Jangan lawan tuhan dalam fatwa haram pengkid - Nik Aziz

CG Sponsors




eishen

Active+ Member
Joined
Nov 26, 2007
Messages
3,545
Reaction score
82
Points
30
KOTA BHARU 17 Nov. — Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengeluarkan peringatan keras kepada pertubuhan bukan kerajaan (NGO) supaya tidak mempertikaikan keputusan Majlis Fatwa Kebangsaan yang mengharamkan perlakuan wanita menyamai lelaki atau “pengkid”.

Menteri Besar Kelantan itu turut menyifatkan pihak terbabit cuba melawan perintah Tuhan dan mencabuli asas syariat Islam.

“Majlis Fatwa ni keluarkan hukum berlandaskan Al-Quran dan Hadis dan Al-Quran itu datang daripada Allah. Allah yang cipta manusia dan alam dan dia tentukan hukum untuk manusia.

“Siapa kita ni sampai nak lawan dia (Allah). Handal sangat kita nak lawan Allah,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan pembukaan restoran London Fish Tales di sini hari ini.

Beliau mengulas NGO bukan Islam mempertikaikan keputusan Majlis Fatwa Kebangsaan yang mengharamkan perlakuan wanita menyamai lelaki atau

“pengkid”.
 
Sponsored Post

nizamac79

InstaForex Official, Introducing Broker
Platinum Member
Joined
Jul 31, 2007
Messages
4,605
Reaction score
56
Points
30
ha tu otai dah bersuara tu :)
 

azarulez

Super Active Member
Joined
Jul 9, 2008
Messages
8,347
Reaction score
1,147
Points
151
betul tu..ygNGO bukan Islam nak menyibuk apesal? fatwa ni utk org Islam je..ape daa...jg agama masing2 dah la..
 

badrush

Super Active Member
Joined
Sep 4, 2008
Messages
5,519
Reaction score
18
Points
65
aku respek kat nik aziz...

dia tak cakap banyak...

cakap sikit jer,tapi mendalam maksud dia..

so,pengkid,maknyah semua tu HARAMMMMMM
 

Nazzrie

Active Member
Joined
Aug 14, 2007
Messages
2,356
Reaction score
19
Points
25
Beliau mengulas NGO bukan Islam mempertikaikan keputusan Majlis Fatwa Kebangsaan yang mengharamkan perlakuan wanita menyamai lelaki atau

“pengkid”.
tu lantak dieorang la nak pertikai, psl bukan Islam nak bantah hal org Islam buat pe...kalau NGO islam yg pertikai...bawak mengucap la....
 

jaih

Super Active Member
Joined
Jan 14, 2006
Messages
9,664
Reaction score
291
Points
91
ntahlah msykt zaman skang neh...menda neh dah terang takyah bersuluh dlm al-quran haram...tp ada jugak..tp tak pelik lerr pasal yg plg penting sembahyang pun selamba jer tinggal.. sebab tu dlm agama islam sembahyang tiang agama..so rosak yg ni rosak laa semua..
 

king_diamond

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Sep 3, 2008
Messages
10,160
Reaction score
359
Points
131
Kalau ikut hukum hudud, lepas 3 hari tak tarik balik kenyataan menentang fatwa tu, HARUS berperang ni...:D:D:D
 

azx1914

Fun Poster
Joined
Nov 6, 2008
Messages
159
Reaction score
0
Points
10
kawe ni lama doh dok geram ko puak - puak ni , kite dok diam bukan tak ambik tahu tapi kalu lagu ni kena ajar sikit puak ni !!!!
 

king_diamond

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Sep 3, 2008
Messages
10,160
Reaction score
359
Points
131
Zaman selepas wafatnya Rasulullah SAW ada gak golongan pengikut Nabi Palsu, kiranya diorang ni menentang fatwa/sunnah/al-quran, akibatnya diishtiharkan perang ke atas diorang.......
 
Sponsored Post
Top
Log in Register