Jodoh disatur keluarga @ Pilihan anda sendiri..??

CG Sponsors




Pilihan siapa pasangan anda..??


  • Total voters
    0
  • Poll closed .

astalavista6048

Active Member
Joined
Mar 19, 2008
Messages
1,127
Reaction score
27
Points
30
Survey lagi..:D
Kalian ahli carigold sekalian punya pilihan hati/isteri/suami sekarang neh.. ia pilihan sendiri @ famili? Urmm... apa pendapat korang tentang neh? Hmmmph.:-?:-?

sesetengah orang kata.. Pilihan ibu bapa lebih baik... ada yg kata... baik yang bercinta.. sebab kita dah kenal dia luar dalam...#:-S#:-S

apa kata ahli carigold sekalian..?? :p:p
 
Sponsored Post

carnationmyra

CG Top Poster Club
Joined
May 9, 2008
Messages
22,152
Reaction score
165
Points
123
pilihan sendri la....pilihan famili xbrani.....
 

Biggie

Passed Away - Al Fatihah
Joined
Aug 31, 2008
Messages
14,648
Reaction score
79
Points
120
ak masih diberi peluang utk berkeliaran....ak rasa last2 mak ak kot yg carikan :)):)):))
 

L.O.V.E

CG Top Poster Club
Joined
Jul 9, 2007
Messages
28,931
Reaction score
6
Points
120
pilihan family :D

tapi mak taknak carikan pun :))
 

king_diamond

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Sep 3, 2008
Messages
10,160
Reaction score
359
Points
131
Anak dara haknya masih lagi dalam skop atau perspektif keluarga, kalau janda pilihan jodohnya adalah 100% terpulang pada diri sendiri.

1) Adakah jodoh pilihan keluarga itu 100% ngam dengan kita? Saya berani kata lah, jika pasangan tersebut beriman i.e ikut betul2 ajaran Islam memang insyaallah akan dipelihara jodoh tersebut sehingga ke akhir hayat.

2) Kalau diorang cerai jugak walaupun pilihan keluarga? Jodoh, maut, rezeki itu ditangan Allah, redha sahaja lah.

3) Pilihan sendiri? Ya, pilihan popular masakini, tapi berapa ramai yang menjaga tatasusila/adab, dan menjaga agama semasa berkapel? Ada tu ada tapi tak ramai, dan bukan sikit juga bilangannya yang selepas menikah, terus jadi baik dan 'alim (alhamdulillah).

Kesimpulannya, jika anda dalam situasi antara keluarga dan kekasih, pilihlah pilihan keluarga, kerana syurga itu dibawah tapak kaki ibu, damai itu dibawah tapak kaki ayahanda. Hanya anggapkan segalanya sebagai 'blessing in disguise' jika pilihan mereka tak menepati spesifikasi anda. Pi mai pi mai pun, jika anda redha dengan pilihan mereka, insyaallah anda tetap gembira.....walau dimana anda berada :D

p.s ~ betulkan saya jikalau silap :D
 

astalavista6048

Active Member
Joined
Mar 19, 2008
Messages
1,127
Reaction score
27
Points
30
Anak dara haknya masih lagi dalam skop atau perspektif keluarga, kalau janda pilihan jodohnya adalah 100% terpulang pada diri sendiri.

1) Adakah jodoh pilihan keluarga itu 100% ngam dengan kita? Saya berani kata lah, jika pasangan tersebut beriman i.e ikut betul2 ajaran Islam memang insyaallah akan dipelihara jodoh tersebut sehingga ke akhir hayat.

2) Kalau diorang cerai jugak walaupun pilihan keluarga? Jodoh, maut, rezeki itu ditangan Allah, redha sahaja lah.

3) Pilihan sendiri? Ya, pilihan popular masakini, tapi berapa ramai yang menjaga tatasusila/adab, dan menjaga agama semasa berkapel? Ada tu ada tapi tak ramai, dan bukan sikit juga bilangannya yang selepas menikah, terus jadi baik dan 'alim (alhamdulillah).

Kesimpulannya, jika anda dalam situasi antara keluarga dan kekasih, pilihlah pilihan keluarga, kerana syurga itu dibawah tapak kaki ibu, damai itu dibawah tapak kaki ayahanda. Hanya anggapkan segalanya sebagai 'blessing in disguise' jika pilihan mereka tak menepati spesifikasi anda. Pi mai pi mai pun, jika anda redha dengan pilihan mereka, insyaallah anda tetap gembira.....walau dimana anda berada :D

p.s ~ betulkan saya jikalau silap :D
ini utk pilihan no.3...:p:p
rait, kalu law sebenarnya ini mcm..:)
 

LuvHoneY

Super Active Member
Joined
May 24, 2008
Messages
6,787
Reaction score
39
Points
70
tuan tanah nie semua citer pasai
menikah..jodoh..:)):D:">



jopan ceq..pilihan sndri..:">
masih lagi jalan2 cari olang..:)):D:">
 

fazarudin

Legendary Member
Joined
Jan 2, 2006
Messages
10,985
Reaction score
258
Points
136
pilihan keluarga ...ihik..ihik..
 

Dai_na

Fun Poster
Joined
Dec 17, 2008
Messages
761
Reaction score
3
Points
15
aku x kisah pn...

kalo leh nk pilihan sendiri....
 
Sponsored Post
Top
Log in Register