BTC USD 61,281.7 Gold USD 1,792.47
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Santai Kari Ayam Hutan

Bro_Izantie

Legendary Member
Paid Membership
Joined
Mar 15, 2009
Messages
17,073
Reaction score
928
Points
161
Salam...

Sempena petang2 yang sejuk ni lepas hujan kat KL..aku nak brkongsi citer sikit pasal kari ayam hutan...Ahad lepas aku balik melaka...mertua aku masak...fuhhh..ya Allah...memang sedap!!! Syukur atas nikmat pemberian tuhan ni!!!...Aku beli ayam ni rm10 sekor (harga sedara mara hehehe)..beli 2 ekor..kecik jer tapi cukup la 10 org makan..Rasa dagingnya bagi aku daging ayam paling sedap dalam dunia!!!..Manis...Nikmat (kunyah sambil pejam mata..menghayati...)

Ayam hutan memang susah ditangkap...tp bagi yang pakar, dengan izinNya, takder halangan..menyauk, menjerat dan meracik adalah caranya. Haiwan yg trlindung oleh undang2...tp kalau dah rezeki, sapa nak tolak kan? hehehe...Pendek kata, cuba la kalau ada rezeki..memang sedap!!!:D:D:D


KARI AYAM HUTAN
gulai-ayam-hutan-1.jpg

NI LA RUPA BELIAU DAN RAKAN2NYA​

resize-of-ayam-hutan.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=Z2XIFI2Nr4g
 
Last edited:
Sponsored Post

Bro_Izantie

Legendary Member
Paid Membership
Joined
Mar 15, 2009
Messages
17,073
Reaction score
928
Points
161
Bagi penggemar2 kari mcm aku..aku kategorikan kari ni NO 1!!!
 

Photofast

Active+ Member
Joined
Jul 16, 2010
Messages
4,646
Reaction score
31
Points
30
adalah lebih elok thread nih kalu disertakan dengan resepi ayam tersebut
 

lilbee

Active+ Member
Joined
Nov 13, 2009
Messages
4,801
Reaction score
10
Points
25
TT buat aku lapar le pulak..
seb baik kat pantri ada nasi lemak..
makan dulu..
 

DDos

Legendary Member
Joined
Nov 7, 2007
Messages
14,111
Reaction score
690
Points
166
kat kampung aku byk ni, kat klate, kekadang masa bawa moto , berdesup melintas jalan....
 

Bro_Izantie

Legendary Member
Paid Membership
Joined
Mar 15, 2009
Messages
17,073
Reaction score
928
Points
161
adalah lebih elok thread nih kalu disertakan dengan resepi ayam tersebut

resepinya mcm kari biasa...cuma masukan jer daging ayamnyer...cuma yg special, mertua aku buat rempah kari buatan sendiri..huuhuuhu
 

Duffayoi14

Legendary Member
Joined
Jul 9, 2010
Messages
10,449
Reaction score
138
Points
123
Perrrgggghhhhh.....ayam hutan...toksah ckp la...mmg sedap, lagi sedap dr ayam kampung...

kat kg bapak aku ada bela sekor, dah jinak, kasi lepas je...kawin dgn ayam kampung dpt anak, makan :)):)paid:)cgrock terbaik beb!!!!
 

lilbee

Active+ Member
Joined
Nov 13, 2009
Messages
4,801
Reaction score
10
Points
25
yang aku tau ayam ni garang nak mampuih..
ada sekali terlepas masuk pagar umah aku, aku kejar dia sampai pagar belakang, sekali pagar belakang tutup lak..
dia brake, pusing kat aku, pastu terus kejar aku..
hampeh punya ayam hutan..
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register