Kapal tentera Malaysia patah cubaan lanun Somalia

CG Sponsors




Dellyx

Fun Poster
Joined
Aug 15, 2008
Messages
863
Reaction score
7
Points
15
KUALA LUMPUR 1 Jan. – Sebuah kapal perang Malaysia, KD Inderasakti berjaya menghalang lanun Somalia daripada merampas sebuah kapal tangki minyak milik India hari ini.

Ini merupakan kali kedua tentera laut Malaysia berjaya menghalang lanun Somalia dari merampas kapal yang melalui Teluk Aden dengan kali pertama pada 18 Disember lalu membabitkan kapal China.

Kapal tangki minyak India itu dilaporkan dalam perjalanan ke Terusan Suez sebelum diserang pada pukul 11.37 pagi waktu Malaysia.

Menurut ketua pusat laporan kegiatan lanun Biro Maritim Antarabangsa, Noel Choong, serangan itu membabitkan dua bot milik lanun tersebut. - AFP
 
Sponsored Post

kawecool

Active Member
Joined
Nov 8, 2007
Messages
2,482
Reaction score
3
Points
25
yeah..ni baru laksamana MAlaya..
 

EzY-eLoaD

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Aug 1, 2008
Messages
12,747
Reaction score
18
Points
115
tahniah pasukan tentera laut malaysia
 

sconsult

CG Top Poster Club
Joined
Dec 10, 2007
Messages
22,646
Reaction score
656
Points
161
Tahniahlah... Malaysia Boooooleyyyyy
 

CrusheD_LameR

Moderator
Joined
Dec 25, 2007
Messages
1,308
Reaction score
72
Points
30
maksudnya lanun tidak ditangkap lah?dan mereka berfungsi hanya untuk memastikan takde kapal dirampas ke?kalau macm ni rasa mereka hanya escort saje lah?

kalau kapal dah kene escort ngan tentera....sape berani nak rampas kapal lagi?huhu..
 

Kayzen

Fun Poster
Joined
Nov 22, 2007
Messages
373
Reaction score
3
Points
15
syabas pasukan keselamatan malaysia
 

mattop

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Mar 20, 2007
Messages
12,396
Reaction score
10
Points
115
Alhamdulillah.... :D
 

adioz88

Super Active Member
Joined
Jun 15, 2008
Messages
6,659
Reaction score
11
Points
65
berita baik unduk didengar
China pun sekarang dah hantar navy diorang ke sana
Kali pertama sejauk beratus2 tahun china tak hantar armada perang ke sana
 
Sponsored Post
Top
Log in Register