Jangan kunjungi premis yoga - MAIJ

CG Sponsors




Latest Threads General Chat

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
JOHOR BAHRU - Tindakan tegas akan dikenakan kepada orang Islam yang mengunjungi premis yoga di negeri ini.

Itulah amaran keras yang diberikan oleh Majlis Agama Islam Johor (MAIJ) kepada umat Islam di negeri ini agar tidak mengunjungi premis yoga kerana ia telah diisytiharkan haram dan menyalahi agama Islam.

Pengarah MAIJ, Datuk Zalil Baron berkata, jika pihaknya mendapat maklumat berhubung ada orang Islam yang mengunjungi premis berkenaan, pihaknya tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan.

"Kita menerusi unit penguat kuasa akan memantau premis-premis tersebut dan jika didapati ada umat Islam mengunjungi premsi tersebut kita akan bertindak," katanya ketika dihubungi di sini semalam.

Beliau mengulas tindakan Majlis Fatwa Kebangsaan (MFK) yang mengharamkan yoga baru-baru ini berikutan terdapat tiga amalannya yang bertentangan dengan syariat Islam.

Menurut Zalil, antara tindakan yang akan diambil ke atas mereka yang berkunjung ke pusat itu ialah memberi nasihat dan jika terus berdegil tindakan undang-undang akan diambil termasuk mengheret mereka ke Mahkamah Syariah.

Dalam pada itu, Majlis Bandaraya Johor Bahru (MBJB) turut mengingatkan pusat-pusat yoga di bandar raya ini supaya mematuhi peraturan yang disyaratkan termasuk mengelakkan orang Islam daripada menjadi pelanggan.

Datuk Bandar, Mohd. Naim Nasir berkata, amaran itu bagi mengelakkan lesen perniagaan mereka ditarik balik.

Jangan jadi macam Perak dah ler...
 
Sponsored Post

Gila Komik

Banned
Joined
Apr 1, 2008
Messages
24,363
Reaction score
3
Points
115
owh kat sini tegas lak...

sng citer cmni la...mne2 awek yg amal kan yoga ni, pasni amal kan tarik tali lak...boley build-in muscle 2
 

NEMO

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Jan 13, 2007
Messages
109,165
Reaction score
1,041
Points
1,101
jgn yoga jer...sume la..disko..pub...spa....
 

razif1224

Super Active Member
Joined
Oct 29, 2006
Messages
5,113
Reaction score
38
Points
70
yup.. setuju ngan nemo.. haramkan semua tue skali...
 

aidiryatim

Legendary Member
Joined
Dec 25, 2006
Messages
14,011
Reaction score
22
Points
120
alhamdulillah.. terus kn usaha anda MAIJ:)paid
yg x pi solat jumaat pon tangkap tau.. masih byk berkeliaran:D
 

my.name.is.nad

Legendary Member
Joined
May 12, 2008
Messages
10,496
Reaction score
6
Points
115
macam pelik je haramkan yoga. saya pun join yogadulu. tak de pun dia ajar menyembah ke minum arak ke. yg dia ajar hanyalah exsersize... haram ke ..?
 

aidiryatim

Legendary Member
Joined
Dec 25, 2006
Messages
14,011
Reaction score
22
Points
120
macam pelik je haramkan yoga. saya pun join yogadulu. tak de pun dia ajar menyembah ke minum arak ke. yg dia ajar hanyalah exsersize... haram ke ..?
ish..x pelik la.. awk baca la kenyataan yg da dikeluarkn.. nnt awk akan fhm:)
 

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
owh kat sini tegas lak...

sng citer cmni la...mne2 awek yg amal kan yoga ni, pasni amal kan tarik tali lak...boley build-in muscle 2
sapa gi juga suruh sultan johor sepak sedas dua...

:eek::eek::eek:
 
Sponsored Post
Top
Log in Register