Kami tak ambil dadah - Jinbara

CG Sponsors




eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
EKORAN tersalah laporan kononnya salah seorang anggota kumpulan mereka ditahan di selatan Thailand kerana positif dadah, grup rock terkenal yang menggelarkan diri mereka, Jinbara mula disalah tafsir, lantas tohmahan jahat mula menerjah satu persatu.

Marah, kesal, bengang, kecewa dan barangkali bermacam lagi perasaan lain yang sukar digambarkan dengan kata-kata, saat ngeri itulah yang terpaksa dijalani lima pemuda yang menaungi grup ini.

Dan perkara itu sudah semestinya memberi impak yang lebih mendalam kepada individu 'dikatakan' disabit kesalahan tidak pernah sesekali atau minta dijauhi dilakukan dalam hidup iaitu Cepot yang merupakan pemain gitar dan vokal kedua Jinbara.

Kepada pihak media, Cepot atau nama lengkap Mohammad Jeffrry Johari beria menumpahkan emosi yang dipendam selama ini akibat berita kurang tepat yang ditafsir mampu menconteng arang ke muka.

Bahkan, dia beria-ria mahu memperbetulkan segenap tanggapan buruk daripada khalayak terhadap diri dan Jinbara ."Saya sedar masyarakat luar sana memandang serong kepada saya setelah berita itu disebarkan, lebih-lebih lagi dalam kumpulan ini, orang tahu Cepot memiliki rambut paling panjang.

"Dengan perasaan jujur dan ikhlas, saya dah maafkan kepada sesiapa yang pernah tuduh saya terlibat dalam kegiatan yang tidak bermoral ini.

"Cuma saya masih tak dapat lupakan apabila reputasi Jinbara mulai tercalar gara-gara insiden ini lebih-lebih lagi nama grup ini meliputi banyak perkara termasuk bisnes," bicaranya dalam nada yang sarat rasa kekesalan.

Kata Cepot lagi, Jinbara bukan sekadar representatif dalam mempersembah karya dan produk muzik dalam arena seni ini, sebaliknya grup ini memiliki matlamat sendiri dalam melebarkan sayap mereka ke tahap lebih teratas.

"Kami akui nama Jinbara terjejas disebabkan perkara yang melanda ini. Jinbara ada perniagaan sendiri dan kami menjalankan bisnes rumah penginapan, menternak kambing, memelihara ikan dan menjual makanan.

Akhbar nie pun satu hal juga..suka siar berita separuh2 buat orang meneka dalam kesamaran..
 
Sponsored Post

anida80

Active+ Member
Joined
May 1, 2008
Messages
2,936
Reaction score
9
Points
25
media memang...suka laga2kan org je keje..sebar pitnah
 

aidiryatim

Legendary Member
Joined
Dec 25, 2006
Messages
14,011
Reaction score
22
Points
120
jauhi LAH dr najiS dadah..perosak masyarakat:D
 

klon8504

Super Active Member
Joined
Jun 21, 2008
Messages
5,110
Reaction score
6
Points
65
mugkin salah paham je kot agak nye.
 

tudung87

Legendary Member
Joined
May 30, 2008
Messages
12,870
Reaction score
69
Points
120
siannye klo tesalah...
apa lagi akhbar, mintak maaap cepattttttttttttttttttt...........
 

brozul

Super Active Member
Joined
Jun 11, 2008
Messages
8,469
Reaction score
28
Points
70
saman tk boleh ke?
biar padan muka....
 

Gila Komik

Banned
Joined
Apr 1, 2008
Messages
24,363
Reaction score
3
Points
115
x semesti nye yg terlibat gan rock scene ni amik dadah
 

brozul

Super Active Member
Joined
Jun 11, 2008
Messages
8,469
Reaction score
28
Points
70
asal rmbt pnjg di tuduh dadah...
ksian la...
 

Pelesit Api Malaya

Active+ Member
Joined
Oct 20, 2008
Messages
2,549
Reaction score
162
Points
33
asal rmbt pnjg di tuduh dadah...
ksian la...
A'alah... Dlu gua pun rambut pjng... Gua pun kena tuduh amik pit... Tp, skang, gua dh botak cukur kapla cam nak gi haji pun... gua masih diperingkat tuduhan... :D
 

brozul

Super Active Member
Joined
Jun 11, 2008
Messages
8,469
Reaction score
28
Points
70
A'alah... Dlu gua pun rambut pjng... Gua pun kena tuduh amik pit... Tp, skang, gua dh botak cukur kapla cam nak gi haji pun... gua masih diperingkat tuduhan... :D
sabar2...amy seacrh ok jer....:)paid
 
Sponsored Post
Top
Log in Register