Kain rentang Zahid letak jawatan: UMNO Seremban nafi terlibat

CG Sponsors




kopirait

CG Top Poster Club
Top Poster #3
Joined
Apr 18, 2010
Messages
37,167
Reaction score
2,607
Points
206
web-Letak-jawatan-WhatsApp-Image-2021-01-25-at-2.59.18-PM.jpeg


SEREMBAN: UMNO Bahagian Seremban menafikan terlibat dengan pemasangan kain rentang yang mempunyai tulisan mendesak Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi meletakkan jawatan seperti dijumpai tergantung di Masjid Dato Klana Petra Lela Mohd Yusof, Sikamat, dekat sini hari ini.

Ketuanya, Mustafa Salim berkata, perbuatan itu disifatkan sebagai tidak beretika dan merupakan provokasi pihak tertentu yang mahu melaga-lagakan kepemimpinan UMNO di peringkat bahagian dan Pusat.

“UMNO Bahagian Seremban berpendirian tegas menjunjung dan mendukung Perlembagaan UMNO dan institusi Presiden dan mempertahankannya.

UMNO Bahagian Seremban tidak akan tunduk kepada mana-mana pihak khususnya daripada parti lawan yang cuba memporak perandakan kelangsungan perjuangan UMNO,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Sementara itu, tambahnya, susulan kejadian tersebut, satu laporan polis telah dibuat dan UMNO Bahagian Seremban meminta pihak berkuasa menyiasat dan membawa pihak bertanggungjawab ke muka pengadilan.

Sementara itu, Ketua Pemuda UMNO Bahagian Seremban, Zool Amali Hussin berkata, pihaknya menafikan terlibat dalam pemasangan kain rentang tersebut walaupun beliau sebelum ini pernah mengeluarkan kenyataan mendesak supaya Ahmad Zahid mengundurkan diri sebagai Presiden UMNO.

Menyifatkan perbuatan pihak berkenaan sebagai tidak bijak, beliau yakin perbuatan tersebut dilakukan ‘musuh politik’ yang hanya mahu melaga-lagakan hubungan dalam kalangan ahli UMNO.

“Saya menafikan sekeras-kerasnya jika ada dakwaan mengatakan Pemuda UMNO Seremban memasang kain rentang berkenaan. Kami tidak akan “baling batu sembunyi tangan”, jika kami tidak suka kami suarakan dan bercakap berdepan.

“Perbuatan ini hanya berunsur provokasi dan dilakukan pihak yang sengaja mengambil kesempatan memburukkan imej Pemuda UMNO dan juga Ketua UMNO Bahagian Seremban. Ini adalah perbuatan musuh politik yang sengaja mahu melaga-lagakan ahli UMNO,” katanya. UTUSAN ONLINE

 
Sponsored Post

midi2020

Active+ Member
Top Poster #5
Joined
Feb 7, 2012
Messages
4,835
Reaction score
115
Points
33
View attachment 333885

SEREMBAN: UMNO Bahagian Seremban menafikan terlibat dengan pemasangan kain rentang yang mempunyai tulisan mendesak Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi meletakkan jawatan seperti dijumpai tergantung di Masjid Dato Klana Petra Lela Mohd Yusof, Sikamat, dekat sini hari ini.

Ketuanya, Mustafa Salim berkata, perbuatan itu disifatkan sebagai tidak beretika dan merupakan provokasi pihak tertentu yang mahu melaga-lagakan kepemimpinan UMNO di peringkat bahagian dan Pusat.

“UMNO Bahagian Seremban berpendirian tegas menjunjung dan mendukung Perlembagaan UMNO dan institusi Presiden dan mempertahankannya.

UMNO Bahagian Seremban tidak akan tunduk kepada mana-mana pihak khususnya daripada parti lawan yang cuba memporak perandakan kelangsungan perjuangan UMNO,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Sementara itu, tambahnya, susulan kejadian tersebut, satu laporan polis telah dibuat dan UMNO Bahagian Seremban meminta pihak berkuasa menyiasat dan membawa pihak bertanggungjawab ke muka pengadilan.

