Kapal kita ditawan lagi (Kena Lagi!)

CG Sponsors




Dellyx

Fun Poster
Joined
Aug 15, 2008
Messages
863
Reaction score
7
Points
15
KUALA LUMPUR 17 Dis. – Sebuah kapal tunda dan tongkang milik dua syarikat swasta negara ini bersama 11 anak kapal warga Indonesia yang dalam perjalanan pulang ke Malaysia ditawan sekumpulan lanun Somalia di perairan Yemen semalam.

Kedua-dua kapal tersebut yang tidak membawa sebarang muatan ditawan kira-kira pukul 7.15 pagi waktu tempatan (12.15 tengah hari waktu Malaysia) sebelum dibawa masuk ke perairan Somalia.

Setiausaha Majlis Keselamatan Negara (MKN), Datuk Muhamad Hatta Abdul Aziz berkata, Beliau bagaimanapun enggan mendedahkan nama kedua-dua syarikat tersebut atas tujuan keselamatan.

“Setakat ini belum ada tuntutan daripada pihak lanun berhubung penawanan dua kapal tersebut. Kita baru dimaklumkan mengenai perkara ini (ditawan lanun Somalia),” katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

‘Gempur lanun Somalia’

NEW YORK 17 Dis. – Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) semalam buat kali pertama memberi kuasa kepada negara-negara yang memerangi kegiatan lanun dekat pantai Somalia untuk melancarkan serangan darat dan udara ke atas kubu lanun di negara itu.

**** pergh tiba masanya tentera mesia gi berperang.. bukan gi antar duit je hahaha
 
Sponsored Post

fine net

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Apr 5, 2007
Messages
43,404
Reaction score
338
Points
136
lanun tu islam...x yah la perang..die nk cari duit tu..mgkin ade kaitan dgn taliban...
 

atlantis

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Feb 3, 2008
Messages
35,221
Reaction score
767
Points
161
sebelum ni tak leh nampak ek kapal lanun tu ?
 

MoshedFX

Super Active Member
Platinum Member
Joined
Nov 15, 2007
Messages
8,374
Reaction score
89
Points
70
lanun tu islam...x yah la perang..die nk cari duit tu..mgkin ade kaitan dgn taliban...
rasanya matlamat tak halalkan cara!! buat cemar imej Islam jer...


serang jer!! yg US dok tggu apa lagi? kata nk perang ngan pengganas? pegi la..patutnyer bush kne jer baling kasut ritu..apsal la tak kne...adehhhhh:mad::mad:
 

fine net

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Apr 5, 2007
Messages
43,404
Reaction score
338
Points
136
rasanya matlamat tak halalkan cara!! buat cemar imej Islam jer...


serang jer!! yg US dok tggu apa lagi? kata nk perang ngan pengganas? pegi la..patutnyer bush kne jer baling kasut ritu..apsal la tak kne...adehhhhh:mad::mad:
aku rase die terpakse tu..ye ar nk wt ape semua susah..klu taliban nk kuar2 gi tmpt lain msti kene tangkap pnye.tu yg die wt mcm tu..US takut sbnrnye...klu kene ari mmg cap tapak kasut la..:))
 

Dellyx

Fun Poster
Joined
Aug 15, 2008
Messages
863
Reaction score
7
Points
15
masa untuk hantar sukoi dan kapal selam mesia.. ekekek
 

gambate

Permanently Banned - Multiple ID
Joined
Nov 9, 2007
Messages
6,761
Reaction score
101
Points
73
lanun tu islam...x yah la perang..die nk cari duit tu..mgkin ade kaitan dgn taliban...
betul..Islam negara dieorang porak peranda..economy tak ada..itu pasal merompak..aku pun kecian gak#:-S
 

AlchemisT

Permanently Banned - , Newbie hacker password stea
Joined
Feb 19, 2008
Messages
11,718
Reaction score
328
Points
131
anta aku pun bole hehehe
 
Sponsored Post
Top
Log in Register