Jom masuk PENJARA (di Sweden)

CG Sponsors




Megat Sri Rama

CG Top Poster Club
Joined
Aug 28, 2007
Messages
20,277
Reaction score
506
Points
161
Setelah menonton beberapa filem dari wilayah Scandinavia, antaranya :

Bjarnfredarson (Iceland)
Millenium Trilogy - The Girl With The Dragon Tattoo (Sweeden)
Millenium Trilogy - The Girl Who Played With Fire (Sweeden)
Millenium Trilogy - The Girl Who Kicked the Hornets' Nest (Sweeden)

Aku tertarik nak tau pasal keadaan penjara kat sana...

Hasil carian di Google, ini yang aku dapat :

Sweden - Dewan Makan Penjara



Sweden - Sel Penjara










Sweden - Dapur







slideshow (Sweden) :
http://www.youtube.com/watch?v=cUgrYU5xF_s&feature=player_embedded


Mengikut komen-komen yang aku kutip di internet, di Sweden ada 6 gred penjara. Gred paling ok sekali gred F, dipanggil "open facility". Gred E-A sistem keselamatannya lebih tinggi.

Penjara gred A mengikut ceritanya ada kureng sikit la.

Tapi sekurang-kurangnya ada la juga gred.

Ada juga kisah 2 orang penjenayah Israel yang dipenjarakan di Sweden yang kemudiannya mendapat tawaran untuk menjalani hukuman di Israel. Mereka menolak, lebih rela dipenjara di Sweden.

Hmm... boleh faham kenapa. :D Tune Hotel pun tak macam ni. Macam showroom Ikea pun ada.

Kalau lihat di salah satu Millennium Trilogy tu, siap boleh bawak laptop tu.

Dah ada yang buat servis carikan jodoh di Morocco. Siapa pula nak buat servis pelancongan ke Sweden dengan penginapan percuma?


Laman web Jabatan Penjara & Pemulihan Sweeden : pautan
 
Last edited:
Sponsored Post

sureheboh.com

Passed Away
Platinum Member
Joined
Jan 17, 2007
Messages
18,961
Reaction score
309
Points
131
Penjara ke istana ni, siap boleh guna notebook/internet.
 

mohdridzuan®

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Oct 16, 2008
Messages
11,852
Reaction score
40
Points
130
kalau macam ni, aku pun nak masuk :p
 

elmyda

Super Active Member
Joined
Jan 5, 2007
Messages
9,552
Reaction score
157
Points
73
best.. ada net cukup tk keluaq pn tkpa.. hehe..
 

syafsp

Passed Away
Joined
Mar 31, 2009
Messages
2,932
Reaction score
558
Points
71
fuuuuhh!! dah macam hotel 5 STAR aku tgk..:D:D
nak masuk gak la
 

-pojie-

Well-Known, Member, XM Official, Representative
Joined
Oct 29, 2008
Messages
20,951
Reaction score
50
Points
120
aku pon nak masuk penjara lau gini sel nye..
 

haudli

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jul 15, 2009
Messages
47,313
Reaction score
442
Points
136
mewah je nampak gaya...
 
Sponsored Post
Top
Log in Register