BTC USD 41,575.4 Gold USD 1,813.62
Time now: Jun 1, 12:00 AM

kalau hangpa perasanlah..

tirani

Active+ Member
Joined
Jul 23, 2007
Messages
2,639
Reaction score
3
Points
25
aku bukannya apa..kadang2 masa aku dok boh minyak tu apa rasa lain mcm aja kadar/jumlah isipadu minyak yg aku isi kat moto aku ni ha..kalau dulu masa minyak harga 1 liter RM1.92 kalau aku isi RM5 dah penuh tp sejak kerajaan prihatin BN ni menaikkan minyak sampai RM2.70 seliter aku kena isi dekat RM9 baru penuh tangki moto aku..

Dan dengan kerajaan prihatin ini juga pada tahun ini sebanyak EMPAT KALI depa bok turun harga (23 Ogos, 24 Sept, 15 Okt dan 1 Nov) dan harga terakhir RON92 (ni myk yg aku pakai) dengan harga RM2.05 seliter. Apa yg aku perasan wpun harga dah turun tp bila aku isi myk penuh aku masih lagi kena isi sampai RM8.00 baru betoi2 penuh..

Menjadi persoalan aku juga..adakah minyak la ni yg kata 1 liter RM2.15 bagi RON 97 dan RM2.05 bagi RON92 adalah tepat dengan nilai yg kita bayaq.. dah la kalau nak ikut harga myk kat pasaran dunia http://www.opec.org/home/ maka harga myk kat Malaysia ni dalam RM1.60 aja.. kita perasan dak..kita terlebih byq setiap kali beli myk.. hampeh toi depa ni..:(scam
 
Sponsored Post

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
aku macam biasa saja cuma yang aku perasan lepas aku tukaq dari Petronas ke Shell memang lebih KM yang dapat
 

ezis2u

Super Active Member
Joined
Aug 1, 2008
Messages
9,747
Reaction score
22
Points
75
aku macam biasa saja cuma yang aku perasan lepas aku tukaq dari Petronas ke Shell memang lebih KM yang dapat

yang nih aku perasan klu compare qty. minyak shell ngan petronas memang ada beza klu tak caya korang beli minyak petronas rm2 bubuh dalam botol pastu beli minyak shell lak rm2 bubuh dalam botol gak, comparekan qty. yang korang dapat...
 

tirani

Active+ Member
Joined
Jul 23, 2007
Messages
2,639
Reaction score
3
Points
25
hehe..aku dok cerita.konpius pasai kadar isi padu dia..bukan myk mana yg power..apa pun bincang aje lah.. janji pasai minyak..aku pakai ESSO..point dia lebih byk..nanti bleh tukaq dgn beras..hehe..
 

arulgit

Active Member
Joined
Jan 6, 2007
Messages
2,061
Reaction score
13
Points
25
aku bukannya apa..kadang2 masa aku dok boh minyak tu apa rasa lain mcm aja kadar/jumlah isipadu minyak yg aku isi kat moto aku ni ha..kalau dulu masa minyak harga 1 liter RM1.92 kalau aku isi RM5 dah penuh tp sejak kerajaan prihatin BN ni menaikkan minyak sampai RM2.70 seliter aku kena isi dekat RM9 baru penuh tangki moto aku..

Dan dengan kerajaan prihatin ini juga pada tahun ini sebanyak EMPAT KALI depa bok turun harga (23 Ogos, 24 Sept, 15 Okt dan 1 Nov) dan harga terakhir RON92 (ni myk yg aku pakai) dengan harga RM2.05 seliter. Apa yg aku perasan wpun harga dah turun tp bila aku isi myk penuh aku masih lagi kena isi sampai RM8.00 baru betoi2 penuh..

Menjadi persoalan aku juga..adakah minyak la ni yg kata 1 liter RM2.15 bagi RON 97 dan RM2.05 bagi RON92 adalah tepat dengan nilai yg kita bayaq.. dah la kalau nak ikut harga myk kat pasaran dunia http://www.opec.org/home/ maka harga myk kat Malaysia ni dalam RM1.60 aja.. kita perasan dak..kita terlebih byq setiap kali beli myk.. hampeh toi depa ni..:(scam

mgkn ko pam wktu angin byk kot bro..
pam la diawal wktu pagi2.kompom penuh :D
 

abg_boyot

Fun Poster
Joined
Jul 2, 2008
Messages
913
Reaction score
0
Points
15
assalammualaikum bro..kwn penah dtg bawak balang makmal yang ade sengat isipadu..kwn start isi jek kdg2 ade stesen minyak kat area kulai main bangsat gak..harge dgn isipadu tak sama..paham2 jelah technician die adjust preasure..sepatutnye setting tekanan pam minyak ade yang pantau utk melindungi hak2 para pembeli minyak..ape tak untung ke bukak pam minyak punye stesyen..?
 

BOCK

Legendary Member
Joined
Sep 3, 2007
Messages
17,851
Reaction score
59
Points
120
aku bukannya apa..kadang2 masa aku dok boh minyak tu apa rasa lain mcm aja kadar/jumlah isipadu minyak yg aku isi kat moto aku ni ha..kalau dulu masa minyak harga 1 liter RM1.92 kalau aku isi RM5 dah penuh tp sejak kerajaan prihatin BN ni menaikkan minyak sampai RM2.70 seliter aku kena isi dekat RM9 baru penuh tangki moto aku..

Dan dengan kerajaan prihatin ini juga pada tahun ini sebanyak EMPAT KALI depa bok turun harga (23 Ogos, 24 Sept, 15 Okt dan 1 Nov) dan harga terakhir RON92 (ni myk yg aku pakai) dengan harga RM2.05 seliter. Apa yg aku perasan wpun harga dah turun tp bila aku isi myk penuh aku masih lagi kena isi sampai RM8.00 baru betoi2 penuh..

Menjadi persoalan aku juga..adakah minyak la ni yg kata 1 liter RM2.15 bagi RON 97 dan RM2.05 bagi RON92 adalah tepat dengan nilai yg kita bayaq.. dah la kalau nak ikut harga myk kat pasaran dunia http://www.opec.org/home/ maka harga myk kat Malaysia ni dalam RM1.60 aja.. kita perasan dak..kita terlebih byq setiap kali beli myk.. hampeh toi depa ni..:(scam

hmm itu arr ..... letak kat celah gigi sape duit duit kita tuh :D
 

private_eye217

Active+ Member
Joined
Aug 12, 2008
Messages
2,724
Reaction score
47
Points
30
xtau plak aku..
aku isi minyak mtr rm5 lagi sikit je nak penuh..
mtr apa hang pakai..
tank besaq kot
 

faizextreme

Active+ Member
Joined
Aug 1, 2008
Messages
3,044
Reaction score
3
Points
25
assalammualaikum bro..kwn penah dtg bawak balang makmal yang ade sengat isipadu..kwn start isi jek kdg2 ade stesen minyak kat area kulai main bangsat gak..harge dgn isipadu tak sama..paham2 jelah technician die adjust preasure..sepatutnye setting tekanan pam minyak ade yang pantau utk melindungi hak2 para pembeli minyak..ape tak untung ke bukak pam minyak punye stesyen..?

klu cmni kira dah men bgsat la:mad::mad::mad:
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register