Kanak-kanak 5 tahun pecah usus disepak nenek saudara

CG Sponsors




hiduprakyat

Active+ Member
Joined
Dec 6, 2010
Messages
2,843
Reaction score
213
Points
33
ARIFAI bercakap pada sidang media kes penderaan kanak-kanak perempuan di Balai Polis Rawang. FOTO Mahzir Mat Isa


Rawang: Disepak, ditendang sehingga usus pecah. Itu perbuatan tidak berperikemanusiaan terhadap kanak-kanak perempuan yang maut didera nenek saudaranya, 30 Disember lalu.

Mangsa berusia 5 tahun dipercayai diperlakukan sedemikian oleh suspek yang juga warga Indonesia berusia 55 tahun sejak tinggal bersama pada 2017.

Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Arifai Tarawe berkata, mangsa ditemui tidak sedarkan diri oleh ibu saudaranya di rumah mereka di Kampung Sungai Chinchin jam 7 malam sebelum menghubungi ambulans.

Menurutnya, hasil pemeriksaan mengesahkan mangsa sudah meninggal dunia sebelum mayatnya dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk bedah siasat.

Katanya, bedah siasat yang dijalankan hari berikutnya mendapati mangsa maut akibat kecederaan pada ususnya yang pecah dipercayai kerana didera.

"Keluarga mangsa pada mulanya mendakwa mangsa mengalami sakit perut dan muntah sebelum ditemui tidak sedarkan diri di ruang tamu selain enggan membuat bedah siasat.

"Berdasarkan keputusan bedah siasat itu, polis menahan enam individu masing-masing tiga lelaki dan tiga wanita berusia 25 hingga 55 tahun termasuk suspek utama yang juga nenek saudara mangsa untuk siasatan lanjut.

"Pemeriksaan lanjut juga menemui kesan parut lama tubuh mangsa dicucuh dengan ubat nyamuk yang dibakar," katanya dalam sidang media di Balai Polis Rawang, di sini, hari ini.

Katanya, sebelum ini polis mengklasifikasikan kes sebagai mati mengejut sebelum membuka siasatan sebagai kes bunuh kerana terdapat unsur jenayah pada mangsa.

Beliau berkata, hasil siasatan lanjut tidak menolak kemungkinan suspek mendera mangsa yang tidak mampu berjalan dan berdiri kerana sering buang air besar tanpa sedar.

"Mangsa juga mempunyai rekod penyakit lebihan cecair dalam otak selain pernah menjalani pembedahan namun mampu bertutur dengan baik.

"Bapa mangsa yang tinggal bersama dipercayai tidak menyedari kejadian menimpa anaknya kerana bekerja sebagai pemandu lori dan sering tiada di rumah," katanya.

Katanya, semua suspek ditahan 1 Januari lalu kini direman selama enam hari sehingga 7 Januari ini untuk siasatan lanjut mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.


== hmetro
 
Sponsored Post

Penbiru

CG Top Poster Club
Joined
Jan 12, 2008
Messages
21,430
Reaction score
2,520
Points
201
hukum bunuh terus lah...jgn bicara lagi....buang masa
 

TT

CG Super Hardcore Club
Joined
Jan 13, 2009
Messages
154,271
Reaction score
21,163
Points
1,671
bole plak pakat xnk post mortem
 

Kelulut madu

Fun Poster
Joined
May 1, 2018
Messages
813
Reaction score
103
Points
33
Tembak kepala je suspek ni...menyusahkan org
Buang duit masa lokap penuh bela depa ni
 

lau_kau

Super Active Member
Joined
Aug 2, 2007
Messages
9,704
Reaction score
1,172
Points
151
Ya Allah sedih betul dengar kisah mcm nie
 

dloanman

CG Top Poster Club
Joined
Apr 15, 2012
Messages
24,094
Reaction score
1,865
Points
206
sampai hati buek cmtu kek anak2 kecik... anak2 kecik ni klu dio nakal2 buek perangai, ubat dio ialah peluk & pujuk baik2 ajo, nanti lembut lah dio

budak2 kecik ni nk perhatian & kasih syg...

bukan pukul terajang sikso beduk sampai lembik
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
290,451
Reaction score
12,168
Points
2,376
sampai hati buek cmtu kek anak2 kecik... anak2 kecik ni klu dio nakal2 buek perangai, ubat dio ialah peluk & pujuk baik2 ajo, nanti lembut lah dio

budak2 kecik ni nk perhatian & kasih syg...

bukan pukul terajang sikso beduk sampai lembik
boto dah tu jang
kono peluk yo
nak kan perhatian
den xleh la kes2 gini
sedih raso
 

fms

CG Top Poster Club
Joined
Feb 10, 2007
Messages
20,670
Reaction score
362
Points
141
budak ni sakit..
sbb tu diorg ni malas nak jaga..elok laa meninggal muda dari dikelilingi org x berhati perut..
 

hiduprakyat

Active+ Member
Joined
Dec 6, 2010
Messages
2,843
Reaction score
213
Points
33
Kes dera cucu sampai pecah usus, nenek direman seminggu lagi

Kes dera cucu sampai pecah usus, nenek direman seminggu lagi


SELAYANG: Nenek saudara kepada kanak-kanak berusia 5 tahun yang meninggal dunia 30 Disember lepas dipercayai disepak dan dipijak sehingga usus pecah, disambung reman seminggu lagi.

Perintah reman dikeluarkan Majistret Selayang, Nik Mohd Fadli Nik Azlan sehingga 13 Januari depan.

Perintah reman ke atas suspek berusia 55 tahun ini sepatutnya tamat hari ini namun polis memohon sambungan reman bagi meneruskan siasatan lanjut.

Semalam, Ketua Polis Daerah Gombak ACP Arifai Tarawe berkata, mangsa dipercayai diperlakukan sedemikian oleh suspek, yang juga warga Indonesia berusia 55 tahun, sejak mereka tinggal bersama pada 2017 di Kampung Sungai Chinchin.

Mangsa ditemui tidak sedarkan diri oleh ibu saudaranya pada jam 7 malam 30 Disember lepas, yang seterusnya menghubungi ambulans.

Hasil bedah siasat yang dijalankan mendapati mangsa maut akibat kecederaan pada ususnya yang pecah dipercayai kerana didera.

Keluarga mangsa pada mulanya mendakwa mangsa mengalami sakit perut dan muntah sebelum ditemui tidak sedarkan diri di ruang tamu selain enggan membuat bedah siasat.

Polis turut enam individu masing-masing tiga lelaki dan tiga wanita berusia 25 hingga 55 tahun termasuk suspek utama untuk siasatan lanjut.

Pemeriksaan lanjut juga menemui kesan parut lama tubuh mangsa dicucuh dengan ubat nyamuk yang dibakar serta kesan rotan.
Kes disiasat di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan bagi kesalahan membunuh.


== astro awani
 

GeeKaDoY

Fun Poster
Joined
Feb 12, 2008
Messages
644
Reaction score
89
Points
30
budak ni sakit..
sbb tu diorg ni malas nak jaga..elok laa meninggal muda dari dikelilingi org x berhati perut..
Jaminan Syurga buatmu adik... Beruntung... Insyallah... Dah orang sekeliling tak mahu ikut... pergi dulu lah...
 
Sponsored Post
Top
Log in Register