BTC USD 49,357.9 Gold USD 1,783.44
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Kajian kemungkinan Laluan Rel Pantai Timur sedang dilaksanakan

alisha_qistina

Super Active Member
Messages
6,412
Joined
Jun 27, 2008
Messages
6,412
Reaction score
257
Points
81
KUALA LUMPUR - Kajian Kemungkinan Laluan Rel Pantai Timur sedang dilaksanakan oleh Majlis Pembangunan Wilayah Ekonomi Pantai Timur (ECER) bagi meningkatkan sistem pengangkutan keretapi di kawasan berkenaan.

Timbalan Menteri Pengangkutan, Datuk Abdul Rahim Bakri berkata, kajian itu meliputi kajian sambungan rel antara Lembah Klang-Mentakab-Kuantan-Kuala Terengganu-Kota Baharu.

"Hasil kajian ini kelak akan membolehkan kerajaan menentukan larasan landasan serta bentuk perkhidmatan keretapi yang akan dilaksanakan di Pantai Timur nanti," katanya ketika menjawab soalan Senator Fatimah Hamat di Dewan Negara, hari ini.

Fatimah ingin tahu sama ada kerajaan bercadang membuat kajian kemungkinan untuk mengadakan perkhidmatan keretapi ke Terengganu dan menyambungkan ke rangkaian perkhidmatan keretapi sedia ada di Pahang dan Kelantan. -Bernama
 
Sponsored Post

gOdFeLLa

Senior Member, InstaForex Official, Introducing Br
Messages
9,441
Paid Membership
Joined
Jan 4, 2007
Messages
9,441
Reaction score
401
Points
81
KUALA LUMPUR - Kajian Kemungkinan Laluan Rel Pantai Timur sedang dilaksanakan oleh Majlis Pembangunan Wilayah Ekonomi Pantai Timur (ECER) bagi meningkatkan sistem pengangkutan keretapi di kawasan berkenaan.

Timbalan Menteri Pengangkutan, Datuk Abdul Rahim Bakri berkata, kajian itu meliputi kajian sambungan rel antara Lembah Klang-Mentakab-Kuantan-Kuala Terengganu-Kota Baharu.

"Hasil kajian ini kelak akan membolehkan kerajaan menentukan larasan landasan serta bentuk perkhidmatan keretapi yang akan dilaksanakan di Pantai Timur nanti," katanya ketika menjawab soalan Senator Fatimah Hamat di Dewan Negara, hari ini.

Fatimah ingin tahu sama ada kerajaan bercadang membuat kajian kemungkinan untuk mengadakan perkhidmatan keretapi ke Terengganu dan menyambungkan ke rangkaian perkhidmatan keretapi sedia ada di Pahang dan Kelantan. -Bernama

buat la cepat2 sikit...
senang aku nak traveling ke KL :))
 

nina76

Fun Poster
Messages
810
Joined
Sep 22, 2007
Messages
810
Reaction score
2
Points
15
ye lah, buat cepat2...kesian ayah sy, last weekend dtg kl, katanye nk cuba2 naik keretapi....12 jam perjalanan dr tanah merah, kol 7 pagi bila smpi kt stesen seremban, telepon sy katanye trip ni last naik keretapi, serik...tk berubah sejak zaman 70an masa dia muda2 dulu.......dh le beli tiket to & fro...ahad mlm, kena naik lagi....
 

theskems

Fun Poster
Messages
209
Joined
Nov 19, 2008
Messages
209
Reaction score
4
Points
15
highway pun sampai sekarang tak siap2.. balik ganu asyik jam je start dari cherating tuh.. ikut jalan dalam pun sama jer.. one lane each way..
 
Sponsored Post
Top
Log in Register