heritage House)
Jalan Yap Ah Shak,
50300 Kuala Lumpur.
Tel no : 03-2691 3286
Fax no : 03- 2698 1715

 

maliq7776

Super Active Member
Joined
Mar 8, 2008
Messages
7,835
Reaction score
72
Points
75
try pergi masjid..aku ni bilala nak istiqamah belajar tajwid dgn sebetul betul nya..
 

pokding

Active Member
Joined
Sep 26, 2009
Messages
2,416
Reaction score
20
Points
25
kalau kat pondok, biasanya bagi kita yg berkerja, akan diajar kitab tua..pengajian al qur'an hanyalah untuk budak2 pondok. ni adalah pengalaman aku sendiri masa dok d pondok lubok tapah, pasir mas
 

tok_jogho

Active+ Member
Joined
Sep 29, 2008
Messages
2,844
Reaction score
9
Points
25
lg satu tempat kat yayasan alquran kl tak silap aku free jer yang ngajar budak tahfiz nie alamat dia

Yayasan Sekolah Al-Quran Kuala Lumpur
Tingkat 7, Bangunan Wisma Warisan (Heritage House)
Jalan Yap Ah Shak,
50300 Kuala Lumpur.
Tel no : 03-2691 3286
Fax no : 03- 2698 1715

kawan aku ada ngajar kat sana...sesiapa nak belajo pegi la x rugi pun...bayaran percuma...tapi kena ada istiqomah nak belajar la...:D
 

za_xc03

Active Member
Joined
Nov 23, 2007
Messages
1,236
Reaction score
14
Points
25
Sebenarnya untuk belajar MENGAJI banyak tempat nya klu dah berjodoh pasti ke temu tapi aku lebih sukar mencari tempat untuk MENGKAJI AL-QUR'AN
untuk belajar ALIFF pun tak ke temu2 lagi :(( Jika ada forumer di sini yang tahu tempatnya leh la bagi tahu ... terima kasih
 

pokding

Active Member
Joined
Sep 26, 2009
Messages
2,416
Reaction score
20
Points
25
harap ada member yg update maklumat tentang tempat mengaji al qur'an.
 

ratusanRM

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Apr 8, 2007
Messages
22,686
Reaction score
359
Points
131
biasanya kelas-kelas mengaji free kat masjid lengang je #:-S#:-S
 
Sponsored Post
Top
Log in Register