Jangan perasan kau dan aku sedang sibuk !!!

CG Sponsors




ahib0205

Legendary Member
Joined
Nov 18, 2007
Messages
19,329
Reaction score
740
Points
166
Maafkan aku tak dapat nak hadir majlis ilmu pada kuliyah subuh ahad lepas sebab aku terlalu SIBUK setiap hari. Maka hujung minggu tu aku nak rehat...

Maafkan ayah sebab tak sempat nak duduk untuk berbincang seketika setiap hari bersama anak-anak dan isteri sebab ayah terlalu SIBUK dengan kerja...

Maafkan saya mak, maafkan saya abah, sebab terlalu SIBUK untuk bertanya khabar emak ayah yang masih ada di dunia ni... (Esok depa mati, confirm ke akan doakan depa sebab tengah depa hidup lagi pun terlalu SIBUK...)

Ya Allah... Ampunkan dosaku ya Allah... kerana aku terlalu SIBUK dengan dunia sampai tak sempat nak baca kalam mu ya Allah pasa setiap hari... tapi aku tak pulak SIBUK membaca quotation yang customer mintak tiap-tiap hari...

Ya Allah... aku juga mohon keampunan-Mu sebab terlalu SIBUK sampai tak sempat untuk berzikir mengingati mu ya Allah pada setiap hari... Padahal tiap-tiap hari aku sibuk mencaci dan berkata perkara yang lagha...

... Aku Hanya Manusia Biasa ...

Kita semua pasti yakin dengan janji Allah:

" Hai orang-orang mukmin, jika kamu bantu (agama) Allah, niscaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu"
( Surah Muhammad; 47:7)

Kita tahu tapi saja SIBUK sampai buat-buat tak tahu... Allah masih sayangkan kita semua....

Maka jujur thread ni khas untuk nasihat diriku yang hanya punya iman yang sangat tipis...

Ya Allah... Ampunkan dosa-dosaku...
 
Sponsored Post

ahib0205

Legendary Member
Joined
Nov 18, 2007
Messages
19,329
Reaction score
740
Points
166
aku belum balik rumah sebab SIBUK ni. hehe
 

ahib0205

Legendary Member
Joined
Nov 18, 2007
Messages
19,329
Reaction score
740
Points
166
ok saya dah nak balik ni. Adakah saya esok SIBUK tidur sampai tak pergi subuh berjemaah? :(
 

ahib0205

Legendary Member
Joined
Nov 18, 2007
Messages
19,329
Reaction score
740
Points
166
Ah.... kau apa tau??? aku hari-hari memang sibuk!!! Ni pagi-pagi aku dah nak siap-siap pegi keje... SIBUK nak siap-siap sampai aku tak sempat nak SIBUK untuk solat subuh. Masakan aku nak SIBUK mengaji Al-Quran?

DAh.. kau yang tak SIBUK, buat je keje ko tu!!!


P/s: Thread ini diwujudkan hanya khas untuk mengingatkan diri saya :)
 

brozul

Super Active Member
Joined
Jun 11, 2008
Messages
8,469
Reaction score
28
Points
70
tq sahabat kerana menyedarkan....
 

msazmer

Super Active Member
Joined
Feb 26, 2008
Messages
5,836
Reaction score
22
Points
70
tu la....aku skrg ni pun betul2 sibuk dgn keje2 aku seharian....kadang2 waktu solat pun kantoi....ya Allah ampunilah hambamu yang serba kekurangan ini...
 

badrush

Super Active Member
Joined
Sep 4, 2008
Messages
5,519
Reaction score
18
Points
65
aku tak sibuk...tapi malas...

huhu.....ya tuhan..terangkan la hatiku..
 

msazmer

Super Active Member
Joined
Feb 26, 2008
Messages
5,836
Reaction score
22
Points
70
tu la....aku skrg ni pun betul2 sibuk dgn keje2 aku seharian....kadang2 waktu solat pun kantoi....ya Allah ampunilah hambamu yang serba kekurangan ini...
 
Sponsored Post
Top
Log in Register