BTC USD 56,321.5 Gold USD 1,762.08
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Juruteknik IT dipenjara tiga tahun ugut sebar gambar bogel remaja 14 tahun

akudotcom

CG Top Poster Club
Messages
20,357
Joined
Jun 17, 2007
Messages
20,357
Reaction score
2,963
Points
201
Juruteknik IT dipenjara tiga tahun ugut sebar gambar bogel remaja 14 tahun
EFEA34-A7-440-B-4-EDC-8436-86505-C5-CCFB7.jpg

KANGAR: Seorang juruteknik teknologi maklumat (IT) dijatuhi hukuman penjara tiga tahun oleh Mahkamah Sesyen di sini hari ini selepas mengaku bersalah terhadap tiga pertuduhan mengugut gadis berusia 14 tahun untuk menyebarkan gambar pornografi mangsa di Jalan Kaki Bukit, Padang Besar antara 19 hingga 24 September lalu.

Tertuduh, Razman Ramli, 36, membuat pengakuan tersebut sebaik sahaja pertuduhan terhadapnya dibacakan oleh jurubahasa di hadapan Hakim, Musyiri Peet.


Mengikut kertas pertuduhan, lelaki yang sudah berkahwin dan mempunyai anak berusia empat tahun itu didakwa mengugut untuk menyebarkan gambar pronografi seluruh badan dalam bentuk visual remaja perempuan berusia 14 tahun itu melalui panggilan video di aplikasi WhatsApp di sebuah rumah di Jalan Kaki Bukit, Padang Besar.

Tertuduh didakwa melakukan kesalahan tersebut kira-kira pukul 8 malam dari 19 September hingga 9.30 malam pada 24 September lalu.

Pertuduhan dibuat di bawah Seksyen 15 (b) Akta Seksual Kanak-kanak 2017 yang membawa hukuman penjara tidak melebihi 10 tahun atau denda tidak melebihi RM20,000 atau kedua-duanya jika disabit kesalahan.

Bagi pertuduhan kedua, tertuduh yang isterinya kini sedang sarat mengandung lapan bulan didakwa telah melakukan komunikasi seksual dengan mangsa sama pada masa, tarikh dan lokasi yang sama.

Pertuduhan kedua dibuat dibawah Seksyen 11 (1)(a) Akta Seksual Kanak-Kanak 2017 yang membawa hukuman penjara tidak melebihi tiga tahun.

Sementara itu, lelaki yang dipercayai aktif menjalankan kegiatan tersebut sejak 2009 turut dituduh memiliki pornografi kanak-kanak di dalam dua cakera keras di kawasan kebun getah di Padang Besar kira-kira pukul 10.30 pagi pada 25 Oktober lalu.

Pertuduhan itu dibuat dibawah Seksyen 10 akta yang sama, jika disabit kesalahan boleh dihukum penjara selama tidak melebihi lima tahun atau denda tidak melebihi RM10,000 atau kedua-duanya.

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya negeri, Nor Shuhada Mohd Yatim manakala tertuduh diwakili peguam Yayasan Bantuan Guaman Kebangsaan (YBGK), Azira Aziz.

Terdahulu, Nor Shuhada meminta hukuman berat dikenakan terhadap tertuduh kerana kesalahan yang dilakukan melibatkan akta kanak-kanak.

Sementara itu, Azira merayu hukuman penjara yang minimum memandangkan ini adalah kesalahan pertama tertuduh yang merupakan tunjang utama keluarga dan telah mengaku bersalah serta insaf dengan perbuatan tersebut.

Setelah mendengar kedua-dua hujah tersebut, Musyiri menjatuhkan hukuman penjara tiga tahun bagi pertuduhan pertama dan masing-masing dua tahun bagi pertuduhan kedua dan ketiga yang dijalankan secara serentak.

Mengikut fakta kes, tertuduh telah memperdayakan mangsa dengan menyamar sebagai seorang wanita dan menawarkan mangsa untuk menjadi model butik pengantin dengan bayaran RM4,000 serta meminta gadis itu untuk menghantar gambar bogel bagi memastikannya masih dara.

Mangsa kemudian membuat laporan polis pada 2 Oktober lalu kerana bimbang gambarnya akan disebarkan di media sosial setelah menerima ugutan daripada suspek.

Polis kemudian telah menahan tertuduh di Kangar pada kira-kira pukul 4.30 petang pada 21 Oktober lalu dan menjumpai rekod perbualan mangsa dengan tertuduh.
 
Sponsored Post

faeyzul

Active+ Member
Messages
2,534
Joined
Feb 2, 2010
Messages
2,534
Reaction score
152
Points
43
lain macam MO nya, tp myb sbb nmpk 4k tu anto jugak le gambo nk tunjuk masih dara. tp tgk gambo bogel leh tau ke masih dara :unsure:
 

TT

CG Super Hardcore Club
Messages
161,755
Top Poster #4
Joined
Jan 13, 2009
Messages
161,755
Reaction score
22,053
Points
1,671
Adeh. Senang nya kena tipu. Pikir nak pakai ipon je ni bogel pun bogel la
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Messages
324,446
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
324,446
Reaction score
16,545
Points
2,376
Mengikut fakta kes, tertuduh telah memperdayakan mangsa dengan menyamar sebagai seorang wanita dan menawarkan mangsa untuk menjadi model butik pengantin dengan bayaran RM4,000 serta meminta gadis itu untuk menghantar gambar bogel bagi memastikannya masih dara.

BudakΒ² cepat termakan godaan gini
Hantar gambar bogel bukan boleh tahu pun dara ke tidak
 

rsat

Active Member
Messages
1,362
Joined
Aug 4, 2011
Messages
1,362
Reaction score
228
Points
43
Budak baru 14 tahun. Kene umpan sikit dengan barang2 berharga terus bagi. Tak logik di akal minta gambar nak tgk ada dara ke tak nk jadi model butik. Tak de kene mengena langsung. Harap yg nak jadi model tu amik pengajaran yg berguna.
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Messages
324,446
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
324,446
Reaction score
16,545
Points
2,376
Budak baru 14 tahun. Kene umpan sikit dengan barang2 berharga terus bagi. Tak logik di akal minta gambar nak tgk ada dara ke tak nk jadi model butik. Tak de kene mengena langsung. Harap yg nak jadi model tu amik pengajaran yg berguna.

BudakΒ² dapat topap 30 pun boleh jual body
Ini kan di offer 4k
Ipong la dlm paler
 

akudotcom

CG Top Poster Club
Messages
20,357
Joined
Jun 17, 2007
Messages
20,357
Reaction score
2,963
Points
201
Kene pukau kot
Ada mahkluk halus tu πŸ˜‚
 

rsat

Active Member
Messages
1,362
Joined
Aug 4, 2011
Messages
1,362
Reaction score
228
Points
43
BudakΒ² dapat topap 30 pun boleh jual body
Ini kan di offer 4k
Ipong la dlm paler
Ada sekali tu pernah naik kat wasap no tak tahu siapa, tiba2 minta topup. Nnt baru kasi barang. Tgk profile picture mcm budak2..
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Messages
324,446
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
324,446
Reaction score
16,545
Points
2,376
Ada sekali tu pernah naik kat wasap no tak tahu siapa, tiba2 minta topup. Nnt baru kasi barang. Tgk profile picture mcm budak2..

Kalau betul budak ok la
Kot tuan layan
Duit hilang
Barang tak dapat
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register