Sementara itu, Ketua Pemuda UMNO Bahagian Seremban, Zool Amali Hussin berkata, pihaknya menafikan terlibat dalam pemasangan kain rentang tersebut walaupun beliau sebelum ini pernah mengeluarkan kenyataan mendesak supaya Ahmad Zahid mengundurkan diri sebagai Presiden UMNO.

Menyifatkan perbuatan pihak berkenaan sebagai tidak bijak, beliau yakin perbuatan tersebut dilakukan ‘musuh politik’ yang hanya mahu melaga-lagakan hubungan dalam kalangan ahli UMNO.

“Saya menafikan sekeras-kerasnya jika ada dakwaan mengatakan Pemuda UMNO Seremban memasang kain rentang berkenaan. Kami tidak akan “baling batu sembunyi tangan”, jika kami tidak suka kami suarakan dan bercakap berdepan.

“Perbuatan ini hanya berunsur provokasi dan dilakukan pihak yang sengaja mengambil kesempatan memburukkan imej Pemuda UMNO dan juga Ketua UMNO Bahagian Seremban. Ini adalah perbuatan musuh politik yang sengaja mahu melaga-lagakan ahli UMNO,” katanya. UTUSAN ONLINE

meriah rasanya pemilihan presiden umno kali ni, ada:
zahid
tokmat
kj
ku li
hishamudin
ismail sabri
anuar musa
 
  • Like
Reactions: WnB

lats840

Active Member
Joined
Mar 15, 2009
Messages
2,330
Reaction score
372
Points
51
Uiihhh... Ni masjid tompek den ni...
Tk prasan lak banner ni...
Hahhahaha.....

Jgn sndiri gantung, sndiri report dah la....
Nk alihkan issue, supaya nmpak innocent....
 

Encik Sponge

Active+ Member
Joined
Jul 22, 2013
Messages
4,747
Reaction score
604
Points
81
Sembang presiden nie smp bila pon tak jatuh eh

Selagi yg mengundi tu perwakilan... semua jenis xleh harap

Tgk masa najib dulu sikit punya teruk apa isu... bergoncang cawangan2 ameno desak turun...

Alih perwakilan sokong gak... yg nak mencabar pon pakat tarik diri

Smp tersungkur parti baru dia jatuh....
 

midi2020

Active+ Member
Top Poster #5
Joined
Feb 7, 2012
Messages
4,835
Reaction score
115
Points
33
Sembang presiden nie smp bila pon tak jatuh eh

Selagi yg mengundi tu perwakilan... semua jenis xleh harap

Tgk masa najib dulu sikit punya teruk apa isu... bergoncang cawangan2 ameno desak turun...

Alih perwakilan sokong gak... yg nak mencabar pon pakat tarik diri

Smp tersungkur parti baru dia jatuh....
para perwakilan umno ni dipilih oleh akar umbi umno sendiri..
kalau bro cakap perwakilan tu semua jenis xleh harap, maknanya akar umbi yg memilih dorang pun xleh harap jugaklah..
masa najib dulu isu 1mdb dibongkar, tak sampai separuh pun cawangan atau bahagian yg desak turun.. sebahagian besar akar umbi masih setia sokong najib.. hanya segelintir je yg desak najib turun..
sama macam zahid sekarang, hanya beberapa pemuda bahagian dan seorang ketua bahagian yg zahirkan desakan untuk zahid turun sedangkan bahagian umno tersebut iaitu pontian dan seremban dah menafikan bahawa desakan tersebut ialah desakan rasmi bahagian.. dorang kata bahawa desakan tu adalah pendapat peribadi ketua pemuda tu je..
sebahagian besar akar umbi yg lain senyap je, takde pun desak zahid supaya berundur..

dah kalah pru pun masih tak insaf umno ni..
umno cakap, 'malu apa bossku'
 

puyol

CG Top Poster Club
Joined
Jun 28, 2011
Messages
22,813
Reaction score
2,234
Points
201
Uiihhh... Ni masjid tompek den ni...
Tk prasan lak banner ni...
Hahhahaha.....

Jgn sndiri gantung, sndiri report dah la....
Nk alihkan issue, supaya nmpak innocent....
Duduk kek sikamat ko?
 
Sponsored Post
Top
Log in Register