Jerebu melanda

Recommended Brokers


-RIZUAN-

CG Top Poster Club
Joined
Mar 5, 2008
Messages
20,959
Reaction score
639
Points
161
org sebelah buat onar lagi weii..kesan dia kita kena.mmg takder kesedaran betul la...manjang kalau musim panas jer ader jer tebakar..perlis dah 100 dh bacaan..tenat tu~X(~X(~X(
 
Sponsored Post

AuraSuccess_88

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Apr 3, 2010
Messages
69,868
Reaction score
184
Points
528
org sebelah buat onar lagi weii..kesan dia kita kena.mmg takder kesedaran betul la...manjang kalau musim panas jer ader jer tebakar..perlis dah 100 dh bacaan..tenat tu~X(~X(~X(
org sebelah mana?:eek::eek::eek:telen ka?
dekat ar ngan perlis...
 

Karim Pisang

Active Member
Joined
Jul 11, 2010
Messages
1,390
Reaction score
7
Points
25
Aku dari IJN tingkat 7, petang tadi KL jerebu,
agak teruk juga, ditambah dgn cuaca yang panas dan kering sekarang ni,
mmg cepat demam la, aku pun dah seram sejuk dah ni,
yg penting banyakkan minum air kosong. Jaga kesihatan kalian.
 

mydetox

Super Active Member
Joined
Mar 27, 2010
Messages
5,326
Reaction score
28
Points
70
Moga Allah turunkan hujan yg lebat seluruh Malaysia x lama lg..AMIN...
 

mr_xhizors

Active Member
Joined
Aug 3, 2010
Messages
2,407
Reaction score
15
Points
30
jerebu: 31 bandar catat kualiti udara tidak sihat

11/05/2011 5:47pm

Oleh FARHANA JONI
KUALA LUMPUR 11 Mei – Sebanyak 31 bandar di negara ini mencatatkan kualiti udara tidak sihat dengan Indeks Pencemaran Udara (IPU) dicatatkan antara 51 hingga 100 sehingga, pukul 11 pagi tadi.

Kenyataan Jabatan Alam Sekitar (JAS) berkata, kawasan yang paling teruk ialah Pelabuhan Klang dengan IPU 97, diikuti Nilai (89), Bukit Rambai (87), Muar (84) dan Banting mencatatkan IPU 82.

Di Sabah dan Sarawak pula, kawasan IPU tertinggi ialah Bintulu iaitu 72, Tawau (52) Sandakan dan Keningau masing-masing mencatatkan 51.

“Kualiti udara di Putrajaya juga memasuki tahap sederhana pada pukul 7 pagi tadi iaitu 70, diikuti Kuala Lumpur dan Cheras sebanyak 69,” kata kenyataan itu.

Sebanyak 19 kawasan mencatatkan bacaan IPU pada tahap yang baik iaitu antara kosong hingga 50. - Utusan
 

-RIZUAN-

CG Top Poster Club
Joined
Mar 5, 2008
Messages
20,959
Reaction score
639
Points
161
ptg tadi ingat mendung cantik nk ujan...rupanyer jerebu...adess
 

e.k.

Super Active Member
Joined
Jan 24, 2008
Messages
9,898
Reaction score
70
Points
70
jerebu: 31 bandar catat kualiti udara tidak sihat

11/05/2011 5:47pm

Oleh FARHANA JONI
KUALA LUMPUR 11 Mei – Sebanyak 31 bandar di negara ini mencatatkan kualiti udara tidak sihat dengan Indeks Pencemaran Udara (IPU) dicatatkan antara 51 hingga 100 sehingga, pukul 11 pagi tadi.

Kenyataan Jabatan Alam Sekitar (JAS) berkata, kawasan yang paling teruk ialah Pelabuhan Klang dengan IPU 97, diikuti Nilai (89), Bukit Rambai (87), Muar (84) dan Banting mencatatkan IPU 82.

Di Sabah dan Sarawak pula, kawasan IPU tertinggi ialah Bintulu iaitu 72, Tawau (52) Sandakan dan Keningau masing-masing mencatatkan 51.

“Kualiti udara di Putrajaya juga memasuki tahap sederhana pada pukul 7 pagi tadi iaitu 70, diikuti Kuala Lumpur dan Cheras sebanyak 69,” kata kenyataan itu.

Sebanyak 19 kawasan mencatatkan bacaan IPU pada tahap yang baik iaitu antara kosong hingga 50. - Utusan
pukul berapa punya bacaan tu
 

MA REBORN

Banned
Joined
Jul 9, 2010
Messages
2,034
Reaction score
95
Points
30
Moga Allah turunkan hujan yg lebat seluruh Malaysia x lama lg..AMIN...
yerke,,,tuhan pun reti negeri mana pemerintah dia sanggup bersekang mata beribadat kat dia,,,,kalu nak banding tok guru dgn tok najibs,,jauh beza,,,,mmg tuhan syang najib sbb tok guru sampai tiap malam qiamulail dan beroslat berjemaah,,,,,,tu sbb kelater tak jerebu , panas sgat sbb petang ujan,,,banjir pun tarak dah
 

KUNTA-KINTE

Active Member
Joined
Dec 19, 2010
Messages
2,483
Reaction score
2
Points
25
yerke,,,tuhan pun reti negeri mana pemerintah dia sanggup bersekang mata beribadat kat dia,,,,kalu nak banding tok guru dgn tok najibs,,jauh beza,,,,mmg tuhan syang najib sbb tok guru sampai tiap malam qiamulail dan beroslat berjemaah,,,,,,tu sbb kelater tak jerebu , panas sgat sbb petang ujan,,,banjir pun tarak dah
dalam sebok org cita jerebu kau boleh sumbat politik jugak apa da.......:))
 
Sponsored Post
Top
Log in Register