Kalau x couple, camna nak cari calon isteri/laki..??

CG Sponsors




rajakamil

Fun Poster
Joined
Oct 7, 2008
Messages
179
Reaction score
5
Points
15
Siapa ada jawapan bagi soalan di atas?
 
Last edited:
Sponsored Post

SOUL86F

Legendary Member
Joined
Jan 22, 2008
Messages
10,969
Reaction score
115
Points
123
lu pikirla sendiri bak kata nabil :)):))
 

awok!

Active Member
Joined
Dec 7, 2008
Messages
1,498
Reaction score
57
Points
30
Currently Active Users Viewing This Thread: 2 (2 members and 0 guests)
awok!, ahib0205

ape cdgn ahib plak...
kan ahib ni boleh dkatekjan pakar dlm bab2 cenggini
 

notrexdame

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Apr 26, 2008
Messages
76,139
Reaction score
63
Points
525
bg duit kat agen cari jodoh...
 

king_diamond

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Sep 3, 2008
Messages
10,160
Reaction score
359
Points
131
Dalam istilah merisik.....selalunya orang-orang tua ni lebih mengerti dan mahir.

Boleh saja berkapel dengan syarat ikut syara', tak salah kalau sekadar nak kenal-kenal.

Kapel sebelum menikah dengan selepas bernikah ni lain sangat-sangat, tak akan sama, kerana, sebelum kita memiliki seseorang tu, kita tak akan menunjukkan 'rupa' sebenar kita, banyak yang kita hijabkan dari pasangan kita.

Apa yang penting ialah, jika ada pegangan agama yang kukuh, insyaallah rumahtangga bahagia, walaupun ianya pilihan ibu bapa.

Berkapel dalam ertikata yang betul2 ikut syarak lah, asalkan jaga batas2 Islam, kalau nak suruh orang merisik pun boleh jugak, itu lebih baik.

 

ahib0205

Legendary Member
Joined
Nov 18, 2007
Messages
19,329
Reaction score
740
Points
166
Siapa ada jawapan bagi soalan di atas?
Jazakallah dengan hanya soalan ni macam-macam kita boleh bincang :)

Sama-sama kita cuba manfaatkan :)

Soalan yang di ajukan: Kalau x couple, camna nak cari calon isteri/laki..??

#:-S

Jawapan: kena couple jugak. tunang dulu biar lama-lama baru tau serasi ke tak.... :-?

wallahu a'lam


P/s: jawapan reverse sikologi beb :)paid
 

rajakamil

Fun Poster
Joined
Oct 7, 2008
Messages
179
Reaction score
5
Points
15
Jazakallah dengan hanya soalan ni macam-macam kita boleh bincang :)

Sama-sama kita cuba manfaatkan :)

Soalan yang di ajukan: Kalau x couple, camna nak cari calon isteri/laki..??

#:-S

Jawapan: kena couple jugak. tunang dulu biar lama-lama baru tau serasi ke tak.... :-?

wallahu a'lam


P/s: jawapan reverse sikologi beb :)paid
erm, kiranya kena couple lah juga yer ;)
Boleh ek jalan berdua-duaan?
Konfius ar, sebab ada orang kata , ulama kata kapel haram.

Kapel yang macam mana tak haram tu?
 
Sponsored Post
Top
Log in Register