BTC USD 64,854.7 Gold USD 2,329.67
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Jom masuk PENJARA (di Sweden)

Megat Sri Rama

CG Top Poster Club
gem
Messages
20,275
Joined
Aug 28, 2007
Messages
20,275
Reaction score
507
Points
161
Setelah menonton beberapa filem dari wilayah Scandinavia, antaranya :

Bjarnfredarson (Iceland)
Millenium Trilogy - The Girl With The Dragon Tattoo (Sweeden)
Millenium Trilogy - The Girl Who Played With Fire (Sweeden)
Millenium Trilogy - The Girl Who Kicked the Hornets' Nest (Sweeden)

Aku tertarik nak tau pasal keadaan penjara kat sana...

Hasil carian di Google, ini yang aku dapat :

Sweden - Dewan Makan Penjara

norwegianprisonthumb02j.jpg


Sweden - Sel Penjara

ungn.jpg


bostadsrum294x194.jpg


20070809modgreen.jpg


swedishprisoncell300x20.jpg



Sweden - Dapur

kok294.jpg






slideshow (Sweden) :
http://www.youtube.com/watch?v=cUgrYU5xF_s&feature=player_embedded


Mengikut komen-komen yang aku kutip di internet, di Sweden ada 6 gred penjara. Gred paling ok sekali gred F, dipanggil "open facility". Gred E-A sistem keselamatannya lebih tinggi.

Penjara gred A mengikut ceritanya ada kureng sikit la.

Tapi sekurang-kurangnya ada la juga gred.

Ada juga kisah 2 orang penjenayah Israel yang dipenjarakan di Sweden yang kemudiannya mendapat tawaran untuk menjalani hukuman di Israel. Mereka menolak, lebih rela dipenjara di Sweden.

Hmm... boleh faham kenapa. :D Tune Hotel pun tak macam ni. Macam showroom Ikea pun ada.

Kalau lihat di salah satu Millennium Trilogy tu, siap boleh bawak laptop tu.

Dah ada yang buat servis carikan jodoh di Morocco. Siapa pula nak buat servis pelancongan ke Sweden dengan penginapan percuma?


Laman web Jabatan Penjara & Pemulihan Sweeden : pautan
 
Last edited:
Sponsored Post

Sponsored Post

Back
Top
Log in Register