Jelmaan pocong di Paloh, Gua Musang?

Recommended Brokers


Jering

Fun Poster
Joined
Mar 14, 2019
Messages
599
Reaction score
94
Points
20
AKMALIAH RAZAK | | 18 September 2019


Tangkap layar video tular menunjukkan objek berwarna putih di tengah jalan yang dipercayai pocong.

GUA MUSANG - Sejak minggu lalu, tular video rakaman penampakan pocong yang didakwa dirakam di Rancangan Kemajuan Tanah (RKT) Kesedar Paloh 3 di sini.

Dalam video berdurasi 11 saat itu, kelihatan satu sosok berwarna putih berada di tengah jalan dan mengejar individu yang merakam.

Ketua kampung, Shamsudin Ismail berkata, beliau tidak meneliti video berkenaan namun katanya gangguan di kampungnya itu sudah berlaku sejak sekian lama.

"Terbaru, terdapat remaja yang nampak pocong di kawasan pejabat Kesedar Paloh 3. Dia maklumkan kepada saya sendiri penemuan misteri tersebut.

"Sebelum ini memanglah kawasan tersebut sering berlaku gangguan, tapi tidak pernah nampak kelibat yang pelik-pelik. Hanya mengganggu dengan bunyi-bunyian," katanya kepada Sinar Harian hari ini.

Penduduk kampung, Supian Daud, 45, berkata, ada dakwaan mengatakan kejadian itu berlaku berhampiran kawasan rumahnya.

"Tapi bila saya perhatikan struktur jalan, ia bukan kawasan rumah saya. Di laluan Paloh 3, tiada jalan yang mempunyai garisan tengah.

"Lagipun, kawasan kampung saya berbukit tapi dalam rakaman itu, ia rata. Mungkin kawasan lain atau pun kampung Paloh di daerah atau negeri lain," katanya.

Tambah Supian, sebelum ini tiada sebarang kejadian pelik yang berlaku di kawasan kampungnya.

Sementara itu, Imam Tua Masjid Keputeraan Paloh, Nik Badri Nik Abd Aziz berkata, sekiranya benar kejadian itu berlaku sehingga menimbulkan ketakutan dalam kalangan penduduk, ia memerlukan ikhtiar dari pusat perubatan Islam.

"Sebelum ini, saya tidak pernah tahu kejadian seumpama ini di Paloh 3 cuma di kawasan Gua Sejuk, saya pernah melalui kejadian aneh apabila melihat sendiri bungkusan berkain putih di tengah-tengah jalan.

"Jika ia menimbulkan kebimbangan dalam kalangan penduduk, kita kena usaha mencari individu yang lebih arif dan dalam masa sama, kita juga perlu berdoa memohon pelindungan daripada ALLAH SWT," katanya.


 
Sponsored Post

Encik Sponge

Active+ Member
Joined
Jul 22, 2013
Messages
4,081
Reaction score
281
Points
41
Uihhh... dia memang lompat2 la kat hujung video tu...

Wpon kaki xjejak tanah pon still lompat2 ker
 

Kbyne

Legendary Member
Joined
Jan 23, 2011
Messages
11,834
Reaction score
500
Points
161
Yg pergi lari tu apasal...dlm kereta tu kosong ker tak der ker spray,lampu suluh...
 

tokputih

CG Top Poster Club
Joined
Apr 24, 2008
Messages
27,075
Reaction score
776
Points
166
Boleh caya ke.. atau dibuat²
 

Name:

Active Member
Joined
Dec 25, 2012
Messages
1,734
Reaction score
179
Points
33
macam tergantung kat dahan jo..

entah2 budak2 nakal yg buat.
 

QIPIDELANA

Super Active Member
Joined
Dec 13, 2012
Messages
8,616
Reaction score
162
Points
78
Video mcm xabis tunjuk susah nak caya brita2 camni.
 

Jering

Fun Poster
Joined
Mar 14, 2019
Messages
599
Reaction score
94
Points
20
Aku rasa menda ni scam je...sbb mmg x dpt nak rakam jelas2 mcm ni
Makhluk tu bkn bod0...dia tahu sgt klu ada org rakam

Biasanya klu muncul pun x jelas...gmbr kabur atau gelap
Ni mst keje budak2 nakal
 

dausbiz

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Apr 27, 2015
Messages
51,045
Reaction score
1,512
Points
596
sapa besa jumpa depan mata

slalu dok tengok dalam internet ja depan mata tak pernah lagi

korang pernah jumpa tak
 
Sponsored Post
Top
Log in Register