Jepun cipta ikan emas lutsinar

CG Sponsors




eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591

GAMBAR bertarikh 7 Disember lalu menunjukkan ikan emas lutsinar yang dihasilkan penyelidik Jepun.

TOKYO - Para penyelidik Jepun berjaya menghasilkan ikan emas lutsinar yang membolehkan orang ramai melihat hati haiwan itu.

"Anda boleh melihat hati dan organ-organ lain secara langsung kerana sisik dan kulit ikan ini tiada pigmen," kata Profesor Madya Yutaka Tamaru dari Jabatan Sains Hidupan, Universiti Mie.

"Anda tidak perlu membedah ikan itu (untuk melihat isinya). Anda boleh melihat otak kecil di atas mata ikan tersebut," jelasnya.

Sekumpulan penyelidik Universiti Mie dan Universiti Nagoya di tengah Jepun melakukan kajian selama dua tahun untuk menghasilkan ikan itu.

Ikan itu dijangka mampu hidup sehingga 20 tahun dan membesar sepanjang 25 sentimeter dengan berat lebih dua kilogram.

Ia dihasilkan dengan memilih ikan emas mutan yang mempunyai kulit pucat dan membiaknya bersama-sama. - AFP
 
Sponsored Post

Niyang

CG Top Poster Club
Joined
May 13, 2009
Messages
41,170
Reaction score
1,110
Points
201
lepas ni manusia lutsinar pulak
Tuh la tujuan utama dorang, mula2 wat sample kt haiwan. n then try kt manusia lak...:-?. huhuhu mmg dasat saintis jepun nih, ape rahsia dorang pun aku x tau ar....:eek:
 

sureheboh.com

Passed Away
Platinum Member
Joined
Jan 17, 2007
Messages
18,961
Reaction score
308
Points
131
Kalo wat kat manusia bukannya korang nak tengok hati ke apa..konfem tengok benda lain dulu ni...:-?
Bila dah lutsinar nanti maka akan jadi tak bestlah pulak sebab nak tengok yang tu tapi terus nampak yang berserabut kat dalam. :eek:
 

eizzbizz

Super Active Member
Joined
Sep 2, 2009
Messages
8,281
Reaction score
431
Points
86
huh.. best nih .. dapat tgok sperma berlumba2 @ dlm (sensor) .. hehehe
 
Sponsored Post
Top
Log in Register