BTC USD 56,873.1 Gold USD 1,765.92
Time now: Jun 1, 12:00 AM

kalau pasang cd baca quran ,pahala dapat kpd siapa?

Sponsored Post

cashman

Fun Poster
Messages
672
Joined
Oct 5, 2010
Messages
672
Reaction score
107
Points
23
subhanallah..masyallah...

kejap lagi diorang akan mintak dalil la tu..

Shekh..awat u phobia sgt dgn dalil?

1 of the reasons ugama Islam special dr ugama lain adalah kerana dalil.

Tgk imam mazhab besar yg 4, bila nak keluarkan apa2 pendapat, mereka pakai dalil..bukan ikut akal semata2.

Tgk kitab wahyu Allah. Allah Taala provide dalil setelah Dia beritahu sesuatu..ie selepas beritahu da'wa Surah, Allah akan bagi dalil (samada dalil 'aqli, naqli or wahyi)

Allahu'alam
 
Last edited:

cashman

Fun Poster
Messages
672
Joined
Oct 5, 2010
Messages
672
Reaction score
107
Points
23
subhanallah..masyallah...

kejap lagi diorang akan mintak dalil la tu..

Shekh..awat u phobia sgt dgn dalil?

1 of the reason ugama Islam special dr ugama lain adalah kerana dalil.

Tgk imam mazhab besar yg 4, bila nak keluarkan apa2 pendapat, mereka pakai dalil..bukan ikut akal semata2.

Tgk kitab wahyu Allah. Allah Taala provide dalil setelah Dia beritahu sesuatu..ie selepas beritahu da'wa Surah, Allah akan bagi dalil (samada dalil 'aqli, naqli or wahyi)

Allahu'alam

Contoh:

Al-Baqarah:21 - Wahai sekalian manusia! Sembahlah (perhambakanlah diri) kepada Tuhan kamu yang telah menciptakan kamu dan orang-orang yang terdahulu daripada kamu, supaya kamu (menjadi orang-orang yang) bertaqwa.

Da'wa (maksud Surah diturunkan) yg pertama bagi AlBaqoroh:
Wahai sekalian manusia! Sembahlah (perhambakanlah diri) kepada Tuhan kamu

Dalil:
yang telah menciptakan kamu dan orang-orang yang terdahulu daripada kamu,

Natijah:
supaya kamu (menjadi orang-orang yang) bertaqwa

Allahua'lam
 

underscore

Legendary Member
Messages
12,008
Joined
Sep 20, 2008
Messages
12,008
Reaction score
4,432
Points
206
Download secara haram. Bukan setakat tak dapat pahala tapi dapat dosa mencuri.
 

Mata_Pena

Forum Troll, Multiple ID Cricket
Messages
5,397
Joined
Oct 22, 2008
Messages
5,397
Reaction score
1,864
Points
141
Download secara haram. Bukan setakat tak dapat pahala tapi dapat dosa mencuri.
Pemilik bacaan quran tu boleh saman yg tukang download tu atas hak copyright ke?

Siapa je yg pernah buat mcm tu?
 

pijoe

Legendary Member
Messages
13,525
Paid Membership
Joined
Jun 11, 2008
Messages
13,525
Reaction score
1,387
Points
231
Download secara haram. Bukan setakat tak dapat pahala tapi dapat dosa mencuri.
tak pernah aku jumpa mp3 quran dari qari mana2 pun ada copyrite...
 

underscore

Legendary Member
Messages
12,008
Joined
Sep 20, 2008
Messages
12,008
Reaction score
4,432
Points
206
tak pernah aku jumpa mp3 quran dari qari mana2 pun ada copyrite...

Kebanyakan ada sebab dia baca kat studio rakaman.
 

Attachments

  • Screenshot_20210419_192154.jpg
    Screenshot_20210419_192154.jpg
    348.5 KB · Views: 3
Sponsored Post
Top
Log in Register