BTC USD 39,008.0 Gold USD 1,814.29
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Santai Jumpa ‘bungkusan’ dalam masakan, wanita tuduh rakan cuba santau

hiduprakyat

Active+ Member
Joined
Dec 6, 2010
Messages
4,497
Reaction score
323
Points
51
santau-sup.png


JAKARTA – Seorang wanita menuduh rakannya mahu menghantar sihir santau melalui masakan selepas terlihat satu bungkusan ‘aneh’ dalam masakan sup yang disediakan rakannya itu, lapor laman berita Suara.com.

Wanita itu memuat naik hantaran video masakan sup yang disediakan rakannya melalui akaun TikTok @jannah_04_ selepas percaya rakannya itu berniat jahat.

“Saya datang ke rumah rakan dan ketika itu dia sedang masak.

“Selepas melihat masakannya, saya jumpa satu bungkusan berbalut di dalam sup. Saya yakin dia berniat untuk menghantar santau kepada saya jadi saya enggan makan masakan itu,” demikian kenyataan yang ditulis wanita tersebut pada video yang dimuat naik.

Dia juga menambah bahawa dia merakam video tersebut secara senyap dan berharap agar rakannya itu tidak menonton video yang dimuat naik.

Sebaik sahaja menyedari bahawa bungkusan itu merupakan sup bunjut, netizen yang menonton terus beramai-ramai ‘menyerang’ wanita itu di ruangan komen.

“Kalau masak soto banjar juga begitu, jika tidak digunakan (untuk masak sup), boleh juga dibaling ke kepala rakan yang curiga,” tulis seorang lagi netizen.

“Ternyata awak tidak pernah masak, itu merupakan rempahnya,” tulis netizen yang lain.

Video tersebut sudah ditonton sehingga 2 juta kali. -Agensi


== Kosmo Online
 
Sponsored Post

Penbiru

CG Top Poster Club
Joined
Jan 12, 2008
Messages
22,443
Reaction score
3,112
Points
201
alahai dia nak byk share dgn like je tu....boleh bila ramai org share dan like...maka dia akan tersengeh gembira
 

maxpda

Super Active Member
Joined
Jan 15, 2007
Messages
7,768
Reaction score
301
Points
91
Sup bunjut xkan xtau.. Macam tipu je..
Saja nak perhatian la tu...
 

nokia3210

Active+ Member
Joined
Sep 6, 2012
Messages
2,835
Reaction score
515
Points
86
tunjuk diri bodoh, snggup kena kecam, janji view byk..
 

jaws_am

Legendary Member
Top Poster #5
Joined
May 29, 2008
Messages
14,395
Reaction score
4,134
Points
201
kosmo pun, hahahahahah
 

kopirait

CG Top Poster Club
Joined
Apr 18, 2010
Messages
38,564
Reaction score
2,866
Points
206
indon kerja kilang dekat malaysia ke dulu?
 

makcikcomei

Active Member
Joined
Dec 3, 2010
Messages
2,126
Reaction score
454
Points
51
Eleh.. Nur masuk TV depa tak layan. Ni mesti tengok kat youtube ni
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register