BTC USD 43,025.7 Gold USD 1,749.80
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Karpal Singh: Ketua Pembangkang Perlu Diserahkan Kepada DAP

kursusebizcom

Banned
Joined
Feb 15, 2010
Messages
45
Reaction score
1
Points
11
9ea6c0671fb16d15e9f207d5e340d3e3.gif



http://www.youtube.com/watch?v=3p45awf7-X8

Pengerusi DAP, Karpal Singh, mencabar empat Ahli Parlimen yang keluar Parti Keadilan Rakyat (PKR) tidak menghadiri sidang Dewan Rakyat yang dijadual bermula 15 Mac ini.

dap agm ipoh 170109 karpal singh"Saya mencabar mereka tidak menghadiri sidang Dewan Rakyat kelak bagi membolehkan kerusi dalam Dewan Rakyat dikosongkan," katanya kepada pemberita di Pulau Pinang hari ini.

Katanya, perkara 52 (1) Perlembagaan Persekutuan menetapkan seseorang Ahli Parlimen yang tidak menghadiri sidang Dewan Rakyat selama satu penggal maka jawatan mereka akan gugur secara automatik.

Empat Ahli Parlimen terbabit ialah Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim (Bayan Baru), Tan Tee Beng (Nibong Tebal), Mohsin Fadzil Samsuri (Bagan Serai) dan Zulkifli Nordin (Kulim/Bandar Baru).

Karpal Singh berkata, oleh kerana DAP adalah anggota dalam pakatan pembangkang, beliau menyifatkan mereka sebagai satu keluarga dan berhak mencampuri urusan PKR.

karpal anwar dna 190708"Jika mereka mengatakan pemilihan mereka berdasarkan pilihan rakyat, saya cabar mereka meletak jawatan dan satu pilihan raya (kecil) diadakan untuk membuktikan kemenangan mereka memang dipilih oleh rakyat dan mereka harus ingat, jangan bermegah kerana mereka menang pun atas tiket PKR," katanya.

Ahli Parlimen Bukit Gelugor yakin tiada lagi pemimpin PKR akan keluar parti kerana "pengkhianat" dalam PKR sudah tiada.

"Saya yakin selepas ini tiada lagi yang akan keluar parti walaupun Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, mengakui PKR menghadapi masalah apabila beberapa wakil rakyat keluar parti itu namun saya lihat ia satu proses pembersihan parti," katanya.
 
Last edited:
Sponsored Post

jerung

Active Member
Joined
Jul 14, 2008
Messages
1,464
Reaction score
27
Points
40
dulu kata org Umn...o yang keluar dari umn..o.. tapi ape dah jadi...
suka sangat lah tu....
 

voda

Active Member
Paid Membership
Joined
Feb 23, 2010
Messages
2,322
Reaction score
83
Points
35
aku tak nampak statement yg menyatakan ketua pembangkang perlu diserahkan kpd DAP... :(scam:(scam:(scam

aku pun tgh mcari .. x jupe plak.. :D
 

zanuar

Banned
Joined
Oct 14, 2009
Messages
4,911
Reaction score
114
Points
33
TT buat fitnah ni..xdak kerja TT ni..tamak dosa ka apa TT nih..
 

kursusebizcom

Banned
Joined
Feb 15, 2010
Messages
45
Reaction score
1
Points
11
Karpal Singh memang tak suka Negara Islam.. dulu dia cakap kalau nak negara Islam, langkah mayat dia dulu...
 

mdshamz

Active Member
Joined
Dec 22, 2007
Messages
1,394
Reaction score
24
Points
25

tau sangat...kalau thread jenis camnie,tajuk lain..isi lain...taulaa JAKUN dari forum mana dtg :))
 

kawecool

Active Member
Joined
Nov 8, 2007
Messages
2,482
Reaction score
3
Points
25
Tajuk dan sama dgn artikel..dh dua kali ulang xder pun die suh serahkan kerusi k.pembangkang kpd dap..

TT, len kali tajuk biar sama dgn artikel.
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register